Du har zoomet ud. Tryk CTRL+0 ("nul") for normal visning.

|
|
| Hvordan lærer jeg ham at neje? |
|
|
Ja, Hannibal har jo en velfortjent pause ligenu, og det eneste vi laver er lidt sjov/leg på ridebanen. Nu var det så jeg tænkte at da han elsker at lave noget, og få stillet nogle krav, kunne jeg godt tænke mig at lære ham at neje... Det tror jeg han ville synes var sjovt, så vi ikke altid laver det samme... Men er der nogen herinde, der kan forklare hvordan man gør? Det ville være super godt hvis der var!!
Mvh Pia, der glæder sig til Hannibal skal igang med sin ridning igen til januar 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm kan måske |
|
|
... jeg har oz lært min at neje sådan nogen lunde! du tager en gullerod og tager den ned mellem benene på den lidt længere og lidt længere til sidst vil den selv tage den ene ben, bukke det og neje
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| har hørt |
|
|
at efter at have trænet en del med guleroden kan man med fordel løfte benet på hesten og gentage gulerodsdelen. De fleste heste går hellere tilbage for at få guleroden end at neje
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lkjfdsfsdfs |
|
|
hmm... ER det meget svært?? Jeg tror også at hvis jeg bager tager guleroden tilbage, vil han bare bakke rundt efter den... andet tror jeg ikke han vil gør... Men jeg må jo bare prøve mig frem så, og se hvad han gør...
Mvh Pia, der glæder sig til Hannibal skal igang med sin ridning igen til januar 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| At lære at neje |
|
|
Hej Pia vi er ved at lære vores det. Det er godt stræk for hans ryg, og en god tillidsøvelse. Først skal han stå stille. Når han kan det, kan du give ham en gulderod mellem forbenene nede ved jorden. Ros. Efterhånden kan du trække ned på siden af hesten og stikke en gulerod ind mellem forbenene og lokke hans hoved ned, mens han står sille. Ros ham. Efterhånden som han bliver smidig (og tryg), kan han tage guleroden længere tilbage mellem benene, og til sidst bøjer han forben og nejer. Men han skal først kunne stå stille, hvis han går baglæns, virker det ikke, og husk at smidiggørelse tager tid. Det er desuden vigtigt at gøre det et sted, hvor hesten føler sig tryg, for den er jo helt forsvarsløs (og kan ikke holde øje med eventuelle angribere), når den står med hovedet mellem benene. God fornøjelse, -Nanna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min hyp kan... |
| Forfatter:  |
millesulbæk |
| Dato:  |
26-09-2005 22:10 |
|
jeg lærte hende det ved at tage et stykke gulerod mellem benene. Nu gør hun det bare jeg står foran hende og strækker min højre arm ud. Det er en rigtig god øvelse. Og vi bruger den hver gang når vi har redet, for at få strukket ryggen ud.
|
|
|
| løft det ene forben |
|
|
frt forben som der er på din side løfter/bøjer du og "trækker" hesten med ned, dvs hesten skal selv gå ned i sin jagt på guleroden. hilsen sjanna
| ´Guldhamster unger sælges. Dominant spot (brogede), sorte og gyldne |
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet
|