Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

hvad er billigst, og bedst
Forfatter: 
Dato:  01-10-2007 16:08

Jeg har i dag fået afslag på min byggetilladelse. Jeg må ikke bygge de 96 m2 jeg havde ønske om, men må gerne bygge 49,9 m2. Det kan jeg så lige få til at passe med mine ønskede 3 bokse, og lidt opbevaringsplads.

Jeg har ret meget kig på de der udebokse, ved www.travdiscount.dk , men kom til at tænke på om det var billigere og evt bedre at bygge det i funderblokke, vandskuer det og evt male eller kalke stalden bagefter. Tænker jo lidt på at træet på udeboksene skal males, eller have olie. Og murværk må nu en gang holde bedre end træ, hvis nu giraffen finder på at sparke derinde.

Samtidigt tænkte jeg på om lofthøjden gælder ved udebokse, ligesom i en "almindelig" stald? Eller om der er andre regler der. Der var også en der skrev i et andet indlæg at der skulle være 30 m2 per hest i en stald. Og da jeg har 3 heste og kun må bygge knap 50 m2 kan det jo ikke lade sig gøre.

På forhånd tak for hjælpen.

0
0
Svar på denne tråd

Prøv lige at kigge
Forfatter: 
Dato:  02-10-2007 08:47

Hej Kalaki.

Prøv lige at kigge på www.sydgros.dk jeg syntes de har nogle fine løsninger. Bare til inspiration, de er heller ikke så dyre, efter hvad jeg ved. De har ihvertfald den rigtige højde el. f.eks til kip. Prøv at kigge på dem.

Med venlig hilsen

Sandra

0
0
Svar på denne tråd

Prøv lige at kigge
Forfatter: 
Dato:  02-10-2007 08:48

Hej Kalaki.

Prøv lige at kigge på www.sydgros.dk jeg syntes de har nogle fine løsninger. Bare til inspiration, de er heller ikke så dyre, efter hvad jeg ved. De har ihvertfald den rigtige højde el. f.eks til kip. Prøv at kigge på dem.

Med venlig hilsen

Sandra

0
0
Svar på denne tråd

afslag??
Forfatter: 
Dato:  02-10-2007 09:26

med hvilken begrundelse giver de dig afslag??

Mht 30m3 så er det luftindtag pr hest dvs kubik ike kvadrat.

Reglerne om nye ehstehold gælder også for udendørs bokse, dvs højden fra feks strøelse til loft =min 2,60 osv.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

30 kubikmeter
Forfatter: 
Dato:  02-10-2007 09:27

Det er minimum 30m3 pr hest i stalden ikke 30m2. Kravet til loftshøjden gælder overalt i stalden, hvor hesten færdes, ikke bare i boksen og jeg kan ikke forestille mig andet end, at det samme gælder i udebokse.

0
0
Svar på denne tråd

afslag...
Forfatter: 
Dato:  02-10-2007 12:55

Afslaget har jeg fået fordi jeg ønsker at bygge de her knap 100 m2 mere end de tilladte 25 meter fra eksiterende bolig. Og selvom jeg synes det er træls, ja så har jeg da hele tiden haft en plan b. Jeg ønsker jo princippet med udebokse, men ønsker mig jo samtidigt staldens muligheder med staldgang, strigleplads og opbevaring. Men nu kan je så bygge 4 ude bokse, og da jeg kun skal bruge de 3 har jeg en til opbevaring af diverse. Og med tiden kan jeg jo lave et skur ved siden af, som feks et brændeskur, med fliser i, det skal jeg nemlig ikke søge om. Og ellers må jeg jo leve med det jeg kan få.

Jeg kigge lidt på de forskellige muligheder. Har hørt at de såkaldte pegasus bokse skulle være de billigste. Så nu skal jeg bare høre hvad prisen pr m2 væg er hvis man bygge det op i leca eller funderblokke. Men efter som jeg ikke rigtigt kan bygge mere i år, så har jeg jo ikke travlt. Forhåbeligt kommer der en togvogn til de kære heste her en af dagene.

0
0
Svar på denne tråd

hvad er det for noget med 25 m..
Forfatter: 
Dato:  12-10-2007 23:11

fra eksisterende beboelse???! Vi har gang i det helt store staldprojekt med færdigt gravearbejde, men der hvor stalden skal ligge, er der nok kun 10 m over til huset.. Og vi har ikke søgt om tilladelse endnu,da vores advokat mente, at det var nok blot at anmelde det.. Men nu bliver jeg da helt bage.. Gælder 25 m reglen for alle?

0
0
Svar på denne tråd

det gør hvis ikke
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 08:53

Hej

Jeg tror ikke det gør noget at du bygger tættere på end de 25 meter. Men for mig er der jo væsentlig længere, da jeg ønskede at bygge ca 100 meter fra de andre bygninger. At I bygger blot 10 meter fra eksiterende bygningere, burder jo ikke være et problem i forhold til lige den paragraf. Men om det er det i forhold til noget andet, tør jeg ikke at sige. Held og lykke med det hele

0
0
Svar på denne tråd

Just me
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 09:26

at du tør.. du skal da anmelde byggeriet til din komunen som så skal have mulighed for at gøre indsigelser over placeringen/antal m2, anvendelse etc.

Så hvis du først kontakter dem når du vil færdigmelde... havd så hvis de har indsiglser? det kan blive en dyr affære...

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Jo den er go´nok
Forfatter: 
Dato:  17-10-2007 14:06

Vores forsikringsmand nævnte også et antal m (mener det var 25 m), når man byggede ny bygning beregnet til husdyr... tror nok, det var noget omkring brandfare..

Prøv da at ringe til enten kommunen eller dit forsikringsselskab og hør nærmere.

Jeg synes nu du er "modig". Jeg turde ikke påbegynde et byggeri uden kommunens tilladelse. I kan jo risikere at det hele skal væltes igen.

0
0
Svar på denne tråd

Uden byggetilladelse
Forfatter: 
Dato:  17-10-2007 19:31

Jeg turde godt nok heller ikke begynde uden tilladelse - det kan jo gå helt galt hvis de ikke accepterer beliggenhed eller byggeriet i det hele taget.

Hilsen

Daniela

0
0
Svar på denne tråd

Regler
Forfatter: 
Dato:  18-10-2007 22:47

Den eneste regel jeg er blevet oplyst (der er helt sikkert mange flere) er at nye bygninger IKKE må ligge længere end 25mt væk fra eksisterende - ved ikke om det kan være det din adv. mener.

Der er så oogså specielle regler for hvor langt fra skel de skal ligge men det kan jeg ikke huske.

MetteH

God Oldenborg hoppe min. kåret med 8 i helhed eller (R)DH Hoppe købes , kan først overtages til marts/april pga fødsel. Skal være redet til og have et supergodt temperament. Ingen staldfejl eller unod

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider