|
|
| 4 års championat. Må jeg starte? |
|
|
Jeg har en 3 års frieser hingst. Og så tænkte jeg på om jeg må starte ham til 4 års championatet til næste år??? Han har ingen papir eller noget.
Kræver det noget at starte championatet... Jeg ved ikke så meget om det, men syns det ku være sjovt at prøve at se hvor godt han ku klare sig
Mvh Nanna Det er ikke fordi ting er vanskelige, vi ikke tør. Det er fordi, vi ikke tør, ting er vanskelige. Erara humanum est - det er menneskeligt at fejle.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja du må |
|
|
Så vidt jeg ved må du gerne starte til 4 års championatet - DSA. Her må alle danskejede heste starte - uanset afstamning. Det er det championat, som lige har været afviklet på Vilhelmsborg. Men du kan ikke starte 'unghestechampionatet' som er i DV regi og er for dansk avlede heste. Unghestechampionater har kvalifikationer i de forskellige regioner og finale i Herning til hingstekåringen i marts. Held og lykke.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fedest |
|
|
Det er også bare DSA jeg ville starte... De skal ikke have hestepas eller noget... Har nemlig snakket med nogen som mener at man skal have noget papir af en art på hesten
Mvh Nanna Det er ikke fordi ting er vanskelige, vi ikke tør. Det er fordi, vi ikke tør, ting er vanskelige. Erara humanum est - det er menneskeligt at fejle.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nanna... |
|
|
Jo de skal have konkurrence pas, og det kan heste uden afstamning også få, desuden skal deres vaccinationer være i orden og du skal have rytter licens. Det er IKKE ungheste championater Loula taler om det er egnethedstester. DSA = ungheste championater.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| så mangler... |
|
|
så mangler jeg konkurrence passet og rytterlicens.. har ridemærke 1 og 2 Konkurrence passet kan de først få når det er 4 ikk??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nanna... |
|
|
Jeg tror godt du kan få lavet passet nu, men du får ikke brug for det før i maj det år den fylder 4, før må den ikke komme ud og starte. Rytterlicensen ville nok være smart at få styr på i god tid, så vidt jeg er orienteret mangler du selve licens-prøven, der kan godt gå lidt tid i mellem de holdes. Det ville dog være dumt at betale for selve licensen før efter nytår, da det er et helt år af gangen! Tine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Du kan sagtens få lavet passet nu |
| Forfatter:  |
Eva Lydeking-Olsen |
| Dato:  |
17-11-2005 21:40 |
|
- jeg har lige fået lavet det på en 3-års, ikke fordi hun skal starte noget som helst, men besigtigeren var her alligevel til andre heste og så blev hun taget med i bunken.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Huuusk... |
|
|
At den ska være vaccineres mindst 90 dage inden stævnet !! 
Nina Christophersen Gør livet til en fest, rid Spring hest  I'er pony & III'er pony tilsalg . Se HP! Stald Egeskov Ridecenter
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Championater |
|
|
Det er nu ikke helt rigtigt, Jytte. Unghestechampionatet er Finalen for Egnethedstesterne. Så det ER faktisk Loula der har ret. DSA er dressur- og springchampionaterne.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Eva... |
|
|
Hvordan kan du få lavet konkurrencepas på en 3 års? Var der papire på den i forvejen...? Jeg ville nemlig have det lavet på min 3 års fordi den skal til Sverige, men det var komplet umuligt, mente de på LR. Der er ikke papire på den...
***Pejtersen*** Flere gode heste og ponyer til salg. Se mere på min hjemmeside
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Okay så... |
|
|
Ergo... Jeg må altså starte, hvis jeg har rytterlicens og konkurrencepas på hesten... og den skal være vaccineret 90 dage inden stævnet??? Er der flere stævner i sådan et championat eller er det kun der blir holdt?? Og så skal jeg så bare tage rytterlicens efter nytår...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Super... |
|
|
Takker for oplysningerne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|