|
|
| heste massage |
|
|
jeg har en ide om at jeg ville få en heste massør til at komme ud og masserer min hest. men jeg kunne godt tænke mig at høre lidt om jeres erfaringer med det? hvordan ligger prisen? og kan man mærke forskel? hvis ja hvor? er det pengene værd eller bare noget hokus pokus? MVH Tine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kiopraktor.. |
|
|
Jeg ville mene at man først burde få en kioprkator ud og sætte de forskellige ting på plads.. Og derefter give den massage.. Jeg har selv haft kiopraktor til min pony, og det her hjulpet en hel del..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| men stadig |
|
|
hvordan har det hjulpet? hvor kan du mærke det? ved godt det måske er et dumt spørgsmål?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja... |
|
|
For det første har han fået en større gang, og mere skulderfrihed.. For det andet lærte hun mig at lave gymnasticerende øvelser, så han er blevet mere smidig.. Jeg har aldrig haft massør til ham, men kunne da forestille mig at det er godt til musklerne..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det lyder jo.. |
|
|
..rigtig godt, det var faktisk sådan noget jeg var ude efter. men troede det var en massør, hvad er forskellen så? hva gav du for det? og hvor lang tid?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kiropraktor og massør... |
|
|
En kiropraktor manipulere med knogler/led - på film er det altid dem som rykker heltens hoved på plads med et snup tag, hvis de har forvredet hovedet  En massør massere musklerne, og gør intet ved knogler/led. Jeg har haft kiropraktor til doccedyret - det var Tove due, og det kostede ca. 600-700 kr for en behandling. Det gav en mindre bedring i sidebevægelserne, men ved andre heste i stalden som hun behandlede kunne man ikke mærke nogen forskel. Til gengæld har jeg massør ca. hver 14 dag - og det NYDER Medoc. Jeg bruger massøren til, at hun siger hvis han er øm nogle steder, eller har myoser, øm i sadellejet e.l. Så kan jeg nemlig forholde mig til, hvilken træning jeg skal tilrettelægge ifht. disse gener. Og da massøren selv rider på højt niveau, ja så kommer hun med forslag til hvilke øvelser jeg skal bruge under træningen. Og DET virker ! MVH Charlotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Tjaaa hun er billig... |
|
|
Og tager kun 75 kr pr. gang. Hun er så ikke færdiguddannet, men har kun nogle af kurserne. Jeg har også prøvet en rigtig uddannet massør - hun kostede 150 kr., og sagde ikke et pip under hele seancen. Så det kunne jeg jo ikke bruge til noget. MVh charlotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hestemassør |
|
|
Moi er jo hestemassør, ikke proff. da jeg stadig mangler den sidste del af uddannelse, men jeg er kvalifiseret til at massere. Efter en massage vil du opleve din hest på en helt ny måde; div. muskelspændinger er løsnet, hesten er blødere at ride og tit gladere, da myoser og tryk er lettet. Jeg tager 100 kroner for en time, hvor hele hesten gennemarbejdes. Hos proff. hestemassører ligger prisen ofte omkring de 300-500 kr. for en time. Dog når de længere ned i de nederste muskellag end jeg f.eks. gør, og det gør behandlingen mere fuldkommen. Håber du kunne bruge det til noget ;0)
Hvem er General Failure og hvorfor læser han min harddisk?  Flyveklubben " MARK-III" meddeler: Indendørs jagerflyvning er, af indlysende årsager, i dag desværre aflyst
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| massør.. |
|
|
Har haft 2 forskellige ude . den ene kostede 250,-kr og den anden 350,- Begge var uddannede. Hestene nød det i stor stil,og det er bestemt ikke sidste gang. mvh Trine 
Don´t let a fool kiss you ....or a kiss fool you Kun den der forsøger det latterlige, kan opnå det umulige
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lækkert lækkert alt sammen.. |
|
|
men er der så nogen der kender en på midtsjælland? så jeg kunne prøve det, glæder mig helt vildt nu.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tinefkh |
|
|
Jeg bor i Roskilde, er det midt nok??  Den ene jeg brugte, som jeg var vældig glad for, var min daværende rideunderviser, men hun er sidenhen gået på barsel. Så søgte jeg herinde, på MP og fandt en der hed Charlotte Vedel, og havde hende ude 2 gange, og hun virker også rigtig dygtig. så du kan garanteret finde hendes (og andres) tilbud om hestemassage, inde på markedspladsen. Held og lykke mvh trine .
Don´t let a fool kiss you ....or a kiss fool you Kun den der forsøger det latterlige, kan opnå det umulige
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Trine.. |
|
|
jeg har lige kigget og der er kun to som begge bor langt fra mig. der det muligt at få nummeret på hende du bruger?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| massør |
|
|
jeg har prøvet at have Tove due på min den ene og hun arbejder stortset med knoglerne og dette var en stor succes hun fik den sadt på plads i ryggen og nu var den haltfri... Han havde gået halt i 4 måneder og dyrlægen vidste ikke hvad han skulle stille op... altså hun var da en ide at prøve hun koster ca 600 kr du kan læse mere om hende på hendes hjemmeside http://www.tovedue.dk Men men har da os haft både gode og dårlige oplevelser omkring massør... men men fik øjnene op for det igen da min anden hest efter et kursus var blevet ekstrem stiv og så fik jeg et navn på en massør folk sys jeg sku prøve... og kan også sige her at det var en kæmpe hjælp, min hest er nu blevet en helt anden. jeg gav ca 400 kr for en tur ved massøren. Man skal stadig huske der er stor forskel på massørene hende jeg bruger kan jeg kun sige giodt om hun laver ik andet end at køre rundt i hnedes autocamper og hjælpe heste. hun giver også rytteren gode råd om hvad man skak gøre for at undgå problemer imens hun hun ordner hesten og forklarer hvor der er problemer og hvorfor de er kommet og hva man skal gøre for at mindske dem og få dem helt væk...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ups lille fejl.. |
|
|
.. jeg kan se at det ikke var Trine men Robsen, der skrev om sin massør. Robsen: jeg kan ikke finde hende du bruger, men kan jeg ikke få et tlf.nummer eller en email adresse?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|