Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Erfaring med muslingebane.
Forfatter: 
Dato:  31-08-2007 12:50

Hejsa,

Jeg søger erfaringer fra jer der har muslingeskaller på ridebanen.

Hvor hård frost kan den holde sig frostfri i?

Kan der vokse ukrudt op gennem muslingelaget eller i selve muslingelaget?

Hvor tykt et lag muslinger har I på?

Kan hesten træde gennem muslingelaget ned i underlaget under normalt tørvejr?

Træder hesten igennem muslingelaget efter regnvejr (hvis underlaget er vådt)?

Hvilket underlag har I valgt?

Og sidst men ikke mindst hvor mange træk skulle I have på banen alt efter størrelsen?

Mvh

Annette

0
0
Svar på denne tråd

dadada...
Forfatter: 
Dato:  31-08-2007 18:19

Hej hej :-)

Pu ha jeg kan ikke svare på alle spørgsmålende, men kan sige hvad jeg har...

Jeg har noget grå sand som bund ( kan ikke lige huske pt hvad det rigtig hedder) og oven på det har jeg så muslingeskalder og en lille smule flis!

Jeg er utrolig glad for banen, jeg har ikke ridehal!

Banen bliver brugt året rundt, den danner en vandpyt nede i den ene ende og så er det det, og den kan man jo bare ride uden om, ellers er resten af banen vandpyttefri...

Jeg er rigtig glad for muslingerskalder, jeg syntes ikke banen støver som andre baner gør om sommeren, og banene bliver heller ikke for blød og ride på.

Om vinteren, er det kun når der rigitg er frodt ude at vi ikke kan bruge den, da den som alle andre baner jo fryser til!

Mvh Lise...

En hest har 4 ben, 1 hale, 1 krop, og desværre tror nogen også de har 2 hoveder!

0
0
Svar på denne tråd

Aldrig...
Forfatter: 
Dato:  31-08-2007 21:04

... jeg ville faktisk have anlagt muslingebane, men efter at have prøvet en, vil jeg aldrig have en selv. Muslingeskallerne kiler sig op i strålen på min hest.

Havde aldrig tænkt over det før, men dyrlægen kunne efterfølgende fortælle, at mange heste har problemer med infektioner efter, at han fået skarpe skaller i strålen.

Hvis du vælger en muslingebane, så pas på at den ikke bliver for dyb (sker f.eks ved for meget sand), bliver sand og muslinger blandet i en tung bane, så risikere hestene at skære sig hvis de "synker i".

Tine

Hestens Urtehave

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og vind

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider