Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Min hest keder sig, tror jeg.
Forfatter: 
Dato:  20-10-2005 10:45
Hey.. Jeg har en fuldblodshest på 6 år.. Han er blevet redet til 2 gange før.. Men nu er vi selv begyndt at virkelig at gøre noget ud af ham. Men når han bliver longeret, tror jeg han keder sig. Hvad kan jeg prøve under longeringen at muntre ham op med? Vi er ved at bygge hans balance op igen, før han skal have rytter på igen. KnuZ Linette Jørgensen, 17 år.
0
0
Svar på denne tråd

jeg laver..
Forfatter: 
Dato:  20-10-2005 10:52
.. både vasader fra jorden med min og øver øgning og overgange kun ved hjælp at stemme. Vasaderne laver du ved at stille dig på hovslaget og så skubbe til hans bagpart mens ud holder hovedet inde på hovslaget. Det med at øve at den reagerer på din stemme kan også virkelig være en stor hjælp når du begynder at ride på ham, for så er det tit nemmere at forstå tingene.. jeg har selv haft stor glæde af det.
0
0
Svar på denne tråd

Jeg har sagt det før...
Forfatter: 
Dato:  20-10-2005 11:05
..Og nu siger jeg det igen: Husk at rose din hest! :-) Den skal have lyst til at arbejde sammen med dig. Men ud over det må jeg give Tinefkh ret, du skal nok variere træningen lidt mere. Men noget andet er at jeg ikke forstår forklaringen på hvordan man laver versagde... Jeg får en traversade eller kontraversade ud af det... Versaden vil være r*** på hovslaget og forparten inde. Det er ikke så svært hvis man går ved siden af hesten, og det er en god øvelse til at lave muskler med... Signe

www.vindskovgaard.dk

NYT: Kursus i rytterpsykologi ved Heidi Møller. Se her.
0
0
Svar på denne tråd

longe...
Forfatter: 
Dato:  20-10-2005 18:58
Nu ved jeg ikke hvor meget du longerer din hest, men husk, at det ikke er så godt for dens ben, så gør det med måde. Jeg har altid set det som et sundhedstegn når hesten "keder sig" i longen og longen tjener også et langt bedre formål hvis hesten slapper af. Så jeg tror altså ikke, du skal være bekymret. Formålet med longen er ikke at motivere ham, men at gøre ham træt og stærk nok til at han kan få rytter på - og så kommer det med motivationen helt af sig selv. Som Tinefkh skriver, så brug longen til at lære ham overgange. Og som Cherokee skiver, så ros den. - Det gør livet meget sjovere! VH
:-D Elisabeth med Dicte S og Kikki! Hvorfor ikke prøve en FJORDHEST? :-D

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider