Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Klub og forbund

 Championater
Forfatter: 
Dato:  21-07-2009 11:34

Ja dette er et emne jeg er ret blank omkring, da jeg aldrig før har ejet en ung hest, så håber at nogen vil fortælle mig om hvad championater er for en størrelse.

Har nemlig fået en masse pæne komplimenter om min hests gangarter på det sidste og han kan snildt løsspringe 150 cm, så vil selv mene at han har i hvert fald en smule talent.

Spg 1: Kan jeg stille min hest til championat, når han er vallak?

Spg 2: Kan jeg stille min hest til championat, når han er pinto (bordeaux pas)

Spg 3: Hvad foregår der i det hele taget til et championat? Hvilke øvelser skal han kunne for at komme til 4 eller 5 års championat? Og hvor højt springer man til 5 års championat?

Tak for hjælpen, hilsen hende den blanke haha

0
0
Svar på denne tråd
 
 DSA........
Forfatter: 
Dato:  22-07-2009 07:50

Rideforbundet holder championater ligeledes gør diverse avslforeninger (mest ponyavlen)


Alle heste der er registreret som konkurranceheste i DK kan ride DSA som rideforbundet afvikler.


Der holder fra maj-sep kvalifikationer ihhv spring+ dressur.


Jeg er mest inde i springdelen


Du rider en bane og får herefter karakterer for hesten ridelighed, bascule etc, og er disse karakterer høje nok går du videre til mellemrunden/finalen.

4års skal springe LC/100 cm

5års: 115cm

6års: 130cm


Men det er ved at være sidste udkald for de fleste distrikter har holdt deres kval. runder..........


Karina





0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  22-07-2009 10:10

Tusinde tak for dit svar Karina :-)


Det er først til næste år eller året efter han skal meldes til for han er kun 3 nu. Men jeg tænkte jeg hellere måtte undersøge hvad han skal kunne hvis jeg stiller op med ham :-) Træning tager jo tid, I hvert fald hvis det skal gøres på hestens præmisser ;-)


Og jeg havde egentligt først tænkt mig at tilspringe ham, når han er blevet 4, da jeg helst vil have ham i de næste 20 år og gerne uden skader :-) Men 1 meter eller 115 cm meter burde han snildt kunne springe, da han allerede 2 gange helt frivilligt er hoppet lågen til folden som er 120 cm haha. Men spring bliver nok først som 5 års.


Så er der dressur som 4 års, da han bliver sendt til berider fra december til marts ca. Men her kan jeg ikke lade være med at være lidt skræmt over at det er heste som Doolittle, der vinder disse championater, for selvom min hest skal rides til af en bluehors rytter tror jeg ikke det er realistisk at han kan konkurrere mod bluehors hingstene... Men det kan jeg jo selvfølgelig spørge berideren om


Men jeg har jo heldigvis et helt år til at tænke over det ;-)


Var egentligt også bare meningen at han skulle være min hyggehest, men efter at folk er begyndt at sige sådan nogle pæne ting om ham, bliver jeg mere og mere tændt på at komme ud og prøve ham af på konkurrencenbanen ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 reglerne...
Forfatter: 
Dato:  22-07-2009 11:48

ændres fra år til år, så når det ikke er iår du skal deltage, må du afvente reglerne for 2010/11.........



Karina





0
0
Svar på denne tråd
 
 hov karina
Forfatter: 
Dato:  21-08-2009 07:31

5-års springer 120 cm. Og har de sidste to år også sprunget overbygget vand.


6-års springer åbent vand.


7-års går 135 i kvallerne og 140 i finalen. de springer selvfølgelig også vand.


Det er svært nok at være med som amateur i championaterne. og det kræver alligevel noget at få en 5-års klar til stabil La inden kvallerne er overstået.






Med venstre hånd
Line og Calano


GRÅ POWER- For mere magt til skimlede heste


Opstaldning af islænder/pony i Helsinge, skriv for info

0
0
Svar på denne tråd
 
 undskyld
Forfatter: 
Dato:  25-08-2009 10:53

jeg var overbevist om kvallen var i 115 og først i finalen der blev sat mere højde på... det samme for 6års.



Karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 det er kun 7-års
Forfatter: 
Dato:  26-08-2009 10:41

de går 135 i kval og 140 i finalerne.






Med venstre hånd
Line og Calano


GRÅ POWER- For mere magt til skimlede heste


Opstaldning af islænder/pony i Helsinge, skriv for info

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider