Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

På forparten?
Forfatter: 
Dato:  03-11-2005 21:51
Vil I mene, Sebastian går på forparten? Jeg er selv meget i tvivl.

Hilsen Nanna og Sebastian
Jeg har pink humor

Dressur er kommunikation mellem hest og rytter
:)
0
0
Svar på denne tråd

Hej Nanna!
Forfatter: 
Dato:  03-11-2005 23:17
Uhha, det er et meget svært billede at se det på. Billeder kan snyde og det her synes jeg er svært. Har du mulighed for at få taget et nyt eller gerne flere? I hvert fald et lige fra siden, tæt på og i nedsidning...

km.
0
0
Svar på denne tråd

Ugh, ja den var svær...
Forfatter: 
Dato:  04-11-2005 12:34
Men umiddelbart vil jeg sige, at det ser ud som om det ikke er nakken der er højeste sted, og det kan bestemt tyde på en hest på forparten. Især fordi snuden jo er i lod... Men det er ret svært at se!
Løftet i nakken skal komme fra bagparten. Så når bagparten bærer frigøres forparten lidt, og nakken kan løfte sig. Så prøv at mærke efter, hvor tung er han i hånden? En klog mand har engang sagt at det du bærer i hånden, er det du mangler at lave bagtil!
Men hvis du kunne få taget lidt flere billeder, i forskellige momenter, som KM også siger, så tror jeg vi får det lidt nemmere!

Signe

Måske er det bare hår? Er han korthåret? Det er ikke til at se...

www.vindskovgaard.dk

NYT: Kursus i rytterpsykologi ved Heidi Møller. Se her.
0
0
Svar på denne tråd

jeg så en anden
Forfatter: 
Dato:  05-11-2005 16:06
ride ham i dag og jeg mente ikke at han gik på forparten der, men jeg har stadig meget svært ved at bedømme det.

kig:

billeder af ham

Jeg har pink humor

0
0
Svar på denne tråd

Billederne...
Forfatter: 
Dato:  07-11-2005 10:13

Hej igen.
Nu har jeg kigget lidt på billederne, og kan se at han behersker både "snuden i sky" og "sammenkrølning fortil". Det får mig til at påstå at han ikke er i bæring. Men er det et moment i forbindelse med indlæring af noget nyt, er det jo ikke unormalt..
Så den er stadig svær!
Det billede der er taget i ridehuset, synes jeg ser bedre ud. Han er afslappet, men går pænt. Ud fra billederne vil jeg sige at det vigtigste for at få ham til at bære sig, er at han at han er afslappet! Hellere en afslappet hest med snuden foran lod, end en spændt hest. Når han går med snuden i sky smider han ryggen, og ryger på forparten. Når han går bag lod "putter" han sig, og går ikke frem til hånden, men nemmere på forparten.
Men igen: Læg mærke til hvor meget vægt du rider rundt med i tøjlerne. Hvis han går på forparten, vil han sikkert nok forsøge at lokke dig til at bære hans hoved. En hest på bagparten bærer sit hoved selv, og hvis du giver efter i hånden, vil han følge med uden at "gå i stykker". En hest på forparten vil "gå i stykker" hvis du ikke bærer den. Med "gå i stykker" mener jeg selvfølgelig ikke at din hest går i 1000 stykker, men at den falder ud af formen. Hvis hesten går bag lod, vil han ikke følge din hånd, men bare bevare formen. Så er der også noget galt!

Men køn krikke i øvrigt!

Signe

www.vindskovgaard.dk

NYT: Kursus i rytterpsykologi ved Heidi Møller. Se her.
0
0
Svar på denne tråd

Cherokee
Forfatter: 
Dato:  07-11-2005 21:33
Tak for dit svar.
Jeg har følt mig lidt frem og jeg synes at han "følger med" når jeg får redet ham frem til bidet, han hænger bestemt ikke i tøjlen men er heller ikke sådan at han bare tager hovedet ned og lader som om alting er OK.

Jeg må vist konkludere at han går som han skal... forhåbentlig.

Jeg har pink humor

0
0
Svar på denne tråd

Nana, kan
Forfatter: 
Dato:  08-11-2005 00:04
du sidde ned i trav? Er han anderledes at sidde på, når han har hovedet nede, end når han slår fra?

Hvis du sidder bedre på ham, når han søger ned, så bruger han i hvert fald ryggen bedre dér, og det er simpelt hen (y) - så kan du altid få mere samling på ham senere. Alle heste er jo på forparten i indlæringsfasen, de skal lære at tippe mere bagover og bære bagtil.

Det ser ud til at sadlen ligger meget langt fremme. Den kunne nok med fordel komme lidt tilbage (hvordan du så klarer det ;-) ).

På forparten vil sige, at hesten bærer for meget af sin vægt på forparten, dvs. et forben i trav. På dit billede kan man se, at han nok bærer lidt rigeligt på det forben, der er i jorden, han vipper ligesom hen over det. Men hvis han ellers er behagelig og under hjælperne, skal du ikke fortvivle, så er du godt på vej (y)

Bæring er i høj grad et spørgsmål om styrke hos hesten, så det skal trænes frem 8-)

:-) fra Nina
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider