Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

opstaldnings pris.
Forfatter: 
Dato:  30-09-2007 14:36

hej jeg er i gang med at bygge stald, og er interserret i hvad i syntes jeg kunne tage for en boks, man får.

en boks med hamp strøelse, der bliver muget ud hver dag, ud og ind lukning gør jeg, vi vil fodre med spillers oat balancer mix samt havre, hø vil der også blive givet, vi har 20x60 ridebane, og ridehus 10-15 min skridt, hvor kortet koster ca 400 kr.

kort sagt man skal bare komme og ride sin hest.

nogen der har et bud på hvad man kan tage for det.

Hilsen Karina.

0
0
Svar på denne tråd

pris...
Forfatter: 
Dato:  30-09-2007 16:35

Alt efter hvor i landet det er!

Men her i nordssjælland vil jeg sige det bør koste min 1500 og op efter. Personligt ville jeg tage tættere på de 2000 når det er incl fuld pasning.

Mvh Nell

RODEO ER EN SAGA BLOT!

NY SIGNATUR SØGES!

0
0
Svar på denne tråd

tjek udgifterne...
Forfatter: 
Dato:  02-10-2007 23:27

Tjek de daglige udgifter- regn på hvad det vil koste henholdsvist at fodre på en hest og en pony med foderet I vælger - husk også høet, regn på hampstrøelsen pr. hest, regn også på el- og vandforbrug, og medregn naturligvis også betaling for alle service-ydelserne...og tillæg moms hvis I er momsregistrerede.

Lad være at lave en ca-pris...I er nød til at være sikre på at I får pengene hjem på det I giver ud, ellers ender I bare med at må lade staldlejen stige ret hurtigt, hvilket både vil være et irritationsmoment for jer som udlejere...men bestemt også får de nye lejere jo.

Held og lykke med det...

MVH Marsil

.

Stald Skovvang - 8370 Hadsten

Helårsopstaldning - træning - undervisning
www.123hjemmeside.dk/skovvang

0
0
Svar på denne tråd

opstaldnings pris.
Forfatter: 
Dato:  04-10-2007 19:50

hej det er i Roskilde området, vi har også regnet på det og vi kom frem til 1700 kr, jeg ville bare lige høre om det var realistisk, når der ikke er ridehus. Hilsen Karina.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har ikke..
Forfatter: 
Dato:  04-10-2007 23:33

...læst de andres svar endnu. Nu siger du ikke hvor i landet det er, og det er jo ret vigtigt.

Men jeg ville (i mit område Næstved, sydsjælland) gerne give 1800-2000 kr for det du beskriver.(til stor hest)

Hilsen Kanoagaard

med

Madelaine af Nord-Als

& Kanoa.

0
0
Svar på denne tråd

i Roskilde...
Forfatter: 
Dato:  05-10-2007 09:24

kan man for 2000 kr stå et sted med ridehus. Så at stå hos dig til 1700 + ridehus kort til 400 vil koste mere...

Så hvad er dit argument for man skal vælge din stald?

Karina

0
0
Svar på denne tråd

xxx
Forfatter: 
Dato:  05-10-2007 15:17

Ofte hører jeg, at en lille privat stald skal være betydelig billigere end et større ridested... Fx som Karinas svar. Og sommetider er jeg også selv tilbøjelig til at tænke sådan...17000400=2100...Altså100 kr dyrere end et eller andet stort sted i samme område.

Men...

I virkeligheden burde det sq ikke være billigere på et lille privat sted. For megwet ofte er det 100x bedre for den enkelte hest...og måske også for rytteren. Et lille privat sted er ofte mere fleksibelt. Hestene er OFTE meget mere på fold. Man kan OFTE tage mange flere individuelle hensyn.

Hvad din pris skal være, ved jeg ikke, da jeg ikke kender området men jeg syntes bare lige, at vi har brug for at tænke over dette.

Maria

Box udlejes i lille hyggelig stald i Haslev pr 1.10.2007

Kig på www.flickr.com/photos/mundboegaard

Hellere lugte af hest end lugte af hash. Citat Erhard Jakobsen

0
0
Svar på denne tråd

opstaldnings pris.
Forfatter: 
Dato:  05-10-2007 20:26

jeg kan fortælle min hest står der hvor man kan låne ridehus. og der giver jeg 2890 kr om måneden + vi lukker selv ind og ud,

så prisen er taget lidt der efter, uden at tage for meget, og det indvendige i stalden er helt nyt, så vi skulle meget gerne over holde de fleste af de nye regler,

Karina.

0
0
Svar på denne tråd

xxx
Forfatter: 
Dato:  07-10-2007 09:00

Lå i min seng tidligt i morges og tænkte lidt i forlængelse af denne tråd...

Uanset om stedet er stort eller lille, så betaler man sig jo fra nogle opgaver/ansvar...

Fx skal man aldrig tænke på, om man kan sove længe efter en bytur, god og sen middag med vennerne eller en lang tv-aften. Ens hest bliver fodret til morgen som den skal uanset hvad.

Nu hvor hestene er kommet ind fra døgnfold, er jeg igen afhængig af at skulle være hjemme inden mørkets frembrud, så hestene kan komme ind og få deres mad. Min familie bor ca en times kørsel fra mig og de er sommetider godt trætte af mig i "stald-sæsonen".

I efterårsferien har min far inviteret mine børn og mig (manden skal på arbejde) til hans hus i Spanien med alt betalt. Egentlig ville jeg hellere være hjemme og passe hestene og nyde ferien men den går ungerne ikke med på! Da manden ikke er til heste og ikke har forstand på dem, vil jeg hellere have "hestekyndige" til at tage sig af dem. Jeg har med vilje valgt kun at være væk fra søndag eftermiddag til torsdag formiddag, da det ikke kræver så mange "stald-vagter". Men jeg skal ud af "tigge" nogen, om de vil passe mine heste mens jeg tager på ferie for første gang i mange år.

Det slipper man også for, når man er pensionær.

Så faktisk synes jeg ikke, at opstaldningen uanset stedets størrelse "bare" skal dække udgifterne til foder, strøelse osv. Næh, der skal også betales for det ansvar/de opgaver man som pensionær kan overlade til andre.

Maria

Box udlejes i lille hyggelig stald i Haslev pr 1.10.2007

Kig på www.flickr.com/photos/mundboegaard

Hellere lugte af hest end lugte af hash. Citat Erhard Jakobsen

0
0
Svar på denne tråd

Hos os
Forfatter: 
Dato:  22-10-2007 14:04

betaler vi 1250 kr om måneden, dog hvis vi vil have spåner 100 kr mere.

Det er med nogle lækre store og åbne bokse, alt det wrap de kan spise + der ikke bliver gået på kompromis med foderet, ejeren sørger også for biotin og vitaminer. De kommer på fold kl. 7 og bliver lukket ind igen ved 18.00 tiden (kun om vinteren). Vore bokse bliver muget (hvis vi ikke kan komme en dag), og vores heste får kys og kram hver dag.

Dette syntes jeg er en god og billig pris når man tænker på alt det de får.

Hilsen

Am

0
0
Svar på denne tråd

pris i Lejre/Osted
Forfatter: 
Dato:  22-10-2007 15:35

jeg er lige flyttet fra Lejre hvor jeg stod for en lille stald...

Vi havde:

ca 3,5 ha fold

ridebane 20*40 (ikke super, men ok)

ridehus 15*30

9 bokse med vindue til staldgang og til det fri

incl Spillers foder efter eget valg

byghalm

god wrap ad libitum

man mugede selv og lukkede ind/ud ca 1-2 gange ugentlig pr. hest

Pris: 1500,-

På MSR kostede det for 1½ år siden 1800,- incl havre og vitaminer + 175,- for fold i hverdagene og 175,- for ugentlig bundmugning og daglig strøelse - der er 3 ridehuse, 2 ridebaner og lille skov

Synes bestemt ikke din pris er urimelig hvis du har en god ridebane med lys - jeg vil hellere stå et lille privat sted med plads til små særydelser og ro/fred til hestene end på et stort maskineri...

mvh. Heidi, Madoll, High-Line & High Hope

Stutteri High

Afkom efter Madoll (avlet af Steffen Madsen) efterlyses

pr. 1/10-2007 med eget landsted i Rønnede

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider