Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Unghesten
Forfatter: 
Dato:  06-11-2005 10:39
Harj :)

Ja, solgte min erfarende dressurpony for at få en lidt større, samt yngre, og det fik jeg !! Han er meget stortgående, problemet er simpelthen at jeg ikke føler jeg kan sidde på ham, samt bruge min læn til at få han til at søge frem og ned, og derved bruge ryggen... Har fået ny instruktør, starter på tirsdag, hun lovede at "teste" ham, så hun ved hvorn han fungere, hvorn ser i på det?

Nogle som har stået i samme sitation?
Erfaring, gode saom dårlige?
Iøvrigt?

- Kathrine
0
0
Svar på denne tråd

Letridning..
Forfatter: 
Dato:  07-11-2005 10:58
Du kan jo evt ride en masse letridning i starten.. Og så lige så stille vænne dig til hans gang. Kan se på din præsentaion at du har været vant til at ride pony før, så det er en svær overgang, men det er altså bare etspørgsmål om træning. Men rid en masse letridning, og når du så er klar så begynd at øve dig på nedsidningen. Får evt en til at have dig i en longe med nogle indspændinger på hesten, så det bliver lidt nemmere for dig at sidde ned..
Men den enste vej frem er altså træning, træning, træning!

:-D Mvh Miss E 8-)

0
0
Svar på denne tråd

hej med dig
Forfatter: 
Dato:  07-11-2005 20:01
Hej! kender godt det problem, men for mig er det ikke svært at sidde på min fordi jeg har fået den rigtige trav frem i ham. det er utroligt svært at sidde ned på en hest med stor gang hvis den lunder sig afsted så mit råd en masse letridning og få noget kraft og frem af drift frem i hesten!

Knuz Mia/Facilitate

>>>>>>>>>>>SNØFT Facilitate er til salg>>>>>>>>>>
0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  07-11-2005 23:26
Det er en fin ide' at lade din instruktør prøve ham, så hun ved hvad det er i arbejder med...

Problemet med at han er svær at side på, skyldes nok ikke så meget at han er stort gående med mere at han ikke bruger sig korrekt - så letridning, frem og ned, men i balance er nok en af løsningerne...

Dritholmgård - Hannoveraneravl i DV regi - Lejlighedsvis salg af redne DV heste - Opstaldning - Undervisning
0
0
Svar på denne tråd

Letridning og schenkel
Forfatter: 
Dato:  08-11-2005 10:20
Hej Katrine

Som de andre skriver vil jeg også anbefale, at du holder dig til letridning til din unghest er fortrolig med at arbejde korrekt og har fået nogle muskler at bære med. Der er ingen skam i at ride letridning også gennem et par måneder, hvis det er det hesten har brug for.

Og så tror jeg du skal tænke mere i at bruge din schenkel til at få fremadsøgningen frem for dit sæde. Fremadsøgningen skal jo etableres fra schenkel til hånd - sædet er mere en 'finjustering', som din unghest næppe har lært/forstået endnu.

Jeg vil ikke anbefale dig at 'kæmpe' dig ned at sidde på din unghest - sådan noget med at prøve over længere tid, uden bøjler mv. -det vil hesten ikke synes er særlig behageligt og så mister den måske lysten til at bruge ryggen. Hellere sidde ned få skridt ad gangen og så op i letridning igen.

Endelig kan du gøre din krop mere 'klar' til udfordringen -træn ryg og mavemuskler.

MH Nana
0
0
Svar på denne tråd

Til Nana
Forfatter: 
Dato:  08-11-2005 20:51
Hvordan træner du maven og ryggen?? Kunne nemlig godt bruge nogle trick til min unghest.
0
0
Svar på denne tråd

Det var nu din, jeg mente
Forfatter: 
Dato:  09-11-2005 10:19
Hej Heidi
Det var nu din ryg og mave, jeg refererede til - jo stærkere og smidig du er i din torso - jo nemmere vil du have ved at fjedre af i forhold til hestens bevægelser.

Hestens ryg/overlinje kan man træne bla. i longe med løs chambon - maven har jeg desværre ikke så mange ideer til.

MH Nana
0
0
Svar på denne tråd

Nåhhh
Forfatter: 
Dato:  09-11-2005 12:33

det var det du mente.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider