Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Vis mig dit led
Forfatter: 
Dato:  24-01-2008 14:50

Hejsa

Inspiration til en god led-løsning søges.

Pt bruger jeg blot 2 stk elastik-el-reb med ledhåndtag på. For mig virker det fint og problemfrit, men så snart andre skal betjene det, går det mildest talt i kage. Hestene render ud, får benene viklet ind (og rykker det halve af indhegningen ned), træder under/over og jeg ved snart ikke hvad.

Har tænkt på en løsning med en låge eller en bom der selv lukker i igen, så den er lidt mere "idiot-sikret" og en-håndsbetjent, når naboens datter eller svigerfar skal hjælpe til.

Nogen gode forslag?

Vh

Katja

0
0
Svar på denne tråd

Led-løsning?
Forfatter: 
Dato:  25-01-2008 21:06

Hej Katja

Jeg kan ikke anbefale låger, da det er svært at håndtere, når man skal hente en enkelt hest ind fra flokken. Der er stor risiko for, at en eller flere heste maser sig frem, inden man kan nå at lukke lågen.

Vi brugte fjederled i en lang periode, men hestehalerne hang fast, så nu er vi også gået over til elastik-el-reb! Genial opfindelse; men vi bruger nu kun 1 stk. og det er vigtigt, at det ikke er for slapt, så det stadig er hævet over jorden, når man åbner leddet.

En sluse er god løsning, så man ikke skal bakse med sin hest samtidig med, at man lukker led.

vh.

Mette

0
0
Svar på denne tråd

Klaphatte
Forfatter: 
Dato:  26-01-2008 14:24

Hvad er det der går galt for folk?

2 elastikled - nemmere bliver det da ikke ;-)

Vi har også elastikled til alle folde:

Der er 3 led (med de tykke stammer) og det fungerer upåklageligt!

Lyder som om du må have de andre ud til en omgang "kig og lyt", så de kan få det til at fungere ;-D

UNG DRESSURHOPPE KØBES

max. 6 år, ca. 170 cm., ukompliceret, super temperament - eksteriør - bevægelse. Jo mørkere jo bedre - skal være redet!

SE MIN SKØNNE STALD

Mit space / min blog

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har
Forfatter: 
Dato:  27-01-2008 09:22

næsten altid lavet "gammeldags" hegn - med tråd og så bare håndtag på.

Det virker fint for mig også med et led med 2 tråde i den ene hånd og 1 hest + 2 æsler i den anden hånd.

Gitte

Rigtige kvinder er landmålere

www.westernportalen.dk/v3/index.php

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider