Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Frasalg af jord, hvor meget??
Forfatter: 
Dato:  13-03-2008 20:57

Hejsa

Ved nogen hvordan reglerne er for frasalg af jord??

Hvis man f.eks. har en ejendom på 3,8 hektar og man ikke er interesseret i jorden som sådan. Må man sælge hele 3 hektar fra? Eller skal ejendommen bibeholde mindst 1,5 hektar??

Håber der findes nogle kloge hoveder derude??

0
0
Svar på denne tråd

Lej det ud.......
Forfatter: 
Dato:  14-03-2008 08:46

Altså jeg ville leje det ud, aldrig sælge.

MVH Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Sindssygt
Forfatter: 
Dato:  14-03-2008 08:49

Ja det mener jeg, at sælge.

Du høvler så meget af værdien at du ikke drømmer om det.

Illum

Hvis Roll-Kur IKKE er skadelig !!! hvorfor så kun ride det i korte intervaller ????

0
0
Svar på denne tråd

udlejning
Forfatter: 
Dato:  14-03-2008 09:13

Lej det ud, for du kan nemt havne i at du pludselig ikke er landejendem men almindelig villa, og så er det en dyr ejendomsskat du skal af med.

Jeg lejer selv 7 tdl ud til en genbo, og bruger så de sidste 7 selv.

Mvh

Nina

0
0
Svar på denne tråd

mmmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  14-03-2008 20:31

du risier at ejendomen bliver svære at sælge igen en dag.

leje jorden ud.

flot MB-MA Spring pony.kat 2 til salg.

lille rytter søges til rå 3 pony

0
0
Svar på denne tråd

Yeps...
Forfatter: 
Dato:  14-03-2008 22:15

for gud skyld, lej det ud.

Du siger din mening

så må du accepterer

jeg gør det samme

Hilsen Lene

0
0
Svar på denne tråd

jeg ville også
Forfatter: 
Dato:  15-03-2008 11:12

leje jorden ud... da jord for tiden er noget af det bedste at investere i..

men det var jo ikke det du spurgte om.. jeg mener at de nye regler er at du må ikke tage mere jord fra end der altid vil være 3 tdl tilbage.. dvs du kan sælge 1,3 ha jord.. men husk det er skam også dyrt at sælge i udgifter og for 1,3 ha jord tror jeg ikke det kan betale sig ret meget... jeg mener at have hørt at ca. 30.000kr i omkostninger for salg af jord er ikke urealistisk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-03-2008 21:22

Jeg ville heller ikke sælge, men leje ud.

Og ja - der skal være mindst 15.000 m2 tilbage ( 14.999 m2 er ikke nok ), hvis du skal sælge mere skal det gøres af 2 gange.

Det koster minimum 30.000,- i omkostninger og landmåler at sælge uanset arealet.

Du kan sælge 2,3 Ha fra - men jeg vil tro det forringer ejendommens værdi mere end du får ind.

Gitte

Rigtige kvinder er landmålere

www.westernportalen.dk/v3/index.php

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  16-03-2008 08:18

Tusind tak for svar

Men det er ikke os der skal sælge, men derimod købe.

Og dem der har købt den ejendom skal "bare" have hundekennel, og er ikke interesseret i jorden, da de også står for at skulle bygge nyt hus og det koster jo.

Vores egen ejendom er kun lige knap 2 hektar.

Derfor må vi kun købe jord der grænser op til vores egen jord, og vores nabo har ikke været til at hugge eller stikke i de sidste 3-4 år. Den ejendom der skal sælge fra ligger et stykke fra os, men jorden grænser tilfældigvis også op til min nabos jord. Derfor skal der yderligere en byttehandel til. Men dette bliver måske den største chance for os nogensinde.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  20-03-2008 16:57

Hvis I får det gjort af en gang bliver det billigere i omkostninger, både til landinspektør og til kort- og matrikelstyrelsen.

Gitte

Rigtige kvinder er landmålere

www.westernportalen.dk/v3/index.php

0
0
Svar på denne tråd

Man må gerne
Forfatter: 
Dato:  22-03-2008 07:08

sælge samtlige arealer fra. En landmand der opkøber en ejendom til landbrugsdrift må derimod ved salg af bygninger skal sælge min 1,5ha med. Køber derimod må så gerne sælge de 1,5 ha tilbage til landmanden.

Det er loven noget andet er praksis og det smarte. Det ville være dumt at sælge al sin jord fra.

Vi talte med en mægler om det i forbindelse med tilkøb af ejendom og evt frasalg af bygninger.

Pia

0
0
Svar på denne tråd

Hvor længe?
Forfatter: 
Dato:  27-03-2008 11:21

Pia: Hvor længe har ovenstående regler været gældende? Vi købte nemlig vores ejendom for snart 5 år siden (sælger var en landmand, der havde opkøbt jorden og solgte bygningerne fra igen), og der er altså lige under 1,5 ha hos os!

I øvrigt undskyld, jeg lige låner tråden

Mvh Mia

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider