Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

løsspring hvornår?
Forfatter: 
Dato:  22-10-2005 20:00
hvornår kan man begynde at løsspringe? jeg har en plag på 1½ år og jeg havde tænkt mig at begynde meget smårt næste vinter. der er han jo så ca. 2½ år. Er det for tidligt? Lea!
0
0
Svar på denne tråd

hmmm.--.-.-
Forfatter: 
Dato:  23-10-2005 00:14
tjaeh... jeg ved det ikke helt, men jeg synes måske at 2½ er lidt for tidligt?- det kommer vel an på hvordan den er af bygning, man skal jo passe på deres led og muskler i den alder. Prøv at ringe til dyrhospitalet og spørg om det, de kan helt sikker svare på det :)

♥Vi har lov at sige vores mening, men sig det pænt!
Lad vær at kritisere♥
0
0
Svar på denne tråd

Løsspringning
Forfatter: 
Dato:  27-10-2005 14:58
Hejsa Der er lavet en større undersøgelse i Tyskland hvor man - så vidt jeg lige husker det - fandt frem til at heste der i en ung alder (1 år) var blevet løssprunget ganske let - og hermed menes enkelte spring på max 50 cm, havde lettere end deres jævnaldrende der ikke var blevet sprunget, ved at finde balancen når de for alvor begyndte deres uddsnnelse som 3½ - 4 års. De bliver ikke bedre, men blot hurtigere til at lærer at balancerer under springningen. MEN vær varsom, hellere 1 gang om ugen og så få spring, end 1 gang om måneden og så store spring - sørg for at det forbliver leg og at hesten syntes det er sjovt. Rigtig god fornøjelse :-)
0
0
Svar på denne tråd

123123
Forfatter: 
Dato:  01-11-2005 20:25
Hvis du ikke går for hurtigt frem ville jeg ikke mene at det ville være et problem at starte når hesten er 2,5 år. Hvis bare du nøjes med nogle små spring som også er sjove for den, vil jeg ikke mene at det hverken vil ødelægge den eller være for hårdt for den... Så held og lykke med løsspringningen!

Team MÆLK :-P
Det bedste TEAM {>
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet