Hej! Jeg er ved at tilride min hest, men er nu stødt på et nyt problem. Vi har brugt utrolig lang tid på at jeg overhovedet kunne komme op på ham, dernæst at få ham til at flytte benene mens jeg lå hen over ham. Det kan han så nu - men kun baglæns. Han kan lave den fineste tilbagetrædning, men jeg kan ikke få ham til at gå fremmad. Har prøvet at få en til at trække ham, klikke med tungen, og `smådrive` (jeg ved godt han ikke ved hvad det sidste betyder, men det var jo et forsøg værd). Lige meget hjælper det. Han vil ikke så meget som løfte dem et skridt fremad. Jo, Hvis han bliver præsset for meget styrter han afsted. Er det fordi det er næmmere for ham at gå baglæns ? belaster vægten ham anderledes når han går til bage, så han synes at det er mindre farligt ? Jeg håber der er nogen der har et forslag til hvad jeg kan gøre. Er ved at løbe tør for idèer hilsen sofie
Ingen er stærkere end den, der tør erkende han er svag
...kun at bruge ét ben ad gangen? Altså så du drejer hans hoved let til venstre og presser/kilder med benet til han flytter venstre ben. Og så dreje hans hoved let til højre og presser/kilder med benet til han flytter højure ben? Det virker rigtig tit, når hesten ikke rigtig fatter, at den skal bevæge sig fremad. Et signal med begge ben på én gang kan tit få hesten til løfte sig eller til at spæne afsted. Fortsat god arbejdslyst. Camilla
- NU MED HUND!!!
Festsange forfattes. 200 kr. pr. sang. Fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Ring/skriv for mere info.
Det vil jeg forsøge. Han kan nogenlunde dreje rundt om sig selv, kun kort, men det går nærmest baglæns samtidig. Jeg har imidlertid ikke prøver at det med hoved til venstre, og kun venstre ben. Jeg tror han er bange for at miste balancen når han flytter benene fremad. Er der nogle øvelser jeg kan lave med ham, der kan hjælpe på dette ?
Ingen er stærkere end ham, der tør erkende han er svag