Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Uddannelse af hest!!!
Forfatter: 
Dato:  06-09-2005 19:55
Hej piger :-)

Jeg har en dejlig 4årig. Han kan er HELT "rå", og har kun været brugt til hyggeskovture og er blevet indsprunget lidt.

Han er absolut ikke en dressurhest, og han skal bruges til spring. MEN dressuren skal jeg jo også være på plads, for at han bliver en god springhest.

Det har hele tiden været meningen, at jeg skulle få undervisning på ham af en beridder, sådan at vi kunne lære sammen, men da jeg er inkarneret springrytter, og INGEN erfaring med dressur har, er jeg lidt bange for at jeg ødelægger det hele lidt ved at jeg selv også er helt "rå" i dressuren.

Burde jeg sende ham i ridning? Og i så fald hvor længe ca.?

Jeg går MEGET op i at han skal rides rigtigt, altså han skal kun gå til biddet når bagparten og ryggen er med!

What to do??? ?:-)
0
0
Svar på denne tråd

Find et sted..
Forfatter: 
Dato:  06-09-2005 22:37
-hvor du kan få ham i ridning. Lad så en berider, eller lignende, ride ham 2-3 gange om ugen, og få selv undervisning (af samme person) 2-3 gange om ugen.
Efter en månedstid har både du og hesten lært rigtigt meget som I kan bygge videre på hjemme.
Efter noget tid (½-1 år) kan du måske tage en måneds intensiv træning igen...

Tine
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-09-2005 23:16
Hej Tine

Tak for din hjælp. Jeg vil prøve at undersøge mulighederne for, en beridder der kan ride min hest hvor den står nu.

-Charlotte.
0
0
Svar på denne tråd

Dressur
Forfatter: 
Dato:  09-09-2005 12:29
Din hest tager altså ikke skade af at du selv træner den. Ja det er muligt at du gør noget forkert - men i stedet for at sende den i ridning, ville jeg tager undervisning på den to gange i ugen. Det er en ung hest som først skal i gang og det vil derfor være dumt at ride dressur på den 7 dage i ugen. Så hvis du får undervisning to gange i ugen og så rider max 1 dags dressur selv - så skulle den meget gerne lave noget andet de andre dage - skovtur, små spring, longe m.m. Den dag du rider selv, har du så mulighed for at træne det som underviseren har lært dig.
Hvis du sender den i ridning, er der stor fare for at den kommer til at knokle rundt 5 dage i ugen i en ridehal/bane - det synes jeg er lige tidligt nok. Du er jo ikke nybegynder (som jeg har forstået det) i at ride generelt - så du sætter dig jo ikke op og flår den i munden og bumber rundt i sadlen. Jeg ville måske nok sende den i ridning for at lære den noget mere - men jeg ville vente til den var redet minimum et år.

Hilsen
Daniela

90% af alle fejl sker over sadlen.
Hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider