Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Klub og forbund

Rideklub for de lavestlønnede
Forfatter: 
Dato:  02-07-2006 19:07
Jeg savner rideklub for de børn/unge af forældre som ikke har råd til dyre opstaldninger mv., så er der nogen her som synes det er en god ide at starte op i Sydthy og vil være med enden på den ene eller anden måde, så sig til.
0
0
Svar på denne tråd

samme pris
Forfatter: 
Dato:  04-07-2006 11:56

hej

prisen for medlemskab i en rideklub afhænger da ikke af opstaldningsprisen. Rideklubben har fatse udgifter til DRF, så jeg synes kontigenter er rimelig ens...

men mener du en ridekole med lave udgifter dvs et sted hvor det er billigt at opstalde sin hest/pony???

Karina

4-års vallak, 169 cm i stang til salg

F: Carano MF Diamond.

se evt billede på præs.

0
0
Svar på denne tråd

priser
Forfatter: 
Dato:  04-07-2006 14:46

hejsa,

jeg synes da heller ikke der er så stor forskel på medlemskabet. Ang opstaldning så koster det jo noget at holde hest, og derudover betaler man jo for faciliterne. De koster jo noget at bygge og holde.

Alternativ kan i måske finde en gård et sted og drive det selv. Uden ansatte og uden drf. Bare et forslag.

hilsen

katarina

Lykkelige ejer af en dejlig unghest :-)

0
0
Svar på denne tråd

Uanset hvordan du vender og ...
Forfatter: 
Dato:  11-07-2006 23:34
... drejer det, så er ridesporten for velhavere, med mindre man kan begrænse sig til at trave rundt på et halt æsel en halv time om ugen og er tilfreds med det niveau.

Klubbernes tariffer er nogenlunde enslydende landet rundt og selvom det stadig er billigere at holde hest i Jylland, så er foder-, smede-, mv- priserne stadig de samme i hele landet.

Hvis man er en fattigrøv, skal man ikke lokke sine børn til den sport, så bliver de kun skuffede. På et tidspunkt - når de bliver bidt af det og vil have udstyr og vil ud at konkurrere - så smækker kassen, og så bryder deres verden sammen.

Håndbold, fodbold - anything, bare ikke ridesport. Det er uretfærdigt, men sådan ligger landet.

Mvh Rebekka (en fattigrøv)
0
0
Svar på denne tråd

ridesporten for fattigrøve
Forfatter: 
Dato:  19-08-2006 13:51

Det ser ud til at i som har svaret mig ikke er særligt interesseret i at børn hvis forældre ikke har den høje løn er med i hestesportens verden. Men nu er det sådan at hvis man tager at hjælper dem som man også gør i andre sportsgrupper som fodbold og kampsport, så kan alt lade sig gøre.

Så jeg håber stadig at høre fra nogle børn som sidder med tanken om at de godt kunne tænke sig at ride eller køre med hest at de kontakter mig på trods af at de ikke har så mange penge eller slet ingen

I andre behøver ikke at svare.

Jeg høre gerne fra både drenge og piger, da der godt kan komme fart over en hest med vogn som på travbanen, men det kan også gå rigtigt stille og roligt, så skriv endelig.

0
0
Svar på denne tråd

jeg tror alle gerne..
Forfatter: 
Dato:  19-08-2006 23:55
ville have billigere opstaldning, men for at være realistisk er det nok lidt det samme som at skabe fred i mellemøsten.. umuligt.. ved godt det ikke kan sammenlignes, men håber budskabet er der. de steder hvor det er billigt er kvaliteten af den varer man får som regel også der efter. ridning og heste er en dyr sport også selvom man kun har det på hobbybasis.. hesten skal jo stadig have foder, vand, smed og tag over hovedet. jeg betrager min hest som et ekstra familiemedlem der har de samme behov. folk vil også gerne tit have flere børn uden at have råd til det.
0
0
Svar på denne tråd

Hvordan man end vender og drejer det ...
Forfatter: 
Dato:  21-08-2006 14:39

... så handler det vel om, at man vil have nogle andre til at betale for sine interesser Måske lyder ordet sponsorering lidt pænere?

Der findes søde og rare mennesker, der har heste/ponyer på hobbybasis, som vil lade børn og unge komme og lære at passe dyrene og måske lade dem ride lidt for små eller ingen penge.

De steder findes, men de er vel groet frem af frivillighed og socialt engagement i lokalområdet og ikke ved tvang og krav om gratis tilbud.

Man kommer i alle idrætsgrene og spejderorganisationer oftere og oftere ud for, at tilstrømningen af børn er stor, men det kniber meget med at rekrutere frivillige voksne ledere.

Alle synes, deres børn har ret til/krav på at gå til diverse former for sport, men hvor er opbakningen i form af frivilligt arbejde??

Der er ridecentre nok, der for at holde priserne for opstaldning så lav som muligt, går på kompromis med dyrevelfærden og det er på steder, hvor der er ryttere, der rider på højt niveau.

Der kan der blive tale om 2 timers foldtid om dagen, fordi der ikke er foldplads nok, fordi man har valgt at placere ridecentrene i bynært område, hvor jorden er dyr.

Placerer man det ude på Lars Tyndskids mark, hvor jorden er billigere, gider "toprytterne" ikke køre derhen.

Det er sådan, jeg ser noget af problematikken.

Mvh. Lisbeth

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.

0
0
Svar på denne tråd

Rimelig klub...
Forfatter: 
Dato:  12-10-2006 06:08

Hej,

Vi er en mindre klub i Himmerland,der absolut er for alle...

Og her skal man ikke være millionær for at kunne være med.Det er billigt at få sin hest opstaldet og vi har rimelige priser på undervisningen.Til gengæld kræver det så,at man hjælper til med vedligeholdensen og driften af klubbens arealer...

Så,selv om ridesporten er dyr,behøver man altså ikke at have penge som græs...

Vi prioriterer at børn skal lære ridesporten at kende og bruger mange timer på dem,da det er dem der skal føre sporten videre..

Hilsen Trisse

0
0
Svar på denne tråd

Jeg blev lidt paf da jeg læste
Forfatter: 
Dato:  12-10-2006 20:46
indlægget om at skåne sine børn fra den skuffelses at de måske ikke kan deltage på lige fod i andres "forbrugs goder" indenfor ridesportens verden.
Hvad så når de samme børn ser naboens børn får en "fed" cykel/knallert/bil mm. Skal man så undlade at give sine børn en evt cykel til en pris man har mulighed for??? bare for at undgå ens børn bliver kede af det? - så er man derude hvor man skal holde sig hjemme på egen matrikel med nedrullede gardiner så man ikke kan se hvad andre mennesker foretager sig.

Som barn/ung var min familie ikke pengestærk, og jeg lærte tidligt at ville man have noget, enten noget bestemt udstyr, mere undervisning, konkurrencedeltagelse osv. måtte man selv gøre en indsats for at opnå dette, hvilket jeg ikke mener at nogen tager skade af, - tvært i mod! Man får mere respekt om de ting man anskaffer sig for sine hårdt tjente penge, og sådan vil livet være i alm.lighed for mange når de bliver voksen.

Og ja! jeg har tidligt prøvet at deltage i de større stævner, og har måtte slide for min deltagelse, både med træningen af min hest, men bestemt også for at få muligheden for at få træningen mm. Det var hårdt men lærerigt.

Der findes mange måder at have hest på. Spørgsmålet er bare hvilke former man vælger. Nogle rideklubber har bla. halvparts aftaler på deres elevheste-ponyer. Og det er jo ikke alle heste/ponyer der er lige dårlige.

Med hensyn til undervisning syntes jeg ikke man bør gå på kompromis. Og læren om sikker omgang med de store dyr, bla. via ridemærkeprøverne, vil være en god start for mange, som jeg ikke syntes man må sparer væk.

Der er forskel på rideskoler. Den forskel kan udmyndes i mange ting. Det kan være opstaldningsfaciliteter, den måde hestene passes (foderes) på. Om hvilke service der er inkluderet i de forskellige priser (opstaldning, undervisning, medlemsskab osv.), hvilke undervisere der er på det enkle sted, - er det en uddannet berider, eller en 16års skolepige der står på midten af ridebanen?

Så jo! der findes noget for de fleste.

mvh
LGI

En god dag starter med et smil!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider