|
|
| placering af drikkekop |
|
|
Jeg er lidt i tvivl om hvor jeg skal sætte drikke kopperne i min nye stald. valget står mellem om drikkekoppen skal sidde på bagvæggen eller boksfronten op af det skillerum der er mellem boksene Jeg har set massere af stalde med begge dele, men hvad pokker er smartest/mest funktionelt? Krybben bliver placeret på boksfronten. Kom med positivt/negativt om begge placeringer, så jeg kan få taget min beslutning, så VVSén kan trække rørene. Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Jeg har lige fået sat 20 vandkopper op i min nye stald og de sider på bagvæggen fordi der er lavet cirkulation i vandet og derfor 2 rør og det er bedre at skrue i beton end træ og så fordi jeg vil have dem væk fra krybben så de ikke sviner så meget. krybben sidder på boksfronten.
Åbenhus 15 dec. kl 13 for alle interesserede.. Opstaldning tilbydes. I nye Bokse 3,5x3,5 og nyt ridehus 20x40 samt udendørs 20x40. Mulighed for undervisning i dressur ved freelance.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxx |
|
|
Vigtigst i min stald er, at de ikke sidder ved en ydervæg pga frostvejr. Maria
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| isoleret |
|
|
stalden er dobbeltmuret med isolering imellem, og VVSén siger han kan frostsikre rørene, så dette er ikke et issue. det er præcist det med at de ikke putter foderrester etc ned i drikkekoppen der tiltaler mig ved at montere den på bagvæggen. men drikker dyret nok, når koppen ikke er tæt ved stråfoder/krybben? Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vores sidder på boksfronten |
| Forfatter:  |
Puttegris |
| Dato:  |
29-10-2007 13:06 |
|
Hej Karina, Vores vandkopper sidder på boksfronten lige ved krybben. De dypper tit lige snuden ned i vandkoppen for at "skylle" munden. Det giver naturligvis lidt snask, men jeg vasker den ofte alligevel (det er vandkopper med svømmer, så de står jo med vand hele tiden og der kan jo komme alger og skidt og sager bvadddr). Men jeg er nu glad for deres placering - for hvis de var på bagvæggen, så er jeg nu mere bekymret for om de vil gøde i den  Alt deres yams ligger jo foran ved boksfronten, så de vender kun rundt, når de vil have fred og ro - eller lægger sig. Ellers står de og gumler, drikker og kigger ud på staldgangen. ;o) Lillian
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det ville også være |
Illum |
29-10-2007 13:07 |
|
Mit spørgsmål/bekymring, om de fik nok hvis det ikke var inde for "rykker halsen" afstand. Noget andet er, en drikkekop skal da rense og lige tørres af hver 2 dag. ??? Vandet kan gøre overfladen i koppen slimet, ren bakterie bombe. Okay det gør I ikke, det gør jeg 
Illum Jeg undskylder IKKE for stavefejl . manglende tegn eller tegnsætning. Deal with it! Vigtig info. på min præsentation..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Drikkekop |
|
|
Jeg har placeret drikkekoppen tæt på krybben, så de kan drikke og spise samtidig. Vi overvejede at sætte dem på bagvæggen, men min bekymring var nu også "drikker de så nok"? Har valgt med flyderen, så jeg ved de får nok  Der gives hø/wrap i hjørnet mellem krybben og vandkop.  Jeg har så haft en hoppe i sommers, som 2 gange kløede vandkoppen ned...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Min vandkop er på bagerste væg, og jeg var også bekymret. Men jeg ligger bare alt wrapen ved vandkoppen, og hun bruger sin vandkop præcis så meget som før. Det er i øvrigt vandkopper med "flyder", som kræver god rengøring dagligt, men hesten elsker dem, da hun ikke skal trykke for at drikke. (Før i tiden måtte jeg hænge en stor spand vand op, da hun ikke gad drikke af sin alm. vandkop). Mvh.
Kristina og Mademoiselle Du kan også hjælpe: www.wspa.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| stråfoder |
|
|
stråfoder vil ikke blive givet bagerst i boksen.. for så vil de jo gøde forrest, foruden de elsker at stå med hovedet ud over bokskanten. Så hvsi kriteret er at de skal have stråfoder ved vandkoppen, ja så giver placeringen for mit vedkommende sig selv. Rengøring: tjekker vi ikke alle koppen hver dag når boksen ordnes? dvs både at der kommer vand ud af den + rengøring med hånden? Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Der hvor jeg.. |
|
|
kender til vandkopper på boksvæggen er der ofte problemer med at de skider i dem, så får de i hvert fald slet ingen vand.. Vores sidder på fronten 30 cm fra krybben, der er ingen krybber der er våde og der er ingen foderester i vandkopperne.. Så på fronten er det jeg har bedst erfaring med..
HESTEKLIPNING TILBYDES I JYLLAND se præsentation for mere info..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej det tror |
Illum |
30-10-2007 14:39 |
|
Jeg ikke alle gør 
Illum Jeg undskylder IKKE for stavefejl . manglende tegn eller tegnsætning. Deal with it! Vigtig info. på min præsentation..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vandkopper |
|
|
Hestene skal nok sørge for, at få drukket nok, uanset hvor i boksen vandkoppen er placeret.. Hos os er vandkopperne placeret i et hjørne ved bagvæggen.. Problemet her er bare, at hestene dels nogle gange har haft gødet i dem, og dels at de ganske enkelt sparker dem ned, når de bliver sure på siddemanden, imens de spiser.. Dette har resulteret i, at de heste, som er slemme til at sparke, har fået hævet deres vandkop, så den efter min mening sidder alt for i forhold til hvad jeg syntes er optimalt.. Ditte
Venter føl efter Continental OLH 757 i 2008
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Er det ikke |
|
|
hip som hap?? Der hvor min vallak bor nu sidder kopperne på bagvæggen. Han har (endnu) ikke gødet i den, og er han tørstig, så må han lige vende sig 90 grader fra krybben, og træde de to skridt til venstre for at drikke. Den boks han nu bor i er også 4 kvm. større end den gamle. På hans gamle værelse var drikkekoppen en halv meter fra krybben, og der oplevede jeg tit, at der lå gamle madrester i. Han gødede også ret tit ned i den. Hvorfor ved jeg ikke...
/Lisbeth Albion SLK 17"-17½" MW købes
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| placering |
|
|
I én boks har jeg vandkoppen på bagvæggen, og ja, det sker indimellem der bliver gødet i den. I en anden boks sidder vandkoppen lige ved siden af krybben, og det synes jeg er en dårlig idè. Det betyder, at der i krybben meget tit ligger vand, da min plag vist synes det er et godt tidsfordriv .. Så fremover placerer jeg vandkopper på bagvæggen. Mvh Helle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg har bare hørt |
Kristineo |
07-11-2007 14:02 |
|
Vi står også i den situation at skal have sat vandkopper op, vi har besluttet at sætte dem op på bagvæggen.. Jeg syntes altid at være blevet fortalt at krybbe og vand helst skal så langt fra hinanden som muligt, da det er uhensigtsmæssigt at at spise og drikke "samtidig" da der kan være nogle heste der kan få vandet deres mad så meget at det kan svulme op og lave en prop i halsen.. Ved nu ikke lige om mine heste kunne finde på at gøre sådan, meen nu komme de på bagvæggen...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|