Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

bytte marker matrikler hjælp
Forfatter: 
Dato:  31-01-2006 08:58

vi har to usammenhængende matrikler, som adskilles af en anden matrikel, som vi ikke ejer.

Jeg snakkede med ejeren igår og jo han vil da godt sælge den 4 ha store mark, som nærmest er en stor sø med ca. 1 tdr land brugbar græs...

han vil også godt fordele/bytte matriklerne så de tre marker deles i to en øvre og en nedre.. på denne måde kan vi så sammenhængende jord.

Men hvis vi køber jorden koster det noget der ligner 150.000kr incl div gebyrer...

og hvis vi fordeler jorden koster det også div. gebyrer dog skal vi ikke betale for køb af jord..

er der ikke nogen der kender en nemmere løsning uden det koster en krig... det er altså mange penge at give for at kigge på en sø og få en smule græs til hestene.. hestene har græsset nu det er en muntlig aftale, samt jægerne også har bytte indbyrdes...

håber i kan hjælpe.-..

0
0
Svar på denne tråd

Hvad med leje?
Forfatter: 
Dato:  31-01-2006 10:22

Jeg ved ikke om du kan bruge det til noget. Vores nabo har lejet jord af en anden nabo, for at få større have. De har ganske simpelt lavet en kontrakt på 100 år, hvor der står de har lejet jorden for x aftalt beløb. Jeg ved ikke om de reelt holder i retten ved et evt. salg.

Winnie

0
0
Svar på denne tråd

Winnie.
Forfatter: 
Dato:  31-01-2006 11:24

ordningen kører jo sådan set fint nu... men det er jo bare det.. hvis vi vælger at sælge på et tidspunkt er det jo altid mere værdigfuldt med omkringliggende marker og ikke bare noget løst hist og pist..

eller ejeren sælger og nye køber ikke vil lave aftalen...

0
0
Svar på denne tråd

mageskifte
Forfatter: 
Dato:  31-01-2006 11:57

Vi har byttet jord med vores nabo for at kunne bygge vores ridehus liiige der hvor vi helst ville have det.

Vi fik en landmåler ud og fik ændret skøder og matrikelkort - jeg mener at det er løbet op i ca. 20-30.000.

Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre på nogen anden måde f.eks. blot med en tinglyst ret.

Prøv at kontakte en landmåler eller teknisk forvaltning

m.v.h

Jette

Smukt beliggende landejendom sælges

Ruhåret hundehvalpe sælges - se billeder på min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Jette..
Forfatter: 
Dato:  31-01-2006 12:47

jeg arbejder selv i en teknisk forvaltning og netop dette kender mine kollegaer ikke ret meget til...

hvis det koster 20.000-30.000kr kan man jo lige så godt bare købe jorden for de ca. 120.000kr det vil koste så har man da en stor sø også ha ha..

0
0
Svar på denne tråd

køb da hvis I kan
Forfatter: 
Dato:  31-01-2006 20:51

En sø er da ikke at fornægte :-)

Vi havde et stykke skov med mose som ikke var sammenhængende med resten af matriklen. Den så vores nabo alletiders mulighed for at gå på jagt i sammen med de andre ejere af skoven.

For skoven fik vi et mindre stykke landbrugsjord som lå direkte op og ned af vores jord.

Vi ville helst købe, men han var ikke interesseret i at sælge men ville gerne bytte - derfor mageskiftet.

Og som en anden nabo så kækt siger "mer jord, mer magt" - her gælder en sø vel også :-)

Det er halvpebret blot at mageskifte for der er nogle omkostninger til tinglysning, udformning af skøder og løn til landmåleren. Så skal I den tur igennem og kan købe istedet ville jeg personligt foretrække at købe.

Jette

Smukt beliggende landejendom sælges

Ruhåret hundehvalpe sælges - se billeder på min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Landboforening
Forfatter: 
Dato:  05-02-2006 01:08

Du kan prøve at kontakte det lokale landbocenter. De har givet en juridisk afdeling der arbejder med ejendomshandler.

150.000 kr. for 4 ha er billigt. Men hvis de 3½ ha er sø, så er det en hel anden situation, og jeg vil mene at det er så er noget for dyrt.

Hvis i bytter med naboen, sådan at I får de nedre arealer - får I så ikke bare sø?? Det er vel ikke så interessant. Jeg går ud fra I vil have jorden til græsning, og jeres heste er ikke sø-heste vel? ;-)

Omkostninger i forbindelse med at ændre på matrikuleringen vil jeg skyde på ligger omkring 25.000 kr. til landinspektøren. Dernæst kommer salær til landbocentrets ejendomskonsulent (eller alternativt en dyrere advokat). Og registreringsafgift til staten, som for 150.000 kr bliver til 2.300 kr. ( = 0,6 % af købesummen + 1.400 kr).

Ved at bytte jorden med naboen, bestemmer i selv en byttepris. Som i princippet kan være nede omkring 20.000 kr/ha (helst ikke under den offentlige grundværdi), og der kan dermed spares nogle håndører i registreringsafgift samt evt. i skødesalæret.

B8 (ejendomskonsulent :-) )

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider