sammen problem.
Jeg havde min super "nabo" (de bor lidt ommme bag vores hus)til at prøve at plane vores bule-bakkelandskab af en indkørsel idag.
Her er problemet at indkørslen er sunket meget igennem tiden, så vandet samler sig der, og tager det løse jord med sig, når det løber ned mod vejen. Vi har folde på begge sider af indkørslen, der er så en ½ m. græs og birketræer imellem indkørsel og fold. (håber at i forstod hvad jeg mente
).
Så vi er blevet enige om at vi laver en rende mellem fold og græs, og fylder den med sten str. 2,5 - 5 cm. Så vandet kan løbe ned i renden og i grøften ude ved vejen. Da indkørslen hælder en smule den vej. Græsset skal så væk, og jorden skal jævnes så det hælder ud mod stenene.
Derefter fyldes der stabilgrus på, som bliver stampet, og derefter planet, igen med fald ud imod stenene. Også skal der perlesten i resten af indkørslen.
Som en lille finesse, lægger vi uplights i den ene side, så de lyser op i træerne, som man ikke kommer til at ramme dem. Hvilket jeg har været ved et par gange, de kan jo være svære at se i denne mørke tid som vi går i møde nu
.
Forhåbentligt kommer det til at ligge lige i selve indkørslen, også med en lille hældning, der hvor der før var græs, også ud imod stenene. Så vi slipper for store bule-bakkelandskab i vores indkørsel mere.
Pøj pøj med projektet.