Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Hvornår skal man gå igang??? (ungh
Forfatter: 
Dato:  29-11-2005 09:26

Hej alle-sammen

Som nogle af jer nok ved har jeg en dejlig welsh cob hoppe på 3½ år. Hun er 143 høj, men en smule høj bagtil! Hun er en rigtig kraftig/stærk hest.

Jeg kan gøre alt med hende, hun tager alting med forhøjet ro

Jeg har været oppe og skridte på hende 3 gange over en periode på 3 måneder. Bare i 5 minutters tid uden sadel, men med kapsun.

Hun siger intet til det og det føles heller ikke som om hun har vsært ved at bære rundt med mig. Selvom jeg ikke er en lille splejs

Jeg er ikke i tvivl om, at hun er klar i hovedet, men ville hun tage skade af, at jeg red hende et par gange om ugen i skridt???

Jeg har virklig fået blod på tanden og mine fingre er begyndt at krible siden jeg for første gang skridtede på hende i vores rideklubs nye ridehus blandt andre heste! Hun var så nem at styre rund, stoppe dreje o.s.v

Hun stopper næsten udelukkende for stemmen. Jeg kan selv komme op på hende ved hjælp af stol og ja... hun er bare nem at arbejde med.

I den tid jeg har haft hende har jeg hele tiden trænet meget med hende og hun er vant til at gå ture og blive longeret.

Tror I jeg ville ødelægge noget ved at begynde af tulle lidt rundt på hende et par gange om ugen???

I får lige det nyeste billede jeg har:

Venlige Hilsner stina Og perfi

0
0
Svar på denne tråd

forresten
Forfatter: 
Dato:  29-11-2005 09:26

Skal det siges at hun ca. er et par centimeter højerebagtil

-Stina

0
0
Svar på denne tråd

tilridning
Forfatter: 
Dato:  29-11-2005 09:46

Det er ikke for tidligt.. Jeg ville helt klart gå i gang stille og roligt og så til foråret give hende 2 mdrs pause hvor hun så netop kan vokse sig færdig..

Se du bare at komme igang :)

Jeg er selv så småt gået igang med en ny hest.. Og ja det er så det kribler i hele kroppen af spænding..

Hestepasser i Odense søges
- læs mere her
0
0
Svar på denne tråd

Afsted med dig.
Forfatter: 
Dato:  29-11-2005 09:55

Hvis ikke jeg var gravid, ville min tre-års blive redet to gange om ugen. Så kom du bare igang.

Held og lykke med hende, hun lyder dejlig og nem.

VH Lena

Man bliver ikke større af at gøre andre mindre!!
0
0
Svar på denne tråd

du skal
Forfatter: 
Dato:  29-11-2005 10:08

netop som de andre siger bare gå igang.

Det er altid lidt nemmere hvis man starter inden de bliver alt for stærke og selvstændige ( nu får jeg nok bank).

Og det er en rigtig god ide at give den sommerferie til sommer for så får de som regel nogle flere centimeter.

Held og lykke og tillykke med at have en dejlig nem hest.

Venlig hilsen Lone

0
0
Svar på denne tråd

Det var dejligt
Forfatter: 
Dato:  29-11-2005 10:28

at læse jeres svar

Men min bekymring ligger jo mest i, at jeg er en stor pige!

Og at hun jo selvfølgelig ikke er færdigudvokset, om jeg så ville ødelægge noget?!

Jeg har haft hende 1 år og 3 måneder og på den tid er hun vokset 2 centimeter, så man kan jo ikke sige hun er i voldsom vækst

Kom endelig med flere meninger, selv om det måske ikke er den jeg helst vil høre

-Stina

P.s forresten kan der ses mange billeder af hende på min præs. de er dog ikke helt nye, men et par måneder gamle

0
0
Svar på denne tråd

hvor lang tid?
Forfatter: 
Dato:  29-11-2005 11:14

Lige endnu et spørgsmål

Hvis jeg begyndte at ride hende 2 gange om ugen! Hvor lang tid ville så være passende???

Det vil kun foregår i skridt det første stykke tid, da jeg endnu ingen sadel har!

Hun er meget bred og skal derfor have en meget bred sadel, samtidig med at den ikke må være for lang, da hendes ryg er kort

Har I nogle bud på sadler?

Hvem vil I anbefale ad sadelmagere på sjælland, som kan kære til Ishøj??

_Stina

0
0
Svar på denne tråd

3 års ridning
Forfatter: 
Dato:  29-11-2005 11:34

Ja jeg vil ride 2 gange ugentligt i alle 3 gangarter ca 30 min tid hvis det var mig. Det bliver min snart men hun er desværre også kommet sent igang.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville ride oftere på en 3 års...
Forfatter: 
Dato:  29-11-2005 12:21

Jeg har en lidt anden måde, at tilride en hest...

Jeg ville skridte på hesten hver eller hver anden dag, mest for at undgå krudt i røven, og for at hesten hurtig lære at acceptere

bidet og rytteren.

Men efterhånden ville jeg trave lidt, så lidt mere, så lidt mere osv... :)

Efter en månedstid eller mere (afhængig af hesten) ville jeg begynde at galoppere en runde af gangen - hvor jeg bare galopere på den.

Du må love mig, at du ikke begynder at samle den i galop, før den har fundet balancen... ;)

Held og lykke med det...

Mvh Gitte

0
0
Svar på denne tråd

sadeltest
Forfatter: 
Dato:  29-11-2005 12:39

Jeg har en Maxam young rider x-bred. Den er godt nok kun 16,5" men ret flad i det, så jeg tror ikke du vil føle dig klemt i den. Jeg overvejer at sælge den fordi Charlie har ændret facon og fået mere sadelleje, derfor ligger den ikke helt så godt som da jeg købte den i foråret.

Men den ligger fint på heste bygget som spiseborde og er jo ikke en dyr startsadel. Man skal alligevel regne med at skifte et par gange i starten.

www.tika-rideudstyr.dk...p?item=419

Du kan jo give lyd hvis du vil prøve den.

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

sadelpuder
Forfatter: 
Dato:  29-11-2005 12:42

Som du kan se stikker sadelpuderne ikke ret langt ud bag sædet, hvorfor sadlen er en del kortere end en 17". Det synes jeg nemlig er problemet med sadler med kilepuder.

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

Ridning
Forfatter: 
Dato:  29-11-2005 15:54

Vores 3½-4 års bliver efter tilridning redet ca. hver anden dag, men aldrig mere end 20 minutter. Det vigtigste i den alder er jo at den lærer at bære rytter uden problemer. Den skal lære at søge frem til biddet, kunne styres rundt i store volter og slangegange i skridt og trav. Og så skal den lære galopanspring.

0
0
Svar på denne tråd

stinas
Forfatter: 
Dato:  29-11-2005 16:50

jeg har også en unghest på 3 1/2. Ham går jeg også så småt i gang med at tilride nu. Så jeg er naturligvis af den mening at det kan du godt. Langsomt men godt.

Af sadelmagere kan jeg virkelig anbefale hubertushuset i ringsted. De har været så gode mht. til at hjælpe mig med min hest og det at finde en god sadel som passer den og mig. Og de er simpelthen super søde.

Held og lykke med din smukke hyp.

Rigtige Kvinder Rider Fjordheste :D
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider