Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

hvor stor må man være
Forfatter: 
Dato:  09-11-2005 16:10
hvis man skal tilride en lille shetter på ca. 90 cm.???

Lea!
0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  11-11-2005 22:19
Har faktisk spekuleret over selv samme spørgsmål... For små børn har jo ikke den erfaring der skal til(grov generalisering) - og voksne er oftest for store... Muligvis en karriere-niche for små spinkle folk og dværge?? Det er næsten ærgeligt man ikke tilhører en af de kategorier. Jeg kunne sagtens se mig selv som shetter berider
0
0
Svar på denne tråd

jah...
Forfatter: 
Dato:  12-11-2005 13:18

de er nogle sojve basse de små...

jeg syntes hvis det er bare for at tilride så nok 45-50 kg men som rytter (helletiden) meget svært nok noget minder man kan vel se om den har svært ved det når den går eller om den går normalt

0
0
Svar på denne tråd

jeg mener
Forfatter: 
Dato:  12-11-2005 23:06

mener at kunne huske, at shettere i princippet faktisk er heste avlet ned i miniformat, for at de kunne færdes i de kulminerne som de brugte dengang, shetterne var arbejdesdyr for længe siden.

Man siger, at shetteren derfor er i stand til at bære 90 KG.

Så er det op til hesteejer selv at afgøre, hvad han vil udsætte sin lille pony for.

(Typisk nok kan jeg ikke huske hvad jeg skal næste uge, men jeg kan huske, hvad en shetlænder må bære i vægt )

Jeg vil da forslå en lille voksen erfaren rytter. Så skulle det da nok ku gå.

0
0
Svar på denne tråd

Kan det passe?
Forfatter: 
Dato:  12-11-2005 23:38

Fallabellaen er jo også bare en hest i mini format, og den kan jo dårligt nok tåle at blive redet..

Men jeg har da selv tosset rundt på en shetlænder uden problemer, selvom mine ben slæbte hen over græsset.

(den kunne endda tæske en fjordhest i kapløb med mig på ryggen.. såeh de er altså nogle stærke små krabater)

:-D Mvh Miss E 8-)

0
0
Svar på denne tråd

lige fallabellaen
Forfatter: 
Dato:  15-11-2005 13:54

er måske også mere designet som en hund end som end hest...

Egentlig godt sagt Miss E .. der fik jeg noget at tænke på..

Rigtige Kvinder Rider Fjordheste :D
0
0
Svar på denne tråd

hvad så med halv miniature og halv shetter?
Forfatter: 
Dato:  17-11-2005 18:59

Hej!!!

læste lige alt dette!

passer et miniature/shetlands føl, han er godt nok kun ½ år, men han skal da muligvis tilrides engang.

hvor meget må man så veje på ham???

knuzZzZ Simone.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider