Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Klub og forbund

Hvad får en dressurdommer i løn?
Forfatter: 
Dato:  15-03-2008 15:27

Hejsa.

Jeg har nu (af nysgerrighed) søgt nettet tyndt efter svar på hvad en dressurdommer får i løn - uden held

Så kan I hjælpe mig ved at svare på hvad en

D1 dommer får? (hvis disse da overhovedet får noget?)

D2 dommer får?

C dommer får?

Mvh Rine

Med DH-hoppen Hyggebo's Bebsy

0
0
Svar på denne tråd

Honorar
Forfatter: 
Dato:  15-03-2008 17:24

Skattefri godtgørelse for officials

Befordringsgodtgørelse (p.t. kr. 3,47 pr. km), som altid er blevet udbetalt til officials skal fortsat udbetales.
Det nye er udbetaling af honorar til officials, hvor det er skatteministeriets regler der er gældende. Man kan derfor ikke, splitte et honorar op i timer. Anvisningerne skal følges og der må ikke udbetales mere end de angivne satser, idet klubben i så fald har pligt til at opgive det udbetalte til skattevæsenet, ligesom modtageren af pengene skal opgive det modtagne beløb som B-indkomst på selvangivelsen. Udbetaling af større beløb betyder også, at kørselsgodtgørelse og diæter også bliver skattepligtig B-indkomst!
:

Dommer og officials honorar skal altid udbetales, uanset hvor stor eller lille klassen er. Dommerhonorar pr. klasse kr. 200,-
Beløbet kan ikke overskride 400 kr. Pr. dag.

Udbetales der et højere beløb end 400 kr. Pr dag i dommerhonorar, bliver klubben pligtig til at indberette til skattevæsnet og modtageren bliver pligtig til at opgive beløbet som B-indkomst på sin selvangivelse. Hvis dommeren modtager et beløb der er større end 400 kr. pr dag, er ikke alene honoraret skattepligtig, men også kørselspenge og diæter.

0
0
Svar på denne tråd

tak for det
Forfatter: 
Dato:  15-03-2008 19:19

Hej Skovhus

Tak for det, går ud fra det er fra rideforbundets hjemmeside?

-men faktisk så forstår jeg det ikke helt.

Får en D1 dommer og fx en B-dommer det samme i honorar/løn? Det synes jeg lyder mærkeligt?

Mvh Rine

Med DH-hoppen Hyggebo's Bebsy

0
0
Svar på denne tråd

jeps samme løn
Forfatter: 
Dato:  16-03-2008 09:25

alle officials i DRF regi får samme løn.

En banbygger får 400 kr for at være til stede en hel stævne dag, en dommer får det samme og er der kun en ½ (som oftets).... så ja en skæv fordeling, men fakta.

Men man skal ike blive dommer/official for at tjene penge, man skal gøre det fordi man brænder for jobbet/sporten.

Jeg er oftest hjemmefra i ca 8 timer når jeg har et dømme job, og ja man kører hjem med 400 dkk + kørepenge + evt gave (vin, choko eller lig)

Gør det gerne da jeg trives med at dømme..... men gør det ikke for pengenes skyld.

Diæter????? bruges vidst stort set ikke længere, man får fri forplejning

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider