Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Hva kan man ta` opstaldning Midtjylland
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 10:47

Som så mange andre, vil jeg da gerne høre hvad i maner jeg kan ta i opstaldning, (jeg har selv en ide )

vi har helt nye nuret bokse med gitter mellem, de er

ca 3,7 * 4 m, og en lofthøjde på 3,7

der er 4 bokse, der blir måske lavet endnu en, og hvis der gør er det 2 bokse der skal eller kan udlejes :-)

vi har ridebane 20*60 som kan bruges året rundt, og ca 1,2 km til stor ridehal.

vi lukker ud og ind hverdag

incl. halm og wrap, event foder.

hva kan man ta med foder ??

Vi bor mellem Ulstrup og Thorsø

B

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  15-02-2008 21:57

Jeg vil mene max 1000 kr uden krybbefoder. Hvis du skal have en pris inkl krybbefoder så kræver det at du ved hvad du vil foder med. Så kan du jo altid lave tillægs priser for dækken af/på osv.

Med venlig hilsen

Lena

GRATIS RIDNING TILBYDES

I 8464 OMRÅDET

se min præsentation

www.minimule.dk

0
0
Svar på denne tråd

hmmm....
Forfatter: 
Dato:  15-02-2008 22:07

lena: tak for dit svar, (vi to har forskellige meninger omkring prisen :-) men det er helt oki, det er jo derfor jeg lavede tråden :-)

0
0
Svar på denne tråd

granslev/lyngå
Forfatter: 
Dato:  15-02-2008 22:35

Vi giver for indeværende 850 kroner UDEN foder og strøelse for tilsvarende forhold (dog lavere lofthøjde)i Lyngå/Granslev-området.

Hvorfor kan jeg ikke finde ud af at lave en præsentation?

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er..
Forfatter: 
Dato:  16-02-2008 08:09

Jeg er midtjyde, og tror ikke du skal sætte næsen op efter mere end 6-800 kroner, uden ridehal og foder. Men kan heller ikke se ud fra dit indlæg, om i muger ud. Men de steder rundt omkring her, hvor der er fuldpas incl foder og ingen hal giver folk et sted mellem 900-1200 kr. Er det mere end bare skovtursryttere du får ind, skal de jo måske kører trailer alle ugens dage i vinterhalvåret.

Ny hest - nye mål

Denne gang uden krone og bølge..

0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  16-02-2008 14:27

jeg kan da fortælle at det ene sted jeg står opstaldet om vinteren gir man 1200 bare for boksen og så blir de lukket ind og ud, og det er uden foder, strø, og muge, dog med wrap !

i låsby gir de 1200.- for en boks uden ridebane, det er dog med foder halm muge ind og ud lukning.

men jeg kan så fortælle at hvis vi skal ha opstalder her på stedet blir det også for en del mere end 800-1000 :-)

og som vinteren ha været iår, har det måske max været 5 måske 7 dage du ikke har kunne ride uden for, og man kan jo også ride hen i hallen :-)

jeg vil personligt heller ha min hest opstaldet privat, end på en rideskole, og det bataler jeg gerne ex for :-)

men som sagt, tråden er lavet for at se hva folk skriver.

hvis det var jeg skulle lede efter et opstaldningsted, ser jeg heller ikke på prisen, men på hvilken forhold der tilbydes :-)

der er tit forskellen

0
0
Svar på denne tråd

Priser
Forfatter: 
Dato:  16-02-2008 16:40

Jeg har de steder jeg har stået opstaldet givet mellem 800 og 1250 kr. for de samme faciliteter, som du tilbyder. Og jeg har flyttet en del rundt i landet - pånær Sjælland. Nogle af stederne havde en lille ridehal og andre steder var prisen incl. foder. Alle steder med ind- og udluk, hø og halm, gode bokse og udendørs bane med lys.

Faciliteterne de private steder er som regel dårligere end i en privat stald, så de fleste private stalde er altså billigere.

Hoppe 3-8 år søges. DV eller lign. med papirer, uden handelsfejl og stangmål mellem 168-172 cm. Maks. pris 45.000 kr.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ser
Forfatter: 
Dato:  16-02-2008 19:57

Jeg ser skam også på forholdene - og har altid haft opstaldet hos private. Kan fortælle at vi nu står i nybygget stald/ med ny stor hal, løbebånd, solarie, kæmpe folde uden mudder hele dagen, udendørsbane med lys, naturcenter lige uden for døren, osv osv. og det er fx ikke langt fra Herning.

Jeg giver med fuldpas 1500 kr incl alt.

Det jeg tænker, er bare du "låser" mange, hvis du forstår. Folk med unge heste, pony ryttere - ja usikre ryttere, er måske ikke hooked på at ride 2,5 km hvor de måske skal krydse en vej eller noget. Og så kommer deres ridehuskort oveni.

Men det kan da sagtens være det kan lade sig gøre at tage så meget, og så er det da bare dejligt .

Ny hest - nye mål

0
0
Svar på denne tråd

hmmm.......
Forfatter: 
Dato:  16-02-2008 23:20

hehe griner lidt, jeg ved jo bare hvad jeg selv vil gi :-)

og hvad folk jeg omgåes vil gi, (eller gir )

jeg skal ikke gi noget for at låne halle, kan brugen den alt det jeg vil :-)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg giver 1200 kr...
Forfatter: 
Dato:  17-02-2008 06:05

For stor boks med halm, hø og foder (rc, roepiller og Fiberlux Basic). Der bliver lukket ind og ud og fodret samt strøet hver dag. Jeg skal selv muge. Jeg har en dag, hvor jeg strøer og lukket heste ind. Der er også hø på folden.

Jeg har længere til ridehal (+ ridehuskort), og er tæt på skov. Ridebanen er ikke i samme stand som din lyder til at være.

Så jeg vil sige, at det nok ligger omkring en 12-1500 kr måske mere afhængig af foder.

Hvis der er hø efter spiselyst, let adgang til skov samt godt foder, så vil jeg nok personligt give den pris. Den korte vej til ridehal, hvor der ikke skal betales ridehuskort trækker også op.

Hvordan med offentlige transportmidler - det har jo også noget at sige for nogle...

Venlig hilsen Susanne og Sedoj

(En lille grå hest med en stor farverig personlighed)
Fotografi * Webdesign * Sedoj * Om mig * Små tanker

0
0
Svar på denne tråd

Ikke grine
Forfatter: 
Dato:  17-02-2008 09:15

Du skal skam ikke grine, Ibikus . Dét jeg skriver er skam ikke negativt. Og det vi ikke kan se, er fx: transportmuligheder, udbud og efterspørgsel i området osv..

Men vejret er alfa og omega - og det kan vi ikke styre. Jeg taler ikke om frost, men alt det f.. regn vi fx har haft. + At når man ikke ikke ud at ride før mørket, rider man i skæret fra store projekttører, og det er bare ikke optimalt.

Belastning på sener og koder er enorm, ved altid at gå i vådt, tungere underlag, så det er også en grund, Tror jeg har mødt 2 topdyre - topdrænede udendørsbaner i år, hvor jeg ikke har mødt smadrede hjørner.

Har da også haft opstaldet til langt over 2000, men kun med hal for at kunne være sikker på optimal træning hver dag, og ved med mig selv at står jeg i stalddøren med opsadlet hest, og vandet bare siler ned - så er motivationen 0!! Så i min verden, ville jeg aldrig give over 1000 kr uden hal, og jeg har endda en trailer stående i gården. Jeg ville aldrig ride ud i mørke, og jeg har tit ikke muligheden for at ride før efter 18-19.

Så det er bare min instilling. Men som jeg skriver, er det fint hvis du mener du kan få mere - og kan da sagtens se hvad folk giver for løsdrift på sjælland . Men det er bare slet ikke de priser jeg hører eller ser i jylland. Men hvis du selv ved hvad du kan få, så er den jo egentlig ikke længere. Det handler jo også om tillid - og hvis ejere mener du har det optimale sted, så betaler de jo gerne.

Ny hest - nye mål

0
0
Svar på denne tråd

hmm........
Forfatter: 
Dato:  17-02-2008 14:34

ja i har ret , bussen kører lige til døren :-) og vi har Lys (skal lige flyttes ) men vi har rigtig god lys på ridebanen, så man kan ride ude også fx kl 21 :-) og det er super godt lys.

men ja det er rigtig hvis man skal gå 2 km, fordi der ikke går bus, det trækker jo ned :-)

jeg syns jo bare det er ldt sjovt at se hvad folk mener man kan få

0
0
Svar på denne tråd

Kolding
Forfatter: 
Dato:  17-02-2008 16:52

Nu ligger vi godt nok ikke i midtjylland, men vi tager 1150,- for boks inkl. halm, wrap, ud- og indlukning samt fodring 3 x dagligt. Udmugning og foder sørger opstalderne selv for, men jeg strøer gerne i hverdagene.

Mvh

Mette, Macon & Luna

Lille Hovgaard Hestepension

www.lille-hovgaard.dk

Priser fra kr. 700,- pr måned

0
0
Svar på denne tråd

vi er næsten naboer
Forfatter: 
Dato:  17-02-2008 21:11

ibikus...

Her hos mig er der hverken bane eller ridehus. Vi har plads til 3 opstaldere. Lejer skal selv købe krybbefoderet og muge en gang om ugen. Ellers er alt andet sørget for: strøning, fodring, ud og ind, halm, wrap og lucerne. Prisen er 900 for hest og falder 100 kr for hver kategori nedad. Det efter lader ca. 110 kr om ugen i "løn" til staldpigen (mig ) pr hest, hvilket jeg ikke synes er overvældende dyrt for at få sin hest passet.

Men folk er blevet meget magelige og vil helst have alle fasciliteter på samme sted, hvilket er forståeligt. To af vores bokse er da også tomme lige nu og ingen har vist interesse for dem...

LUCERNE SÆLGES fra 1,5 kr/kg

Store bokse med vindue udlejes

Dækkenvask tilbydes, 40 kr u/imprægn.

Forskelligt udstyr sælges

postnr 8882

se mere på min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

hmmm.........
Forfatter: 
Dato:  17-02-2008 23:07

bor du i Fårvang eller ??

0
0
Svar på denne tråd

jajajaja
Forfatter: 
Dato:  19-02-2008 09:13

jeg bor i Fårvang

postnr 8882

0
0
Svar på denne tråd

hmmm.....
Forfatter: 
Dato:  19-02-2008 12:43

jeg har den ene opstaldet nær Fårvang :-) Benytter du Ullas hal ??

0
0
Svar på denne tråd

lalalala
Forfatter: 
Dato:  21-02-2008 19:51

Jeg har haft min fjordhoppe opstaldet hos Ulla da det var planen at jeg skulle prøve at finde tid til at få min lille hyp vænnet af med at smide folk af. Men jeg fik kun tid at ride to gange på en måned, så jeg tog hesten hjem igen. Så jeg har brugt hallen et par gange, men ellers Nej jeg rider kun ture...når jeg endelig rider ( fire gange om året). Vi har jo en finstald til dyrene herhjemme, men ingen bane eller hal.

Hvor har du din opstaldet?

postnr 8882

0
0
Svar på denne tråd

Jeg giver 1500
Forfatter: 
Dato:  23-02-2008 21:26

for fuldpas et privat sted med hal, udendørsbane, super tur-forhold og stor springbane.

Det er så nok den vestlige del af Midtjylland. Jo tættere man evt. kommer Århus jo dyrere. i det område kan du måske få 1400 uden hal og foder. Herude under 1000 kr tror jeg. Med foder 1000-1200 kr max hvis det hele ellers er rigtigt godt (folde/foder/området etc)

Mvh Tina

Quality doesn't cost - it pays !
0
0
Svar på denne tråd

Jeg ved ikke
Forfatter: 
Dato:  26-02-2008 17:06

om vi er i midt jylland det er vi vel knap. men vi bor i Hedensted mellem Horsens og vejle. I en helt nybygget stald med 3,5 x 3,5 m boxe i super stald miljø, men tilhørende ridehal. også helt ny i 20x40m med lækker bund og spejl på hele kort siden. Jeg giver warp strør og muger og jeg lukker ind og ud hverdag. Den eneste "klausul" for opstalderne er at hvis/ når jeg er til stævne skal de sørge for de resterende heste bliver passet og lukket ind og ud, og det fungere super.

Det koster 2200 kr. incl moms om måneden.

Håber det kunne bruges til lidt.

Hilsen gitte

Medlem af DÅHM.... Jeg rider stævner, og jeg kan lide det...
0
0
Svar på denne tråd

Rødkærsbro
Forfatter: 
Dato:  27-02-2008 18:42

Jeg bor nær Rødkærsbro og her betaler man 1000 kr for en boks.

Ældre stald, men luftig og med store bokse.

Der bliver fodret 3 gange om dagen.

Der bliver lukket ud og ind.

Der er ridehal.

Ved siden af skal man selv betale foder og hø (150 kr for adlibitum, hvis man køber af os) og man skal selv muge sin boks.

Dengang vi ikke havde ridehal kostede det 500 kr.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg bor
Forfatter: 
Dato:  04-03-2008 22:45

i Vestsalling tæt på Skive.Jeg giver 750kr pr.mdr.Hestene bliver fodret,lukket ud og ind,der bliver muget.Der er ingen ridebane,men skov og strand og rideskole i nærheden.Prisen er inc. hø, halm og gulerødder.Foder skal jeg selv komme med.Det giver mig jo mulighed for selv at bestemme hvad jeg vil fodre med....Når staldejeren ikke er hjemme passer jeg stalden.Jeg er meget tilfreds og er ked af at de lukker ned for hesteholdet til nytår.Skal derfor have fundet et lignende sted til muligvis to heste da min hoppe er drægtig....

Susanne...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider