Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Når hesten har en svag ryg.
Forfatter: 
Dato:  31-10-2005 13:39
Jeg har en unghoppe som jeg af en eller anden mystisk grund er faldet for. (Unnnderlidt dyr :P) Hun har en svag ryg - det er jeg ganske klar over, men da jeg har læst de danske udgaver af Hempflings bøger og finder dem meget fornuftige, ville min hoppe i hans øjne aldrig kunne gøres til en ridehest. -Den ville i hvert fald hverken kunne gå i balance eller gå smertefrit. Men så tænker jeg jo - for jeg håber jo sådan på det bedste - om Hempfling overdriver (bare en smule?) på det punkt? Jeg har selvfølgelig tænkt mig (når den tid kommer) at få prof. undervisning i klassisk dressur (den akademiske/spanske/klassiske hvad man nu vælger at kalde den, dressur) og ville det så kunne lade sig gøre? Jeg har ingen intensioner om at få hende op i passage, piaff, terre a terre og hvad det nu alt sammen hedder, men bare det at kunne ride hende i samlede gangarter, ville være fantastisk! Det ville jo nok tage mig en del år om at komme på ryggen af hende, da hun jo (ifølge Hampfling) har så ikke-bæredygtig hals og ryg - men det er næsten ligemeget. (Bortset fra at min far nok ville syntes det var noget pjat.) Er min hest virkelig så ulideligt svagrygget, at hun umuligt (eller næsten umuligt) ville kunne gøres til en anstændig ridehest? Dette er pt. det bedste billede jeg har af hende, så man kan se hendes bygning. Håber på nogle velbegrundede meninger - og tak for at have læst mit indlæg :)

Duke
Where there's a Will there's Way
Don't Delay what you can Do Today
0
0
Svar på denne tråd

Svag ryg ?
Forfatter: 
Dato:  31-10-2005 14:05
Hejsa Du skriver at den har svag ryg. Hvem har sagt det ? Er der en dyrlægeerklaring på det eller ? Dit billede af hende illustrerer ganske tydeligt, at hesten absolut ingen muskler har i sin overlinie. Derfor mener jeg - skal du gøre dig nogle forhåbninger om at komme på ryggen af hesten, skal du bruge meget meget lang tid på at arbejde med den fra jorden, således at den får opbygget muskler i sin ryg inden du belaster den med din vægt. Let longering - husk at skifte volte ofte, start med en meget løs elastik, så hun bliver ledt den rigtige vej med hovedet så hun får ryggen op. Pas på ikke at forlang at hun skal gå for længe med hovedet nede og ryggen oppe. Sørg for at hun er fremadgående og ikke luller rundt, det giver intet. OG sidst men ikke mindst, giv hende noget muskeopbyggende under hele forløbet, jeg vil kraftigt anbefale dig at bruge Cavalor's Muscle Base, det er et suverænt hjælpemiddel for heste i genopbygning, og vil hjælpe din hest til ikke at få for mange muskelsmerter under genoptræningen af den. (Hvis du ikke ved hvor du kan købe det så kontakt mig, så hjælper jeg dig :-) ) Hav tålmodighed, med stabilt behersket arbejde ville du måske kunne komme på ryggen af hende 5 min ad gangen om ½ år:-) Rigtig god fornøjelse,
0
0
Svar på denne tråd

Longering
Forfatter: 
Dato:  31-10-2005 14:28
Jeg kan ikke umiddelbart se, om hesten fysiologisk skulle være helt forkert -jo hun svajer og krydset er spidst - men hun har ingen muskler i ryg og overlinje, som Helene skriver -så med den rette muskelsætning skulle der da nok være håb. Det bedste du kan gøre med hende er at longere hende - hvor hun er i ført fx chambon - der går ned mellem forbenene til longeringsgjorden. Det er vigtigt, at du ikke strammer for meget - det skal bare være nok til at hesten bliver ledt ned/frem. Og så skal den arbejde -dvs. tempovekslinger for hver ½ volte i alle gangarter. Som afveksling kan du gå ture med hende - men husk, at I skal gå rask til, så hun bruger sig og svinger igennem i ryggen og så prøv at få hende til at strække halsen frem/ned samtidig. MH Nana
0
0
Svar på denne tråd

"Grim", vommet og...
Forfatter: 
Dato:  31-10-2005 14:31
...muskelfattig - altså unghest som de så ofte ser ud. Begynd du bare på noget akademisk træning når hun nærmer sig de fire år. Indtil da kan du gå ture med hesten, nusse og klø den og ellers opdrage den, så den er klar til træning.
0
0
Svar på denne tråd

Muskler
Forfatter: 
Dato:  31-10-2005 14:40
Definer: svag ryg... Din hest er utrolig muskelfattig - på hele kroppen også hals, kryds og ryg (overlinien). Så du har ret, i øjeblikket har din hest en svag ryg (i den definition den kan ikke bære sin egen krop naturligt og derfor slet ikke dig)- jeg er dog sikker på at du med tålmodighed og en masse arbejde kan få bygget muskelmassen op på hende. Jeg kan se at du allerrede har fattet interesse for "akademisk" ridekunst, de starter deres arbejde fra jorden og har en masse supre øvelser der styrker og opbygger musklerne i overlinien. Mit råd er at starte på noget undervisning, dem jeg har set, starter med arbejde fra jorden. Jeg vil ikke anbefale dig at arbejde med indspændinger eller chambon, de kan tvinge hesten i en unaturlig holdning og skabe flere spændinger end muskler. Du kan supplere hendes fodring med et tilskud - har hørt mange rosende ord om Muscle base fra Cavalor (som også Helene anbefaler) har dog aldrig prøvet det selv. God arbejdslyst - din hest har et dejligt ansigt ... og med tiden også en lækker krop ;-D Kristina
0
0
Svar på denne tråd

Mange tak...
Forfatter: 
Dato:  31-10-2005 15:00
Mange tak for jere svar alle sammen :D Så er der da håb :P Forresten 99E (og mon ikke også Ysatis skulle have en mening om dette?), jeg ved jo hvilken Parelli-entusiast (har selv studeret en del i det) du er, og jeg ville lige forhøre mig hos dig, hvis det er i orden? Mit føl er noget af en sjover, han bider i alt! Hvordan er det liiige jeg fortæller ham på en blid måde, at jeg ikke altid synes det er lige sjovt? Og så har Belinda ikke den vildt store respekt for mig, og jeg har læst De Syv Lege igennem. Det er jo også ganske fint, problemet er bare, at Belinda overhovedet ikke reagerer overfor torvet, pisken (ikke at jeg slår hende, nej, nej, men man kan vifte alt det man vil med den - hun rokker sig bare ikke) eller noget andet. Desuden bliver hun oftest mopset hvis man prøver på noget nyt, og går som regel sin vej, hvis ikke jeg har tov på hende. Forresten, tak Ysatis. Belinda har et rigtig ponyansigt ;D

Duke
0
0
Svar på denne tråd

Ysatis - gjort rigtigt er det god træning
Forfatter: 
Dato:  31-10-2005 15:21
Jeg mener heller ikke at man skal arbejde med indspændinger eller chambon, med mindre man har god forstand på, hvad man gør. Indspændinger er jeg faktisk slet ikke sikker på giver mening at bruge. Det er derfor jeg i mit indlæg pointerer, at en chambon skal være løs. Den skal ikke lave nogen som helst holdning - men være retningsvisende for hesten. Grunden til at jeg anbefaler longearbejde med chambon er, at jeg selv med gode resultater bruger det på min unghest som mangler rygmuskler - og så har jeg netop læst en artikel i et af de seneste numre af Ridehesten, hvor et hestehospital i Jylland tilbyder genoptræning -og her genoptrænes heste med rygskader bl.a. i longe m. chambon og gode lange skridteture ud i naturen for halvlang tøjle, hvor hesten opfordres til at tage lange skridt. Jeg er helt enig i, at der er mulighed for at gøre noget forkert også, hvis man ikke sætter sig ind, hvordan man bruger hjælpetøjlerne korrekt og fx tror at de skal være formgivende. Og om ikke andet ligger det jo i hvertfald lige til højrebenet at traske nogle gode lange skridteture i godt tempo. MH Nana
0
0
Svar på denne tråd

Altså...
Forfatter: 
Dato:  31-10-2005 15:30
Hvis hun ikke er så gammel, utrænet og i øvrigt med føl. Ja så synes jeg ikke hun ser helt unormal ud... Hvis det ikke er konstateret af dyrlægen at hun decideret fejler noget, men bare er muskelfattig, ja så tror jeg da nok at hun kan blive fin alligevel. Hvis det kun er muskler behøver det ikke at tage flere år. Jeg træner selv akademisk, og synes faktisk at det går hurtigere end som så. Jeg vil oven i købet sige at vi har set heste næsten værre end din, der allerede efter forholdsvis kort tid ser helt fornuftige ud. Jeg er umiddelbart slet ikke enig i at din hest ingen fremtid har som ridehest. Det ville da være herligt med en utrænet hest der fra naturens hånd lignede en højt skolet dressurhest, men mon ikke de hører til mindretallet? Jeg kender flere heste med umiddelbare bygningsfejl der alligevel klarer sig ganske godt i den akademiske dressur. Det tager sikkert nok længere tid end hvis man har vidunderdyret, men sådan er det jo. Så jeg synes da endelig at du skal fastholde dit ønske om undervisning, og så vente med at stige på ryggen af hende, til du mener den kan bære! :-) Signe

www.vindskovgaard.dk

NYT: Kursus i rytterpsykologi ved Heidi Møller. Se her.
0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  31-10-2005 15:36
Det ville da være herligt med en utrænet hest der fra naturens hånd lignede en højt skolet dressurhest, men mon ikke de hører til mindretallet? - Nå ja, det var nu ikke helt det jeg mente ;D Nå ja, det kan være det bare er mig der er paranoid. Mange tak for svarene - flere modtages selvfølgelig gerne :D

Duke
0
0
Svar på denne tråd

Når jeg kigger på billederne..
Forfatter: 
Dato:  31-10-2005 15:45
... på din præsentation, så er hendes overlinie/kryds ikke det, en eksteriørdommer ville kalde "velproportioneret" - men hun ser da ikke direkte svajrygget ud, blot noget forgroet og muskelfattig. Jeg kan forestille mig, at det nok vil kræve noget ekstra fra din side at holde hende "fit for fight" i forhold til en hest med bedre krydsrammer, og at hendes bevægelse nok ikke fremkalder hysteriske hurra-råb - men at hun skulle være direkte uridelig lyder noget dramatisk. Jeg har sikkert misforstået dig, men jeg læser altså din tekst som om, at du har læst en bog og derefter selv dømt din hest uridelig - er det korrekt? Det kan du altså ikke bare sådan lige (medmindre naturligvis at du er enten dyrlæge eller eksteriørdommer, og så havde du formodentlig slet ikke købt hesten?) Få en dyrlæge - med forstand på heste - til at se på hende, og vent med at dømme hende til du hører dennes vurdering. Hilsen Sif

0
0
Svar på denne tråd

Nej nej men..
Forfatter: 
Dato:  31-10-2005 15:50
Du ved hvad jeg mener! :-) Ikke desto mindre er det mit indtryk at de heste Hempfling omgåes er af en lidt anden kvalitet end gennemsnits ridehesten? Men jeg kan tage fejl... Du skal tage og finde den bog Bent Brenderup har skrevet om akademisk dressur. Der er bla. billeder af Hugin inden han starede træning med ham. Det er blevet en helt anden hest! Der er også mange andre før og efter billeder. Jeg tror at din paranoia vil bedres af at kigge lidt på dem! ;-) Signe

www.vindskovgaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

kig også her
Forfatter: 
Dato:  31-10-2005 16:18
tage også et kig på min præsentation. den røde 10 års vallak derinde var ret meget henad din da den var yngre. den har også svag ryg/lænd . men den kan da fint gå en piaffe (ja også i grime med kun træktov - skal huske at tage billede snart af det), den er påbegyndt galop pirouetter og changementer. den har fået meget finere overlinie på bare de 3 år den har været trænet klassisk. der mangler lidt endnu, men det kommer. den hvide hoppe har også en meget svag og muskelfattig ryg. men den er nu, efter 1 år, også ved at komme sig meget. om 1 år tror jeg den er rigtigt flot. de er begge blevet trænet fra jorden og med versader/traversader i skridt , og har været redet en del frem og ned med bøjninger på volte. indimellem det er de så blevet samlet (for sædet) op i få skridt ad gangen. den brune hoppe med damesadlen på har også en særdeles svag ryg (hun er 20 år nu), men en masse skridtarbejde frem og ned, og lidt versader har hjulpet en del. tidligere så hun meget fin ud fordi hun kunne gå mange traversader og versader hver dag (skridt) , men da hun har fået et skævt bækken efter en foling så må hun ikke disse øvelser mere - kun meget begrænset. så ja jeg vil mene at hempfling overdriver en smule. det er rigtigt at det er langt sværere at træne sådan en hest - men umuligt er det ikke. få nogen undervisning.

Rid smukt
Rid Klassisk.

vi er ved at arrangere en tur til hestefestival i portugal til november (uge 45) for at se på Lusitano heste. PRIS CA 5100 KR. læs mere på min præs.
0
0
Svar på denne tråd

Duke, Parelli...
Forfatter: 
Dato:  31-10-2005 16:32
Never ever knock the curiosity out of a colt... Når føllet bider i ting, skal du da glæde dig over, du har en tryg og nysgerrig hest. Når føllet bider i ting, det ikke må bide i kan du som udgangspunkt enten flytte tingene eller aktivere følledyret, så det tænker på noget andet. Dvs. hvis føllet bider i sadlen, du har hængt op på boksen kan du enten flytte sadlen eller føllet... :-P (Gerne samtidig med du slår dig selv meget hårdt i hovedet for at have hængt din dyre sadel op hvor et tyggelystent føl kan bide i den...) Det samme gælder for så vidt når føllet bider i dig. Hvad angår hoppen vil jeg ikke indlade mig på at give gode råd. Blot minde dig om, at der er fire faser og at fase fire også består af fire faser. En forklaring på dét kan du få (hvis ikke du allerede har den) på et Level 1-kursus... :-) (Det er lidt svært at se herfra HVAD problemet er - og selv HVIS jeg kunne se på afstand, så er det slet ikke sikkert, jeg vidste havd du skulle gøre - jeg ER jo ikke instruktør - endnu... :-P)
0
0
Svar på denne tråd

Uha lykke b..
Forfatter: 
Dato:  31-10-2005 16:36
Du kan tro jeg MANGE gange allerede, har været inde og kigge på din præs :D En skam 'din' gård er helt oppe i Nordsjælland. -Der ville jeg nok ellers kunne tilbringe mange timer. Men tak for svarene - jeg vil ud til hestene nu, inden det bliver for mørkt. :)

Duke
0
0
Svar på denne tråd

Bakke op og bakke ned...
Forfatter: 
Dato:  31-10-2005 16:47
Kort sagt: ud at gå en masse ture gerne op og ned af bakker, det er godt til at sætte muskler. Og det både for rytter og hest ;-)
Karin

Dansk varmblod - heste der vil til ryttere der kan

Medlem af SAK (snobbe-aspiranternes klub)
0
0
Svar på denne tråd

Har du overvejet...
Forfatter: 
Dato:  31-10-2005 17:06
...om det måske var mavemuskler og ikke rygmuskler, din hest trænger til? Prøv lige at kigge på dens slappe bug. Hvad ville der ske med ryggens profil hvis underlinien blev strammet op? Det er jo ikke rygmusklerne, der løfter ryggen. Tværtimod. Og når man rider frem og ned er det heller ikke ryggen. man træner. Overlinien strækkes ud, så mavemusklerne kan få lov til at arbejde. (y) Mvh Julie
0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  31-10-2005 19:14
JulieTaylor - Nej det havde jeg faktisk ikke overvejet :) -Tak (y)

Duke
0
0
Svar på denne tråd

Det var så lidt...
Forfatter: 
Dato:  31-10-2005 19:31
... men det gør jo ikke den store forskel for løsningen: Frem & ned... Charmerende hest, i øvrigt. Den skal nok blive pæn :-) Mvh Julie
0
0
Svar på denne tråd

Hovsa...
Forfatter: 
Dato:  31-10-2005 22:19
Duke, du bor i Herning? Vi afholder jævnligt kurser i akademisk dressur med Christina Holmbæck. Der er mulighed for at komme både med og uden hest. Vi er desværre ikke nået så langt som Lykke B og hendes stald, men vi arbejder på det! :-D Er det noget med at ting tager lidt længere tid i Jylland? ;-) Hvis det skulle have nogen interesse, så kig på vores hjemmeside, link er nederst. Signe

www.vindskovgaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

Bideri...
Forfatter: 
Dato:  02-11-2005 11:36
Jeg forstår dit sprøgsmål mht plagens bideri at han udover at bide i ting også gerne vil nappe lidt i dig - det må han ikke, fortæl ham det ved at skubbe ham væk.. Han er ung men han må gerne lære lidt om menneske-reglerne nu! En sikker metode er at lære ham at du har et "personligt rum" sådan 30 -50 cm omkring dig, kommer han for tæt på så bask med den ene albue (ligesom de voksne heste ville slå med halen, hvis de ikke gider have nærkontakt med plagen) Hvis du får ham lært det allerrede nu får du ikke senere problemerne med en hest der jokker dig i hælene eller moser når du trækker den. Jeg ville nu nok også prøve at fortælle plagen at han ikke måtte bide i tingene ved at skubbe hans hoved væk fra de ting han ikke måtte bide i - du skal selvfølgelig ikke friste ham over evne ;-)eks. hænge en sadel over bokskanten natten over. Med hensyn til den manglende respekt fra din hoppe... så vil jeg tage udgangspunkt et helt andet sted - nemlig din kropsbevidsthed! Din udstråling fortæller hesten meget mere end de mange 1000 ord du kan sige til den. Prøv engang dette forsøg, 1 - du går ud til hesten, som om du ejer hele verden, rank ryg raske faste skridt, du er konge over hele verden og hele verden elsker dig! 2 - du ligner en lille mus når du træder ind i stalden og undskylder for at du er der. Du tripper afsted og arbejder med hurtige nervøse bevægelser.. Hvordan opfører hesten sig overfor dig??? Mit bud er at hesten udviser større respekt for dig ved din optræden nr 1 (det vil jeg da håbe) Tænk over det når du arbejder med hestene - viser du at du er værdig for lederskabet ja så får du det! God fornøjelse Kristina
0
0
Svar på denne tråd

Ysatis:
Forfatter: 
Dato:  02-11-2005 13:37
Jeg er meget opmærksom på mit kropssprog - måske er jeg bare ikke så dominerende, når jeg er usikker i hverdagen (hermed mener jeg skolen). - Men, jeg vil da prøve endnu hårdere ;) Jeg går altid med rank ryg og er afslappet, men jeg bliver usikker når hun bliver usikker. (Ond cirkel!) Jeg har svært ved at være helt cool, hvis dem der bor ved siden, fx. fælder træer. Jeg ved jeg skal holde mig så rolig som muligt, men tanken om at hun skal løbe mig ned i forskrækkelse, er jeg ikke vild med. Hvad værre er, er hun ikke engang en kylling - hun vænner sig hurtigt til lyde, bevægelser osv. 8-) Men tak for rådet. :)

Duke
0
0
Svar på denne tråd

ond cirkel...
Forfatter: 
Dato:  02-11-2005 23:03
Det er der også råd for - når du mærker at du begynder at blive nervøs, så træk vejret dybt (sådan helt ned i maven og langsomt ud igen - gerne flere gange..) og skub "hvad der kan ske"-tankerne væk. Så længe du er rolig og fattet - og ikke mindst selvsikker! vil hun kunne mærke det og selv slappe af - hvis du som hendes leder ikke er bekymret hvorfor skulle hun så være det??? Hestene hjemme hos mig kan også finde på at blive bange og hoppe lidt - men jeg "hopper" ikke med på legen og jeg fortsætter bare som om intet var hænt og så falder de til ro efter meget kort tid. Mit råd til dig med "jeg ejer hele verden" kropsholdningen virker faktisk også på mennesker (eksempelvis når du bliver usikker i skolen) - det går den dybe vejrtrækning også! Jeg bruger det tit på arbejde, hvis jeg skal fremlægge nogle resultater for andre - det være sig kunder eller kollegaer :-D Det er rart at have et lille redskab til at tøjle de nerver som kan finde på at dukke op af ingenting! Uha nu er vi vist uden for området der kan kaldes hestetræning.. Men hvis der dukker andre ting op - så kan du bare sende en besked så vil jeg hjælpe dig så godt jeg nu kan ;-) Kristina
0
0
Svar på denne tråd

Ungdyr der bider i ting...
Forfatter: 
Dato:  02-11-2005 23:06
Ja, det gør de altså, det er deres måde at undersøge verden på, og det skal de egentlig have lov til. Det er sådan de finder ud af om ting er farlige, ligegyldige, smager godt, eller måske dårligt! :-) Jeg er helt og aldeles enig med 99E! Hvis der er ting ung-dyret ikke må bide i må du flytte det. Selvfølgelig er det ikke rart hvis dyret bider dig, og det synes jeg godt du kan lære den er forkert, men vær beredt på at det kan tage lang tid... Ung-dyret er i den periode af livet hvor al ting skal smags på. Mennesker går også igennem sådan en periode som børn, og det skal de også have lov til! Min er snart 5 og hun er stadig meget opmærksom på verden, og nyder at snuse, nusse og smage på ting. Så må jeg jo flytte de ting den helst ikke skal æde... Sådan er det. Signe

www.vindskovgaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

Men det kommer jo an på...
Forfatter: 
Dato:  03-11-2005 08:45
...hvilken hest, man vil have. ...Siger jeg, efter Mikkels 5-års i går stod med det meste af min sweatshirt inde i munden, da han trissede rundt på ridebanen og kedede sig alene. Vil man have en nysgerrig, meget initiativrig, undersøgende, (p!sseirriterende!) pony - eller en "lydig og velopdragen og ikke-undersøgende" hest? Der er fordele ved begge heste... ;-) Jeg foretrækker den første slags (og jeg har ikke nogen respektproblemer...) - og det tager altså nogen tid at få den "lydige og velopdragne" hest gjort nysgerrig, pillende og dødirriterende... ;-) (I hvert fald hvis man vil have reel nysgerrighed og ikke bare gemmer godbidder overalt og får sin madglade hest til at gå amok...)
0
0
Svar på denne tråd

Ja det gør det...
Forfatter: 
Dato:  03-11-2005 09:40
Jeg blev også lidt i tvivl da krikken var i gang med at sluge en handske i går, og hun nærmest måtte i benlås for at vi kunne få den ud af gabet igen. :-) Irriterende? Ja, det tror jeg nok! Men der er vel ulemper ved alle fordele? Tilgengæld har jeg en forholdsvis nervefast hest, istedet for et lille nervøst vrag, og det tror jeg da har noget med nysgerrigheden at gøre! Så må jeg jo bare huske at fjerne alle de spændende ting der ligger rundt omkring. Jeg bilder mig selv ind at det bliver mindre jo ældre hun bliver, men jeg kan jo tage fejl... ;-) Signe

www.vindskovgaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

Undskyld, men...
Forfatter: 
Dato:  04-11-2005 10:26
Uha nu kaster jeg mig nok ud i en værre debat - MEN jeg vil blot understrege at en hest godt kan være nervefast, nysgerrig og undersøgende uden at bide i de ting den møder på sin vej... Dem jeg har haft med at gøre gennem tiden har i alle tilfælde været det - de har lært at det, når man bliver håndteret, er tilladt at snuse og undersøge men ikke at bide!

Men sådan er det jo med opdragelse af såvel heste som børn - der er lige så mange meninger som "forældre"
0
0
Svar på denne tråd

Ja, det kan den da...
Forfatter: 
Dato:  04-11-2005 10:41
Jeg tror at alle heste går igennem en undersøgende periode i deres liv! I variabel grad, de er jo forskellige. Selvfølgelig kan de lære at det ikke er ok at bide. Min hest bider heller ikke i mennesker, hun sutter bare på ting.
Jeg tror det hænger sammen med hvor meget af verden de har mødt som små. Det er bestemt ikke alle de heste jeg kender på samme alder som min egen, der har så stort et behov for at putte ting i munden. Min teori er at det er fordi de har oplevet mere på et tidligere tidspunkt i deres liv, og på den måde har lært verden at kende.
Min hest har ikke været meget rundt omkring i hendes første år, så verden har været meget lille for hende. Nu har hun så opdaget at den er større, og det skal selvfølgelig undersøges!
Så hun må undersøge alt det hun gider, men selvfølgelig må hun ikke sætte tænderne i alle der kommer ind i stalden. Og selvfølgelig skal hun gerne opføre sig pænt, og droppe det undersøgende mens vi arbejder. Det kan være ret svært, men jeg synes det bliver bedre. Al ting til sin tid!

En værre debat? Ja det kan godt være, men spændende!

Signe

www.vindskovgaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider