Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Klub og forbund

 Ring og spring?
Forfatter: 
Dato:  23-02-2013 15:23

Hvad går "ring og spring" ud på? Jeg er ikke så meget inde i de forskellige slags springning , men jeg er stødt på udtrykket flere gange, så nu er jeg da blevet lidt nysgerrig!

 

Jeg har også set udtrykket "ring og rid" - er det det samme?

 

Håber nogen kan opklare "mysteriet" for mig!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er det samme..
Forfatter: 
Dato:  26-02-2013 11:18

.. som ring og rid.

 

Her er en manual, som egentlig beskriver det meget fint: www.tunesportsrideklub.dk/data/ archive/Diverse/TUS---Ring-og- Spring-2012-11-18.pdf

 

 

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  26-02-2013 12:16

Ring og spring/rid er en diseplin DRF har afskaffet.

så denne form for stævne må man ikke holde mere !!

fik vi at vide, da klubben ville udbude denne stævneform..


:O)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-02-2013 22:01

Sif.... Jeg forstår det stadig ikke helt . Er den eneste forskel på dette og en "almindelig" springklasse, at alle får en rosette, hvis de er fejlfri?

 

Sportsbolle.... Ikke fordi, jeg tvivler på, hvad du skriver, men det bliver stadig afholdt. Jeg har lige set det for et kommende stævne (i april var det vist). Det var faktisk derfor, jeg kom til at tænke på (igen), hvad det egentlig går ud på. Jeg kan ikke lige huske, hvilken klub, det var, men det kan jo være, det ikke er en DRF-klub.

 

Tak for jeres svar.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ring og rid
Forfatter: 
Dato:  27-02-2013 08:52

Sportsbolle

 

nu bliver jeg lige nødt til at høre, hvor du har set dette, for det har jeg ikke hørt noget om og i distrikt 12 bliver det brugt meget, af flere forskellige klubber. (alle medlem af DRF) og derfor er proportionerne godkendt af distrikets sportsudvalg.

Så forstår ikke helt at det er afskaffet?

 

Men hvor kan du læse det henne?

 

 

Nikkia

 

Ring og spring er "bare" et almindeligt stævne hvor alle klasser er B0.(sløjfe til alle fejlfrie) Der er sog som regel den forskel, at man kan springe to højder (som til almindelige stævner) men hvjor man så kan springe 2 eller 3 gange på hver højde for at prøve at få en fejlfri runde. Men man kan kun få en sløjfe pr. højde.

Runderne er typisk billigere end til almindelige stævner. Mange steder starter hest og pony mod hinanden, så der er ingen faste afstande og klasserne hedder 80, 90, 100 osv.

 

For klubben ligger der også en forskel, da sidste tilmelding som regel er 2-3 dage før, hvis ikke dagen før og derfor kan det være rigtig svært at regne med hvor mange der kommer, hvor lang tid det varer og startlister er ikke en selvfølge da der mange steder står start 17.00 og så må folk holde sig klar.

 

Fordelen er at man kan melde sig til så tæt på stævnet, så hvis et andet blev aflyst kan man stadig nå at melde sig til, og så har man jo muligheden for at ride højden flere gange for træning.

 

 

 

Mvh Kathrine, som selv skal til ring og spring 14/3


Arents Design

- personligt udstyr til din hest

 

DSP gulmedalje hoppe fra 2001 sælges. LA dressur og LB spring.

- skriv PB for info.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-02-2013 16:08

Kathrine.... OK. Mange tak for dit svar. Så er jeg med på, hvad det går ud på!

 

Held og lykke med stævnet den 14/3.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-02-2013 19:27
Det var så lidt :)
-godt jeg kunne hjælpe :)

Mange tak!

Arents Design

- personligt udstyr til din hest

 

DSP gulmedalje hoppe fra 2001 sælges. LA dressur og LB spring.

- skriv PB for info.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider