Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Maling på kalk med skalfix?
Forfatter: 
Dato:  17-10-2007 14:46

Hej med jer.

Vi skal have købt noget maling til vores hus, hvor der i forvejen er kalket rigtig mange gange. Min kæreste har så spulet væggene med en højtryksrenser (vand), hvor det værste løse kalk nu er spulet væk.

Mit spørgsmål er hvorvidt nogen af jer herinde har gode erfaringer med det der hedder skalsem/skalfix (kan ikke lige huske det), direkte ovenpå en kalket væk? Ellers må vi jo få det kalket igen, indtil vi skal have nyt tag og ejendommen pudset op..

Håber I lige vil bruge 2 min på at svare, hvis I har lidt viden om emnet. (Dem der arbejder i tømmerhandler har nemlig ikke..)

På forhånd TAK

Mvh Janne

0
0
Svar på denne tråd

Her er lige et billede
Forfatter: 
Dato:  17-10-2007 14:57

Ja her er så en del af huset, her kan man jo se det trænger til lidt farve.. :-)

Mvh Janne

0
0
Svar på denne tråd

Og nye vinduer og
Forfatter: 
Dato:  17-10-2007 16:49

Nyt tag..

Illum

.

Jeg undskylder IKKE for stavefejl, manglende tegn eller tegnsætning.

Deal with it !!!

.

Hemmelig medlem af de frelstes klub..

0
0
Svar på denne tråd

kalk og...
Forfatter: 
Dato:  17-10-2007 20:12

I skal ikke bruge penge på at male med skalfix eller andet-det hænger ikke ved når huset er kalket.

Kalken skal helt af og huset pudses op før i kan male med en rigtig murmaling.

Så giv det kalk til sommer(før pinse)og vent til i har muligheden for at gøre det ordentligt.

Sødt hus,ser hyggeligt ud

Annette

0
0
Svar på denne tråd

Nej nej
Forfatter: 
Dato:  18-10-2007 11:53

Vi skal først have huset pudset op i forbindelse med pålægning af det nye tag, da der skal helt ny tagkonstruktion på. Ellers risikerer vi at ødelægge en det, og det vil jo være en skam.

Illum: Hvis du ikke kan bidrage med noget bedre end det, så er jeg da helst fri for at høre din "mening". Men vores vinduer er fra 2003, så medmindre du ved noget om det, ja så udtal dig om det der bliver spurgt om og ikke andet.

En omgang med en pensel, så er de så gode som nye

Mvh Janne

0
0
Svar på denne tråd

Jamen de klæder jo ikke
Forfatter: 
Dato:  18-10-2007 12:00

Huset.Det ser simpelt ud...

Og har du kun galde at udspyde, kan du jo nøjes med at gøre det i din tråd og ikke sende PB´er.

Illum

.

Jeg undskylder IKKE for stavefejl, manglende tegn eller tegnsætning.

Deal with it !!!

.

Hemmelig medlem af de frelstes klub..

0
0
Svar på denne tråd

hmmm...
Forfatter: 
Dato:  18-10-2007 13:42

altså, vi hat ået afvide af en tømmerhandel, at hvis vi gør vægene rene ( som i har gjort ) JO SÅ SKULLE MAN GODT KUNNE BUGE DET ! vi har ikke brugt det endnu, men... det gør vi når vi har fået nyt tag :-),

ser hyggeligt ud, jeres hus

0
0
Svar på denne tråd

bim bam busse
Forfatter: 
Dato:  18-10-2007 20:29

Vi har brugt Cempexo efter højtryksrensning. Cempexo er et lignende produkt.

Der er enkelte steder hvor kalken har løsnet sig, men det er ikke mange.

Vi er meget tilfredse med resultatet, og det er dejligt at man ikke behøver kalke hvert år, for at det hele skal være pænt.

Mange hilsner Heidi
0
0
Svar på denne tråd

xxx
Forfatter: 
Dato:  19-10-2007 21:26

Vi har også malet oven på kalk for et par år siden. Det holder fint. Vi brugte alm. murmaling, som selvfølig var åben (det hedder noget andet) men dvs at murene kan ånde. Vi gjorde det at vi smurte noget forankningsgrunder på først, det holder altså fint.

Og man skal jo starte et sted, jeres hus minder meget om mit eget for 5 år siden. Vi mangler bare nyt tag så er vi ved at være færdige,når man har købt gammel hus behøver man ikke at kede sig og samtidig gør man jo en god investering . Rigtig god fornøjelse, det ser fint ud.

3års vallak,173cm, eft. BH Don Romantic sælges

0
0
Svar på denne tråd

Mange tak
Forfatter: 
Dato:  20-10-2007 15:51

Tak for svarene Ibikus, Zander og 73Nanja, så krydser jeg bare fingre for at det bliver godt :D

Nu har vi fået vandskuret det stykke min kæreste har muret op og vores halvmur, så forhåbentlig går der ikke alt for længe før vi har en pæn (ikke perfekt ;) )facade. (Billedet)

Vi synes jo også selv det er hyggeligt, og indtil videre har vi altså "kun" koncentreret os om det indvendige (dvs. ALT indvendigt) :)

Ja som Zander også skriver "Rom blev jo ikke bygget på een dag", og man keder sig bestemt aldrig når man har en gammel ejendom..

Mvh Janne

0
0
Svar på denne tråd

vi har brugt
Forfatter: 
Dato:  21-10-2007 13:15

skalcem 100 på vores gård. den var også kalket med en masse lag kalk, det værste blev renset af og så blev skalcem 100 blandet lidt tykkere op. vi var så nødt til at male gården med pensler, da det ikke kunne lade sig gøre med en rulle.Og det holder og ser fint ud. så kun gode erfaringer her fra med det

Hilsen kit

Stutteri Glarkroggård.

Avl af shetlandsponyer.

www.stutteri-glarkroggaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

Tænk frem ad
Forfatter: 
Dato:  21-10-2007 20:56

Tænk frem ad. Du skriver at I skal have nyt tag og ordnet facaden ordentlig om X antal år. Hvad vil i gøre ved facaden til den tid? For I kan ikke bare pudse og vandskure oven på kalken eller malingen, alt efter hvad I beslutter jer for nu.

.

Det I skal tænke på er at maling sidder bedre fast end kalk, og ønsker I at fjerne det inden videre behandling (i fremtiden) så vil jeg råde jer til at kalke til foråret. Hvis I i stedet vil skalmure eller lignende til den tid (stadig i fremtiden) og efterfølgende vandskure ja så kan I fint benytte maling nu.

.

Og ellers finder du nok lidt råd her også www.heste-nettet.dk/forum/34/9618/ 9019/

Med venlig hilsen

Lena

PART SØGES

I 8464 OMRÅDET

se min præsentation

www.minimule.dk

0
0
Svar på denne tråd

Jamen hvor dejligt
Forfatter: 
Dato:  21-10-2007 21:55

at høre at Skalcem faktisk kan virke :-D

Det er det vi gør. Så må vi se hvordan vores ejendom ser ud bagefter..

TSB -tank for det velmene råd, når der engang skal det nye tag + konstruktion på, skal ejendommen højst sandsynligt sandblæses eller facadeslibes hvorefter den så skal pudses op (ikke vandskures).

Det er heller ikke sikkert vi bliver boende her for evigt, og lige nu handler det mest om at få det til at se godt ud, samtidig med at det selvfølgelig beskytter murene og helst skal virke

Mvh Janne

0
0
Svar på denne tråd

Skalcem er fint
Forfatter: 
Dato:  28-10-2007 12:46

Hej Janne

Vi brugte skalcem indendigt i vores gamle staldbygning forrige år og har brugt alm kalk ovenpå i år som vedligeholdelse.

Det fungere helt fint og vi vil også bruge det på stuehuset, nu hvor vi har fået det pudset op efter en omgang sandblæsning. Det tillader et gammelt hus at ånde og ser rigtig godt ud efter et enkelt lag.

Synes iøvrigt også at jeres hus ser dejligt ud :-) Det er en hård omgang med gamle huse, men det er jo dejligt når man begynder at kunne se resultater og så får man det også lige som man vil :-)

Held og lykke med projektet

MVH Sofie

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider