Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

forslag til longerings øvelser??
Forfatter: 
Dato:  04-09-2005 23:28
Hej folkens

Min halvpart og jeg har har ligepludselig fået den store lyst til at lave øvelser på hesten mens vi longere... Men da vi så endelig skulle til det kunne vi ikk rigtig komme på særlig mange forskellige måder

?:-) 8-)

Så ville lige høre om der var nogen der evt. havde nogen forslag...??
Mvh *Joy*....! :-D

tænk på først hvem der er skyld i fejlen, inden du handler mod hesten >o<
0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  10-09-2005 21:23

Køb Klaus Hempflings bog At Danse Med Heste, der er en masse rigtig gode øvelser :)

Duke
Where there's a Will there's Way
Don't Delay what you can Do Today
0
0
Svar på denne tråd

god ide
Forfatter: 
Dato:  12-09-2005 16:27
jeg laver tit den med lave en lille volte og så bruge den tykke ende af piske til at skubbe til dens bagpart så den laver en slags versade, bare på en volte. jeg laver også tit "stemme øvelser" f.eks. siger jeg rolig, og han sænter farten og "pruuuh" så står han helt stille, det kan være fantastisk myttigt når man så igen sidder i sadlen, for så han du altid snakke til din hest hvis den f.eks. bliver bange for noget.
men generelt vil jeg sige at det er en rigtig god ige i har fået, for hvis du ikke kan styre din hest fra jorden kan du heller ikke styre den fra sadlen
held og lykke (y)
0
0
Svar på denne tråd

ja om det det er
Forfatter: 
Dato:  12-09-2005 17:15
ja..jeg synes også det er en kanon go ide, men problemet her er at min hest ikke (har lært det/eller glemt det)
Men den går bare hen mod mig og vil snakke, jeg kan ikke få mig selv til at bruge en pisk og så bare give den en så den kommer ud på volte, så hvordan gør jeg det så den lære den skal gå derude og ikke komme ind til mig som om den skal trækkes???

kan det være den ikkr har lært at blive longeret, og hvis den ikke har hvoedan lære jeg den det så`=?
SØGER BILLIG FJORDHEST...
TIL BILLIGE PENGE...BILLIGT!
0
0
Svar på denne tråd

Du kan prøve at
Forfatter: 
Dato:  12-09-2005 18:37
Hejsa.

Du kan prøve at hæve pisken og sigte på den skulder den drejer ind samtidig med, at du gør dine skuldre store og går 1-2 skridt imod den skulder. Det virker på min hest.

Hilsen Margit
0
0
Svar på denne tråd

lærer longering
Forfatter: 
Dato:  13-09-2005 16:29
jeg brugte skam heller ikke pisk da jeg lærte min at blive longeret, ihvertfald ikke til at slå med.
men det er egentlig meget enkelt:
hold dig hele tiden så du ikke virker truende anltså skrådt bagved hesten, bed den så om at gå fremad og ros den når den gør det. når den så stopper og vil ind imod dig siger du bestemt nej, stopper den og stiller dig igen skrådt bagved. der er ingen der siger det skal være perfekt første gang, mærkelige volter er tilladt og bare skridt i starten.
held og lykke
0
0
Svar på denne tråd

du kan også prøve..
Forfatter: 
Dato:  17-09-2005 14:19
At få en til at hjælpe dig med at longere din hest..

Jeg har selv lært min hest at blive longreret, og jeg startede ud med at havde en yil at stå på midten af volten i den rigtige vinkel (som når man normalt longere) også gik jeg selv med rundt sammen med ham og hvade fat i ham på den anden side (udvendige side)og når han så havde forstået iden med at gå rundt i cirklen, gav jeg slip. Det kraver selvfølgelig at den der "longere" fra midten af, driver på hesten som var det en hest der kunne det i forvejen.

Håber du kunne bruge rådet..

Knus Tine og Felix
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider