Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Er der mon nogen her på HN
Forfatter: 
Dato:  22-10-2007 11:46

som ved hvad det er bonden lægger i sammen med afgrøden når marken skal ligge stille hele vinteren og først forårspløjes. Det er en eller anden form for græs men hvilken. Og er den egnet som hesteføde?

Henrik

0
0
Svar på denne tråd

ldkfjv-ldj
Forfatter: 
Dato:  22-10-2007 12:43

Tror du ikke bare det er spildkorn? Altså korn som mejetærskeren taber og som derfor spirer? Det er nemlig ikke almindeligt at bruge penge på at så græs som efterafgrøde, her anvendes andre afgrøder der er kvælstoffikserende ;-)

Reni Nielsen, Stutteri Krone

www.stutterikrone.dk

0
0
Svar på denne tråd

eller gul sennep
Forfatter: 
Dato:  22-10-2007 13:48

Her er der sået gul sennep for af trække noget kvælstof og vand op af jorden, kan det være sådan nogeT???

Mvh Trine Hansen

Miniaturehingst til avlsbenyttelse godkendt i DMHF og BMHS

http://www.ravnemosen.dk

0
0
Svar på denne tråd

nolge kvægfolk
Forfatter: 
Dato:  22-10-2007 16:40

sår også græsudlæg i sammen med vårbyggen og bruger så det græs, typisk rajgras, til enten afgræsning eller et sent slet som tages sammen med 3. eller 4. slet på de øvrige græsmarker

Venlig hilsen kristian

Hvis du skal handle så husk altid: tingene skal være bedre end nye og må ikke koste noget

JHN RS Moderator
medlem af
AHNA og FNK
stifter og formand: klageklubben

JHN'S farligste bruger

0
0
Svar på denne tråd

Jeg mener
Forfatter: 
Dato:  22-10-2007 18:49

det kaldes miljøgræs og det er sikkert en billig blanding af 2. eller 3. sorteringsfrø - jeg ville ikke betænke mig på at lade mine heste græsse på det.

Grunden til de gør det er at der er regler for hvor meget "sort" jord der må ligge hele vinteren - det skal være grønt.

Gitte

Rigtige kvinder er landmålere

0
0
Svar på denne tråd

Det er ikke
Forfatter: 
Dato:  23-10-2007 11:58

selvsået kornrester men en eller anden form for græs. Tror også som GitteL at det er det hun kalder for miljøgræs. Kan nemlig også godt huske noget om at der kun må ligge en meget lille del mark som sort jord. Men tak for alle de mange svar det er altid en fornæjelse at få sin viden opdaterert her inde på HN.

Henrik

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider