Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

spring højde
Forfatter: 
Dato:  29-09-2005 15:17
Hejsa, hvor høje skal spring være for at træne teknik? Det drejer sig om en unghest på 3 1/2 som er ved at lære at springe. Højden virker ikke som et problem, men hun har heller ikke hoppet så meget endnu. Hun er ca 160 i stg, hvis det betyder noget. Hvor langt væk skal en opspringsbom ligge? Hilsen katarina
venner søges!! I slagelse og omegn
0
0
Svar på denne tråd

hader overskrifter
Forfatter: 
Dato:  29-09-2005 20:46
Jeg ville aldrig springe på en 3½ års. Og hvis den skal indspringes bliver det med en dygtig træner på sidelinien, ikke noget tilfældigt. Katrine
0
0
Svar på denne tråd

løsspring
Forfatter: 
Dato:  29-09-2005 22:47
Ville nok heller ikke springe en 3½ års hest med rytter. Derimod er løsspringning en rigtig god ide, og her kan man også træne hestens springteknik, ved at lave små serier. Det vigtige er egentlig ikke springenes højde, men mere at hesten griber det fornuftigt an - dvs bruger ryggen godt og springer over uden at løbe.

Wildly
~~~
Den som siger, at ingenting er umuligt, har aldrig prøvet at smække med en svingdør
~~~
Fighting for peace is like fucking for virginity

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm
Forfatter: 
Dato:  30-09-2005 00:19
Lad dog din lille nus blive lidt ældre. Hvad haster sådan??? Løsspringning jo da, men få da for hestens skyld hjælp fra en der har erfaring med det.. Selv en lille fejl kan have fatale koncekvenser.. Louise
0
0
Svar på denne tråd

fordi...
Forfatter: 
Dato:  30-09-2005 12:07
Lige til orientering, så drejer det sig om løsspringning. Hun er endnu ikke tilredet, så det er jo meget nemt. Det er ikke noget problem at få hende til at hoppe, nærmere til at stoppe igen. Hun er VILD med det. Og jeg kan ikke se det skader at hoppe lidt med hende. Det er ikke høje spring jeg byder hende, men kun ca 50 cm. Hun traver hen over dem. Derfor mener jeg ikke det skader hende. Der er også lavet forsøg med ungheste som sprang fra de var føl, de tog da ikke skade af det. hilsen katarina
0
0
Svar på denne tråd

ok...
Forfatter: 
Dato:  30-09-2005 19:03
Løsspringning tager hun ikke skade af! Kender i hvert fald mange, som løsspringer en del med 3½ års heste. Hvis hesten ellers er nogenlunde trænet i det, så mener jeg godt du kan lade hende springe omkring 1 meter. Men nu kender jeg jo ikke hesten, men den højde burde ikke volde problemer. Dog er det vigtigt ikke at springe for meget af gangen, du skal helst stoppe inden hesten bliver træt.

Wildly
~~~
Den som siger, at ingenting er umuligt, har aldrig prøvet at smække med en svingdør
~~~
Fighting for peace is like fucking for virginity

0
0
Svar på denne tråd

Serier..
Forfatter: 
Dato:  30-09-2005 22:53
Lav et par små lave serier... A-serie Serie A1: BOM - 2,5 m - KRYDS Serie A2: KRYDS - 2,5 m - BOM Serie A3: BOM - 2,5 m - KRYDS - 2,5 m - BOM B-serie Serie B1: BOM - 2,5 m - KRYDS Serie B2: KRYDS - 3,2 m - KRYDS Serie B3: BOM - 2,5 m - KRYDS - 3,2 m - KRYDS Serie B4: BOM - 2,5 m - KRYDS - 3,2 m - KRYDS - 2,5 m - BOM C-serie Serie C1: BOM - 2,5 m - KRYDS Serie C2: BOM - 2,5 m - KRYDS - 2,5 m - BOM Serie C3: BOM - 2,5 m - KRYDS - 2,5 m - BOM - 2,5 m - KRYDS - 2,5 m - BOM Hold øje m om afstandene passer ellers må du ændre lidt i det... Er lidt i tvivl om C3, men se lige hvordan det går. Tag kun 1 hel serie pr. springdag, og start med A, den er lettest. Det vil lære din hest at tænke over hvor den placerer futterne. C3 bør først tages når hesten mestrer de andre serier helt. Højden er lidt lige meget, dog skal du, hvis du senere i forløbet sætter kryds-springene væsentligt op, øge afstanden til og efter krydsene. En opspringsbom bør ligge ca. 2,5 meter fra springet - evt. lidt mere hvis din hest har fart på og tager hele springet i et når du prøver! Kan du få den til at komme i trav de første gange er det fint. Bommen opmuntrer hesten til at komme i trav over opspringsbommen, men sætte i galop henover det lille kryds. Skriv hvordan det går!

Med venlig hilsen
Lise Rohden

Med part på Chicosaurus'en
0
0
Svar på denne tråd

til lise
Forfatter: 
Dato:  03-10-2005 12:49
Tak skal du have. Det må vi prøve snarest. Selvom det nok først bliver i weekenden. Glæder mig vildt Hilsen katarina
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider