Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

priser på sommergræs
Forfatter: 
Dato:  31-03-2008 12:03

Hvad tager/giver i for at have hest på sommergræs??

Jeg skal nemlig have nogle på sommergræs. Jeg havde tænkt mig at de skal have wrap hele sommeren hvis de gider æde det (jeg betaler wrappen) hvis ejer af hesten vil fodre ved siden af bliver det for deres egen regning.

Så hvad skal sommergræs + wrap koste om mdr.??

MVH
Dorthe
Nu som gift kone med to skønne hunde og en vidunderlig hest

Et dyr er et dyr
Og det skal man ikke lave om på
Selv om man elsker det højt!!
0
0
Svar på denne tråd

wrap???
Forfatter: 
Dato:  31-03-2008 12:29

for mig er sommergræs en fold hvor der er græs nok til dyrene kan leve af det i døgndrift. Hvorfor ellers sende heste til dig i stedet for der hvor den evt står nu?

Dem jeg kender der betaler for døgngræs giver 3-800 dkk pr mdr, alt efter hvilke forhold/beliggenhed vi taler.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

sommerfold
Forfatter: 
Dato:  31-03-2008 13:54

Hej

Jeg plejer at give 650.- pr måned for sommergræs inkl 1 liter foder om dagen...

Normalt er der så meget græs at det ikke er nødvendigt at fodre ved siden af - andet end vitaminer..

Kan ikke se hvorfor de skulle fodres med wrap ved siden af, de burde kunne leve rigeligt af græsset

hilsen

Anne

0
0
Svar på denne tråd

dadada...
Forfatter: 
Dato:  31-03-2008 14:38

Jeg vil også sige, at sommerfold/græs er en mark hvor der er nok græs til hestene så de ikke skal have hø/wrap ved siden af, for skal opstalder alligevel ud og hoste op med div penge for foder, og betale dig for wrap, er der jo næsten ingen point i at have dem på sommergræs!

Jeg giver 350kr! Og når det bliver efterår begynder jeg så små at foder på dem, og ja, selvfølgelig får de deres vit/mineraler om sommeren, men jeg tror overhovedet ikke de ville gide at æde hverken hø eller wrap så længe der er græs nok!

Sterling dressur sælges, se billeder på præs.

En hest har 4 ben, 1 hale, 1 krop, og desværre tror nogen også de har 2 hoveder!

0
0
Svar på denne tråd

sommergræs
Forfatter: 
Dato:  31-03-2008 23:28

Jeg har valgt at sende mine hingste afsted til andre i samme alder. Det er sommergræs fra 1. maj til 1. november. 30 plage til 50 tdl. med mineraler og daglig opsyn, og rigelig med græs til at der ikke skal fodres ved siden af. Det koster 1.800 alt inkl for hele perioden pr. hest.

Sælges:

Carsiaz, 2 års hp, e. Carson/RDH B-hest i spring e. Diadem www.heste-nettet.dk/lodge/423/hest/ 173569/

SAFEMATE folealarm udlejes

0
0
Svar på denne tråd

godt med wrap
Forfatter: 
Dato:  01-04-2008 11:00

Jeg synes det er super godt at du vil give wrap ved siden af græsset. De har behov for at få noget "tørt" i maven ved siden af. Jeg giver altid hø på sommergræs også, da hestene gerne vil have det frem for kun græs og det er absolut ikke fordi der ikke er nok græs.

Jeg tager 500 kr pr. hest om måneden med hø. Hvis hesten skal hae foder skal ejer selv købe og give det. Prisen kommer selvfølgelig an på hvor det er i landet. Det her er i Nordjylland

VH. Line

Opstaldning og sommergræs tilbydes i Brønderslev.

Knabstrupper hingsteføl og hingsteplag sælges

Rytter søges til kanbstrupperhoppe i Brønderslev

Roepiller sælges

Se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Tak Linebc
Forfatter: 
Dato:  02-04-2008 11:44

Jeg er nemlig også af den overbevisning, Jeg ved at der er andre af den overbevisning bla. Illum ;)

Der er masser af græs!!! Hestene har ca en ha hver, så de kommer ikke til at sulte, det er absolut ikke der for de får wrap!!! Det er for at holde deres fordøgelse og mave i orden, og nu er vores wrap tørt, meget tæt på at være lige så tørt som hø.

MVH
Dorthe

Et dyr er et dyr
0
0
Svar på denne tråd

Det er en super løsning..
Forfatter: 
Dato:  05-04-2008 22:55

Dorte.. og i og med at du vælger at det er for "din" regning så bør hesteejer da kun være glad..

Prisen kommer an på hvor i landet det er. og om det er hopper/hingste/plage du tager ind. Mange vil gerne betale en del mere for at deres plag kan komme i "børnehave" fremfor en ridehest der "bare" skal på ferie.

Pura Raza Española
www.staldrohan.dk
Brun PRE hoppe sælges.
Forhandler af Regulator og Linamix på fyn.
0
0
Svar på denne tråd

Det er to heste
Forfatter: 
Dato:  08-04-2008 19:50

Der skal være hos mig på skift da de skal i tilridning. Der ene er en OX hoppe på 3 år og den anden er en friser hingst der også er 3 år. Manden og svigerfadere korsede sig da jeg sagde hvad jeg ville tage for sommergræsset, så det bliver en billig sommer for opstalderne ;) hvilket jeg tror de bliver glade for, prisen bliver nok 250 uden wrap også må jeg ligge lidt oven i når jeg ha en fornemelse for hvor meget de æder!! Men er det ikke rigeligt!!

MVH
Dorthe

Et dyr er et dyr
0
0
Svar på denne tråd

tja...
Forfatter: 
Dato:  10-04-2008 22:21

Anne står så "hos mig" så det er samme vilkår... min hest får dog halm ved siden af, netop for at få lidt træstof i maven, men jeg har også en boks på stedet, så det er lidt nemmere for mig... det koster 650 kr, for kæmpe folde med masser af græs, lige op af skoven og med en god 20x60 bane med spring materiel...

Sagde Janne der skal til trailer køreprøve d 9 april...

Medlem af klubben for brune heste med hvide pletter :)

Tak for en god debat i høflig tone :) :) :)

0
0
Svar på denne tråd

Priser
Forfatter: 
Dato:  12-04-2008 12:26

Jeg har ikke helt besluttet mig endnu, hvad det skal koste at have hest på sommergræs hos mig, men jeg regner med kr. 500-600 pr. mdr. inkl. vitaminer.

Der er stald og ridebane (20 x 60) på stedet.

Mvh

Heidi

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider