Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Unghest Longering kontra ridning
Forfatter: 
Dato:  08-11-2005 17:00
Hejsa

jeg har en 3½ års hoppe som endnu ikke er redet til, men har lidt balance problemer på den ene volte hvor den går lidt i selvbøjning til højre og den bliver utaktet i sin bevægelse. pga den stiller sig forkert bruger den sig jo også forkert.

Er der nogen måde at "rette" det på? eller har i nogle gode træningsideer?

Ville i ikke hellere komme på ryggen af den og lade den gå ligeudrettet? Og lære den at bruge sig rigtigt derfra i stedet?

Når jeg longerer bruger jeg gerne HELE ridehuset - dvs at den får lov at gå af langsiderne så den går ligeud også.

Tanja
0
0
Svar på denne tråd

Der er delte
Forfatter: 
Dato:  09-11-2005 00:05
meninger, men longering fremmer efter min mening netop den ensidige bevægelse. Det er slet ikke let at bevæge sig på volter 8-) Det gør det lettere, når hele ridebanen bruges, men alligevel.

Jeg mener ikke, at man nødvendigvis gør hesten en tjeneste ved at lave det hele fra jorden 8-) Man kommer let til at få hesten arbejdet lidt skæv - og desuden bliver man mere dominerende overfor den. Det kan være både godt og skidt, men altså også skidt ;-)

:-) fra Nina
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider