Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Kan man nå det??
Forfatter: 
Dato:  13-09-2005 15:44
Vil i mene man har en jordisk chance for at få en hest i rimelig kondi på to mdr??

Det drejer sig om en lidt sommertyk frieserhoppe, hun er redet ca tre gange om ugen sommeren over og er i rimelig form, men hun skal gerne kunne gå hvad der svare til Lc..

Har i nogen forslag, konditionstræning osv, lidt muskler er heller ikke af vejen..

Ytringsfrihed er ikke lig med ytringspligt ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Nej...
Forfatter: 
Dato:  13-09-2005 16:11
Det skulle da nok kunne lade sig gøre..
Start så småt op på noget let dressur og rid nogle ture i noget bakket terræn..

:-D Kh Miss E

0
0
Svar på denne tråd

Dressur..
Forfatter: 
Dato:  13-09-2005 21:28
er ikke det store problem, vi får undervisning en gang i ugen, hun vil gerne arbejde og forstår hurtigt en øvelse..

0
0
Svar på denne tråd

Konditionstræning..
Forfatter: 
Dato:  13-09-2005 23:53
Hej Annemette. Du kan godt få den i en rimelig form på 2 måneder. Du bør anvende intervaltræning.... Det lyder fint, men er egentligt ganske simpelt. Alt efter dens grundform skal du arbejde hende i trav-letridning i ca 10 min. som opvarmning.(efter at have skridtet den lidt i gang). Derefter giver du den let galloparbejde til dens vejrtrækning er lidt anstrengt. Formodentligt efter en 5 min. tid.Derefter skridter du hende til hendes åndedræt er i ro, hvorefter du galoperer hende igen. Helst til den anden side.Du kan jo lige så godt træne hendes gallop til begge sider. Når hun puster, skridter du bare igen.Du skal huske at 5 minutters gallop svarer til mellem 15 og 20 min. trav alt efter tybe og kondition. Desuden er det noget begrænset, hvor megen konditræning du behøver for at starte en lc. Men når du siger en friserhoppe, kunne man godt tro at du måske har brug for netop galoptræning for at forbedre dens balance.Frem for alt, er DET DEN DAGLIGE arbejdsindsats der tæller.... god fornøjelse.. Venligst Berider Jørgen Malte.
0
0
Svar på denne tråd

Mange tak..
Forfatter: 
Dato:  14-09-2005 15:19
..Jørgen.. Jeg syntes selv hun er i rimelig form, hun er bare et par kilo for tyk..

Vi kan ride 1½ time i skoven i alle gangarter og dressur i en time uden hun er længe om at blive skridtet af, men hun skal helst vise sig fra sin bedste side om to mdr, da det kan betyde en ret god kåring næste år..

0
0
Svar på denne tråd

Kondition
Forfatter: 
Dato:  14-09-2005 18:10
Jamen det lyder jo helt fint. Så bør du bare bekymre dig om selve dressuren; at den er inde under hjælperne og svarer for de halve parader samt kan udføre tempoveksling og overgange (for eks. gallop- trav og trav- galop) uden at slå fra. Uden at den løfter næsen væsentligt. Hvad angår hendes "græsmave", kan du eventuelt justere det over foderet. blot skal du sikre dig at hun bevarer den fornødne energi. Skal du ride et dressurprogram, bør du huske at gennemride dette indtil I begge har så meget rutine at I kan vise det frem med god samvittighed. mvh. Jørgen Malte
0
0
Svar på denne tråd

Tak igen..
Forfatter: 
Dato:  14-09-2005 19:59
så må vi jo bare træne, træne og atter træne..

Vi får okay undervisning så det skal nok gå,jeg overvejer måske at tage ud og starte et enkelt klubstævne inden, så jeg lige ved hvordan hun reagere..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider