|
|
| Asfalt-knus som underlag? |
|
|
Vi vil gerne lave nogle gangstier mellem foldene, og overvejer at bruge asfaltknus som bund så de også bliver kørefaste. Er der nogen her med erfaringer med det? Er der nogle miljømæssige problemer med det?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja store miljø |
|
|
det du foreslår er vel det vi andre kalder slagger??? Og det støver ad h... t, foruden det er miljømæssigt uhensigtsmæssigt, og derfor forbudt i flere kommuner. Hvis ikke det er slagger du tænker på, er jeg svar skyldig.... Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| knust asfalt |
|
|
Vi har skrabet det øverste jord af og lagt knust asfalt på vores lille privat vej... Det er blevet rigtig fint... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| slagger... |
|
|
Du kan sagtens omgå det med miljøet, selvom du vil bruge slagger. MAn kan nemlig få noget som godt må bruges, uden det er skadeligt. Min veninde har det rundt om deres gård, og det fungere upåklageligt. Der kommer ikke mudder, vandpytter olign. Det er kørefast, og hos dem støver det aldrig. Ellers kan man selvfølgelig også gøre som vi har gjort. Vi har smidt granit stenmel. I dyrere løsning, som pt ikke helt fungere efter planen, men det skal det nok komme til, når vi lige får det ordnet ordnetligt.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxxxxxxxx |
|
|
Korrigér mig endelig, hvis jeg tager fejl..... Men er slagger ikke noget forbrændings-affalds-halløj....? En bekendt har fået knust beton på noget af hendes sti og det fungerer fantastisk. Tror, at det er næsten det samme som knust asfalt. (Ved godt at asfalt og beton ikke er "i familie" men det virker efter samme princip, når det bliver knust og lagt ud....Det bliver sten-hårdt.) Maria
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| asfalt. |
| Forfatter:  |
pjemm |
| Dato:  |
25-01-2008 20:42 |
|
Vi bruger knust asfalt på vores fællesvej, og det er IKKE det samme som slagger. Det er opgravet asfaltvej med sten og skærver og minder meget om stabilgrus bortset fra at "asfaltpulveret" binder det hele sammen. Hvis det er billigere end stabil vil jeg absolut mene det er en fin løsning. Man kan også få noget de kalder genbrugsstabil, som ikke er en blanding af ren grus og sten men også indeholder betonskærver. Når det er kørt/trampet sammen vil det også være en udmærket vej. :Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Knust asfalt som ridebanebund |
|
|
Hvad er jeres mening om en ridebanebund med asfaltgrus? Her er link til debat på westernforum: www.heste-nettet.dk/forum/13/61340/ 61340/ Jeg synes jo den minder meget en træning på en bane med muslingeskaller - men hører da gerne flere meninger inden jeg endelig beslutter mig for om jeg helt vil droppe træningen i hallen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxxxxxxxx |
|
|
Jeg tænker bare, at det må blive temmelig hårdt med tiden..... Maria
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Knust.... |
| Forfatter:  |
Hurricane ♥fleur♥ |
| Dato:  |
27-01-2008 14:20 |
|
asfalt, ja det er knust asfalt, og er godt at bruge til parkeringspladser ved ejendomme, og veje op til ejendommen hvor der køre biler, men ikke til gangstier hvor du går med hestene, det bliver et for hårdt underlag, jeg vil forslå granitstenmel med vasket grus som toplag, det dræner godt og bliver ikke hårdt. Slagger er pulveriseret affald fra forbrændingen, og har ikke noget med knust asfalt at gøre. 
Du siger din mening så må du accepterer jeg gør det samme Hilsen Lene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Asfalt |
|
|
Knust asfalt er "brugt" asfalt som fræst op når vejen skal udbedres (det kaldes bassinfræsning og bruges især i forbindelse med lapning af huller). Knust asfalt er super godt til småveje og parkeringspaldser, det gode ved det er at det "smelter" en smule sammen på varme dage og ved tryk, der ved kommer der ikke så let huller i vejen som hvis man bruger stabil grus. Jeg vil dog anbefale at i får lavet en vejkasse (får gravet min toplaget af og lagt enten et ordentligt lag knust asfalt eller en gang stabil grus/knust beton og derpå kunst asfalt)fremfor at smide det oven på jorden som den er. Jeg ville ikke være bekymret for at bruge det til foldstier (heste har altså ikke skade af at gå en smule på hård bund) - men tjek med din kommune og så husk på at det ikke bare sådan lige fjernes igen! Jeg ville til gengæld ikke bruge det til ridebane - netop fordi det bliver en ret fast overflade.
Kristina Spåner, af god kvalitet sælges, pris 65,- /balle incl moms, afhentet i Hadsten. Passier dressur sadel sælges!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi bruger |
|
|
asfalt genknus flere steder da det er det eneste, som ikke forsvinder ned i mudderet efter div. betonbiler har været på besøg mens vi har bygget ridehal og stald. Vi har simpelthen skrabt det værste plever væk og kørt 2 fulde hænger læs på vores "gårdsplads" det fungere rigtig godt og så er det nemt at skrabe heste pære af hvis de taber sådan en på vej til folden. Hilsen gitte
Medlem af DÅHM.... Jeg rider stævner, og jeg kan lide det...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi bruger |
|
|
asfalt genknus flere steder da det er det eneste, som ikke forsvinder ned i mudderet efter div. betonbiler har været på besøg mens vi har bygget ridehal og stald. Vi har simpelthen skrabt det værste plever væk og kørt 2 fulde hænger læs på vores "gårdsplads" det fungere rigtig godt og så er det nemt at skrabe heste pære af hvis de taber sådan en på vej til folden. Hilsen gitte
Medlem af DÅHM.... Jeg rider stævner, og jeg kan lide det...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| spændende.... |
|
|
Ihhh... det var dog et spændende emne det her  Hvor skaffer man sådan noget og hva koster herligheden? Og så tænker jeg på om det bliver glat, og skal saltes eller lign. når det bliver glat om vinteren??? Ellers ser det da rigtig fint ud...!
"Hestemassage tilbydes af eksamineret hestemassør" HAR NETOP NU EN LEDIG BOKS I 7400 OMRÅDET
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| knust asfalt |
|
|
Vi har givet ca 9000 for knust asfalt til den vej jeg har vist billede af ovenfor, den er ca 200 meter lang og 2 meter bred - vi har ikke rørt en finger selv... Og den har været rigtig fin, de få dage der har været sne/islag... Så ingen salt her 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxxxxxxxx |
|
|
Ciska.... Kan se, at du ikke bor så langt fra mig. Hvor har du købt knust asfalt? Maria
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| ciska... |
|
|
Okay - det var ikke så dyrt som jeg havde frygtet...! Det er dejligt når det også kan gå den vej somme tider  Vil have undersøgt hvor man kan købe det henne her i midtjylland... Mvh Charlotte
"Hestemassage tilbydes af eksamineret hestemassør" HAR NETOP NU EN LEDIG BOKS I 7400 OMRÅDET
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Damtoft |
|
|
Vi har så fået lavet nogle andre ting hos samme vognmand, så måske vi har fået lidt rabat, men det er nok ikke den helt store formue... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|