Jeg vil gerne have malet mine lofter i huset som er rustik loft. Jeg ved der findes en maling fra trip trap som males direkte på uden at man giver det forbehandling af knasterne. Kender i til andre malinger som også kan males direkte på uden forbehandling af knaster, så må i meget gerne skrive det?
Sigma Renova Isotop - www.malerbutikken.dk/catalog/ index.php/cPath/21_30 Det er det produkt jeg selv vælger i mit erhverv som bygningsmaler. Den kan stå som færdig maling med en let glans, og er lidt vaskbar på overfladen. Det kan dog kræve en pletforsegling med fx den forseglerspray fra Polyfilla, inden der gives sidste gang.
Aloma, som er den gode gammeldags alkyd loft maling. Der er intet der kan holde tilbage som den, ingen produkter der kan give et så hvidt loft. Men den er på terpentin, og den lugter flere dage efter, på trods af god udluftning. Men den dækker rigtigt godt.
Beck & Jørgensen (SKALA) Har en de kalder for 705 forsegler. Den skal minimum have 2 gange for at spærre ordentlig, derefter skal den have minimum 2 gange færdig maling oven på.