Lå i min seng tidligt i morges og tænkte lidt i forlængelse af denne tråd...
Uanset om stedet er stort eller lille, så betaler man sig jo fra nogle opgaver/ansvar...
Fx skal man aldrig tænke på, om man kan sove længe efter en bytur, god og sen middag med vennerne eller en lang tv-aften. Ens hest bliver fodret til morgen som den skal uanset hvad.
Nu hvor hestene er kommet ind fra døgnfold, er jeg igen afhængig af at skulle være hjemme inden mørkets frembrud, så hestene kan komme ind og få deres mad. Min familie bor ca en times kørsel fra mig og de er sommetider godt trætte af mig i "stald-sæsonen".
I efterårsferien har min far inviteret mine børn og mig (manden skal på arbejde) til hans hus i Spanien med alt betalt. Egentlig ville jeg hellere være hjemme og passe hestene og nyde ferien men den går ungerne ikke med på!
Da manden ikke er til heste og ikke har forstand på dem, vil jeg hellere have "hestekyndige" til at tage sig af dem. Jeg har med vilje valgt kun at være væk fra søndag eftermiddag til torsdag formiddag, da det ikke kræver så mange "stald-vagter". Men jeg skal ud af "tigge" nogen, om de vil passe mine heste mens jeg tager på ferie for første gang i mange år.
Det slipper man også for, når man er pensionær.
Så faktisk synes jeg ikke, at opstaldningen uanset stedets størrelse "bare" skal dække udgifterne til foder, strøelse osv. Næh, der skal også betales for det ansvar/de opgaver man som pensionær kan overlade til andre.
Maria