Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Hopper i forkert galop
Forfatter: 
Dato:  04-12-2005 17:50

Haii..

Min pony på 4 år, som ellers var begyndt at gå ret fint, også i galop, er begyndt at hoppe i forkert galop, mest på den ene volte =S Har prøvet alt fx. at klappe hende på skulderen med en kort pisk, stille hende meget ind af i volten og meget mere.. og hun vil bare ikke - først når jeg har kæmpet en brag kamp i ½ time.. Hader at skal "sloges" sådan med min pony.. :(

Har nogle af jer nogle råd til hvordan jeg og Tulle kan komme af med problemet?

Håber nogle kan hjælpe..

Knus Anja =)

TULLE <3
- Min lille stjerne <3 <3 <3

- Gør livet til en fest - Rid en TULLE-hest =P

0
0
Svar på denne tråd

Tulle..
Forfatter: 
Dato:  04-12-2005 18:46

Du kan prøve at stille hende let til UDvendige side i stedet..

Hvis du f.eks skal springe an i venstre galop, så skal hesten LØFTE venstre skulder og bære vægten på venstre bagben for at kunne springe frem og op i venstre galop.

Hvis du så sidder og maser med venstre tøjle (indvendige på venstre volte)og måske ovenikøbet, i din iver, læner dig til den side du vil springe an til, så lægger hesten al sin vægt på VENSTRE (indvendige) skulder, og bagparten glider ud til højre, sammen med højre (udvendige) skulder der ryger ud og op.. Og vups.. Så har du Højre galop i stedet for venstre..

Håber forklaringen var til at forstå :-)

0
0
Svar på denne tråd

Susan..
Forfatter: 
Dato:  04-12-2005 21:08

Det er til at forstå ja ;) Tusinde Tak :D Det vil jeg prøve.. :D

Knus Anja =)

TULLE <3
- Min lille stjerne <3 <3 <3

- Gør livet til en fest - Rid en TULLE-hest =P

0
0
Svar på denne tråd

anspring..
Forfatter: 
Dato:  05-12-2005 09:36
Sørg for at din egen indvendige skulder ikke kastes fremad. Det kommer man meget nemt til, hvis hesten ikke er superspids til anspring endnu. Læg din indvendige skulder bagud, så din vægt kommer på indvendige sædeben, men bagude, det gør det meget nemmere for hesten at springe korrekt an...
0
0
Svar på denne tråd

husk at tjekke hesten
Forfatter: 
Dato:  05-12-2005 10:49

men tjek lige først at hesten er ok. måske har den slået sig skæv på folden? måske er den øm i et ben uden at være halt ?

går den også dårligt når den er fri ?? i longe? frit i ridehuset?

ligger sadlen godt? sidder du lige? er det kun i galop at balancen er et problem eller er det også andre gangarter?

Rid smukt
Rid Klassisk.

SE FLOTTE BILLEDER FRA MIN TUR TIL PORTUGAL, LUSITANO HESTE OG HESTEFESTIVAL. på HN lodge "ridelejren" .

0
0
Svar på denne tråd

heej !!
Forfatter: 
Dato:  06-12-2005 11:54

heej

jeg kender problemmet

husk át gi den hest de rigtige hjælper freksempel vis det er venstre volte !!så husk de endvendige ben frem og det ud vendige tilbage . det skal du huske ellers ved din hest ikk hvad u mener !!! så tror den bare den skal i forkert galop

HELD OG LYKKE FREM OVER !!

JEG ELZKER HESTE DE ER MIIT LIV ;D
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider