Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Gødning af græsfold?
Forfatter: 
Dato:  21-04-2006 23:17

Hej heste folkens

Hvornår skal gødning ud på græsmarken?

(Altså hvornår er tiden for at få det derud, hvor længe skal der gå før hestene kan komme ud på den ny gødne græsmark osv. osv.?)

Tak for hjælpen til dem der kan gi' et lille vejledende svar ;)

Rosina H.

0
0
Svar på denne tråd

Gødning
Forfatter: 
Dato:  22-04-2006 00:02

Hvilken slags gødning tænker du på?

Det er af hensyn til ormebestanden ikke hensigtsmæssig at sprede hestemøg på marken uden det pløjes ned, så skal det ihvertilfælde ligge vinteren over...

Kunstgødning har jeg læst heller ikke skulle være hensigtsmæssigt...kan ikke genfinde artiklen, men mener at have læst det i Landsbladet Hest. NPK gødning er naturligvis giftigt for hesten hvis ikke det er opløst af regnen, og forbedrer jo heller ikke jordstrukturen som rigtig møg gør.

Vi omlægger markerne hver 5. år, og inden da bliver et lag hestemøg kørt på og pløjet ned, inden det tilsåes. Det har jeg læst skulle være tilstrækkelig gødning til marken de næste 5 år.

Nanna.

Støt børnecancerfonden
www.boernecancerfonden.dk

DEN SOM KUN.

Den som kun tar spøg for spøg og alvor alvorligt.

Han og hun har faktisk fattet begge dele dårligt.

- Piet Hein

0
0
Svar på denne tråd

Kunstgødning..
Forfatter: 
Dato:  22-04-2006 21:20

er ikke giftigt, hvis det spredes korrekt..

Kunstgødning optages hurtigere i jorden da det allerede er på ionbasis, hvor møg først skal omdannes..

Gødning kan kører ud nu, selvfølgelig kort før forventet regn, ellers brænder græsset af.. Lad marken stå i 14 dage og luk så hestene på det.. Om nødvendigt gødes marken to gange om året..

Marken lægges om efter behov..

Krone og Bølge - En selvfølge

www.agroskolen.dk nu til hest

0
0
Svar på denne tråd

vi kører
Forfatter: 
Dato:  23-04-2006 20:28

NPK ud efter anvisningerne i gødningskvoten, fordelt på 2 omgange

Venlig hilsen kristian

Hvis du skal handle så husk altid: tingene skal være bedre end nye og må ikke koste noget

JHN RS Moderator

medlem af
AHNA og FNK

stifter og formand: klageklubben
0
0
Svar på denne tråd

kunstgødning
Forfatter: 
Dato:  24-04-2006 22:12
hvor køber i jeres kunstgødning?
jeg fik en pris idag på 40 kg NPK for 365 kr inkl moms og afgift. og fik at vide jeg skulle bruge 200 kg til vores 1 tønde land.
kan det ikke evt gøres billigere hvis jeg stadig køber det hos en leverandør og ikke en landmand?

-Jane

Circle Y park and trail westernsadel sælges se præs.

Regulator Complete sælges ved Aalborg

Trailerlæsning og problemløsning
Se mere på min hjemmeside her
0
0
Svar på denne tråd

Det var dyrt...
Forfatter: 
Dato:  25-04-2006 07:20

Vi har lige været ude og hente 300 kr. NPK. Prisen var ca. 1150,- eller 1250,- (Kan ikke lige finde kvitt.) med afgifter og det hele.

Så det vil jeg da mene er lidt billigere.

Det er købt på ØA.

Vi købte det i 25 kg. sække, så de var lidt lettere at håndtere.

Mvh.

Cindy

0
0
Svar på denne tråd

Gødning NPK
Forfatter: 
Dato:  25-04-2006 09:40

Hej

Jeg har købt det gødning der hedder NPK xx.x.x (nr. kan jeg ikke lige huske).

Jeg har fire tønder land, hvor meget skal der på hvor stort et areal og hvor lang tid skal det have før hestene kommer ud?

Mvh. Rosina

0
0
Svar på denne tråd

Hvis det er...
Forfatter: 
Dato:  25-04-2006 13:59

NPK 21-3-10, så var meldingen jeg fik, at jeg skulle bruge ca. 300 kg. til 2 tønder land.

Dem jeg har spurgt har alle sagt ca. 3 uger, an på hvor meget vand der kommer fra oven, hvor stor fugtighed der er i jorden og hvor hurtigt det opløses, men gødningen skal under alle omstændigheder være trukket ned i jorden så hestene ikke kan få fat på det.

Jeg har selv måtte spørge mig frem for at få disse svar, da jeg selv er førstegangsejer af egen jord til mine heste, så muligheden foreligger at nogen vil rette mig på det skrevne *SS*

Mvh.

Cindy

0
0
Svar på denne tråd

NPK gødning
Forfatter: 
Dato:  25-04-2006 17:46
Det bliver billigere endnu hvis det bliver hentet i løsvægt. Det er ligesom hestefoder og andet i sække, det bliver også dyrere når det er i sække..
0
0
Svar på denne tråd

hvor kan
Forfatter: 
Dato:  29-04-2006 11:45
man købe det i løsvægt?

Læskur/alukasse h.2,20m l.3,75m b. 2.20m sælges billigt-se præs.

0
0
Svar på denne tråd

du kan købe i løsvægt
Forfatter: 
Dato:  30-04-2006 19:49

hos de fleste foderstoffirmaer, men der er lige så god økonomi i at købe storsække med 650 kg i hver.. noget bøvlede at håndtere, men et super system hvis du har en traktor med en stærk frontlæsser, et trucktårn, eller en talje og et meget stort træ

Venlig hilsen kristian

Hvis du skal handle så husk altid: tingene skal være bedre end nye og må ikke koste noget

JHN RS Moderator

medlem af
AHNA og FNK

stifter og formand: klageklubben
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider