Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Jan Christensen og Noagård
Forfatter: 
Dato:  10-07-2001 21:45
Jeg skal flytte til Vestsjælland, og den eneste berider jeg kan finde i miles omkreds er tilsyneladende Jan Christensen på Noagård.

Er der nogen der kan fortælle om stedet? Her tænker jeg på rammer, fodring, opstalding, folde, ridemuligheder men også sammenhold/kliker o.lign?
Hvordan er Jan til at undervise? Hvad er hans principper? Er han hård/kommanderende/forstående e.t.c?

Alt nyttig viden samt såvel positiv som negativ kritik modtages med kyshånd og afvejes efter bedste evne.

Forslag til alternativ underviser i området er jeg også modtagelig for.

Hilsner fra Susanne
0
0
Svar på denne tråd

Re: Jan Christensen og Noagård
Forfatter: 
Dato:  11-07-2001 07:37
Hej Susanne.
Jeg kan kun sige gode ting om Jan - Har aldrig selv fået undervisning af ham, men har tit været ude og kikke, han er meget forstående, og underviser ligeså meget ud fra hestens principper som dine - Men det er svært at få tid til undervisning hos ham, da alle gerne vil.
Staldende er lækre, store lyse bokse - Og foder 3 gange dagligt - Der er både selvpasser stald og så det modsatte, hvor alt bliver gjort.
Foldene kan jeg ikke lige huske.. Der er stort ridehus, og 1 udendørs dressurbane, samt en udendørs springbane.
sammenholdet derude er godt, har aldrig oplevet at der er klikker..
Det er lidt svært at forklare stedet skal absolut opleves, men en ting er klar - Alt ros til Jan for hans undervisning og måden at køre Noagård på.
Held og lykke med det :-)

Hilsner
Juul
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  11-07-2001 08:09
Hej

Jeg har set at de har en hjemme side, men jeg kan ikke huske den. Jeg har ikke oplevet stedet eller Jan, men min træner får undervisning af Jan og er meget glad for det, og rytterne fra NOA klare sig flot.

Hvor skal du flytte hen, der er flere berider i Vestsjælland.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  11-07-2001 08:16
Her er hjemmeside adressen til Noagårds side :

http://www.noagaard.subnet.dk/

Qnuser
Juul :0)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  12-07-2001 08:26

Til Jette
Hvem træner dig?

Siden jeg har sat mit indlæg i har jeg hørt andre ting som jeg ikke ved om passer:

I selvpasserstalden er gulvet så glat at hestene nemt falder.
At Jan gerne vil have hestene meget op fortil, selv de unge, med det resultat at de ofte går med sænket ryg. (jeg har set ham ride en stort gående hest til landsstævne engang, og den gik nemlig med stærkt sænket ryg, især i overgange, hvilket jo bekræfter rygtet, men kan være et tilfælde)
Så har jeg hørt at stemningen ikke er den bedste blandt rytterne, og at de opfører sig usportsligt til stævner hvis de ikke vinder.
Ellers har jeg hørt at stedet er flot, og at folk står i kø for at få undervisning, men hvis der ikke er andre tilbud kan det jo være derfor, eller er han bare så god?

Jeg flytter til Høng, og så vidt jeg ved er de absolut ikke en eneste berider i nærheden, og at noagård er det nærmeste - eller er der?
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  12-07-2001 08:44
Hej

Det med staldene ved jeg ikke om det passer, men de andre ting du har hørt passer ganske godt på Jan og hans ridemåde. Personligt bryder jeg mig ikke om hans undervisning, da det kun handler om øvelser og ingen grundridning. Jan skulle også være meget hård, men om det passer skal jeg ikke kunne sige.
Stedet er utrolig flot, Jan og SOfie har næsten lige overtaget det, men der er vist lidt problemer med økonomien har jeg hørt (Man hørere jo så mange ting så jeg ved ikke om det passer) Men ellers er Jan utrolig flink og jeg kan vældig godt lide ham, men hans undervisning er som sagt ikke noget for mig.

Hvis du bor i Høng, så ligger der et ret stort nyt ridecenter i Rye (mener jeg det hedder) det er der helt sikkert nogen i lokal området der kan fortælle dig hvor det er. Her underviser Peter Kobbernagel er jeg ret sikker på. Det er også ganske udemærket, lidt tamt til tider måske.... Ellers er der Rune Willum i Karslunde, som KUN kan anbefales, Michael Carstensen i Ringsted, Jørgen Hvenegård ved Næsteved, Baunehøj har også en berider jeg kan bare ikke huske hvad han hedder mere end Bent, Kitt Sørensen i Jyderup, Gitte Krøvell ( hed Melchiorsen før hun blev gift) i Kalundborg, Nichlaes VonEffendorf i Jyderup, Mogens Mucha ved Undløse, Niels-Erik Bøckmann i Tølløse, Holbæk rideklub har også en James et eller andet.

det var lige dem jeg kunne komme i tanke om....
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  12-07-2001 09:17
Hej Cathrine.

Kun øvelser og ingen grundridning.... ups det er vist ikke lige min stil. jeg er opdraget med at 75% af al ridning er grundridning - sååååh.

Hvad mener du med at Peter Kobbernagels undervisning er lidt tam?
Er det ikke bare helt umuligt at få undervisning af Jørgen Hvenegård?

Resten kender jeg ikke. Hvis du skulle/kunne vælge, hvem ville du så sætte ind som nr 1, 2 og 3?

Karlslunde er ski da langt væk, men hvis han er så god som du siger er det måske køreturen værd.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  12-07-2001 09:39
Hej Susanne.

I Havrebjerg - ca. 7 km. fra Høng ligger Ærtebjerg Ridecenter, der et nystartet ridecenter/rideskole, de har rigtig gode faciliteter, 20x60 ridehus, folde, baner mm.
Jeg har selv min slyngel opstaldet der, og er meget glad for det.

Hvis du vil vide mere er du velkommen til at sende mig en mail.

Mvh.

Miss W
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  12-07-2001 12:43
Hej Susanne

P.t. får jeg ikke undervisning, da jeg er gravid og ikke må ride. Jeg får undervisning af Lene Bæk Hansen i dressur og Finn Bamse Nielsen i spring. Lene får selv undervisning af Jan fra NOA og er utrolig glad for det.

Jeg kender intet til Jans undervisning overhovedet!!!!! Dog ved jeg at Lene har gjort utrolig meget ud af min grundridning på begge hestene.

Jeg kan faktisk kun tilføje en mere end Catrine og det er Dorthe Berg Jensen i Kalundborg. M.h.t. Peter Kobbernagel, vil jeg give Catrine ret. Hvis jeg havde råd, muligheder m.v. og skulle skifte underviser (hvilket jeg ikke vil) så ville jeg prøve Gitte Krøvell i Kalundborg. Jeg kan fortælle at Lene jeg får undervisning af underviser samme sted som Gitte.

Du skriver du skal flytte til Høng, jeg bor ved St. Fuglede og det er kun ca. 10 km til Høng. Hvis jeg kan hjælpe med nogle nr. tlf. nr. så skriv til mig!!

Til Catrine, hvem rider du egentlig hos og på hvad? Fortæl fortæl.

Hilsen

Jette
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  12-07-2001 19:30
Hej Jette.

Jeg rider ikke undervisning pt. da Diego står skadet, men jeg startede hos Rune Willum, og det var/er jeg rigtig glad for. Jeg har jo redet mange år hos Fie Skarsø, og hun har fået undervisning hos Rune i rigtig mange år, så Runes undervisning passer rigtig godt til min ridemåde.

hej Susanne.

Jeg rider som du kan læse hos Rune Willum, og er meget glad for det. Men Rune er hård - på den måde at han forlanger meget af rytteren, men ellers er han hel super... Og jeg kan godt tåle skæld ud - bare så længe at man ikke er hård over for hesten : )
jeg har redet hos Nalle (Niels-Erik Bøckmann) på min gamle hest, det var jeg også rigtig glad for, Nalles undervisning følger de nye programmer, dvs. grundridning eftergivenhed og derefter øvelser. Han har en helt fantastisk erfaring, idet han både er overdommer i dressur og har redet GP selv. Han kan også anbefales, men jeg tror det er svært at komme ind hos ham, jeg stoppede hos ham fordi min gamle hest blev langvarigt skadet, og da jeg startede med at ride igen, havde Nalle valgt kun at undervise de ryttere der var opstaldet på stedet, da han pga af arbejde og altdet undervisning aldrig så sin søn... Men han er rigtig dygtigt, og det er bestemt værd at prøve at rigne til ham! (tlf. nr 59194416 )

Kitt Sørensen kan især anbefales hvis du går MEGET op i grundridning. Hos Kitt kommer du ikke ud og starte før hesten er 100% klar til det. Hendes undervisning minder rigtig meget om Leif´s bortset fra hun tager det halve af hvad Leif tager, og bliver der - mod forventning- et problem Kitt ikke kan løse, så er Leif jo lige i nærheden... (Tlf.nr 59267119 )

Hvenegård er jo også meget dygtig, men du har nok ret i at han har så mange ryttere at det ikke er til at komme ind.. Det eneste problem jeg ser ved Hvenegård er at han ikke selv har kørekort, så under alle omstændigheder bliver du nød til at køre til ham.

Det jeg mener med Peters undervisning er lidt tamt, er at i bund og grund har han fat i det rigtige, men jeg vil mene at når man når et vist plan har han ikke mere at give. Men sød det er han, og han går også meget op i sine ryttere.

Gitte kender jeg ikke som underviser, men jeg har redet et par uger på Heslegård, mens hun var der og det ser da ganske fornuftigt ud. Og det er sikker værd at prøve.

Håber det kunne hjælpe lidt!

Cathrine
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  15-07-2001 10:53
usportslig ikke så meget rytterne som jan selv, har lige været til stævne og ja vi vandt, jeg red "røven" ud af bukserne kun fordi jeg havde hørt på hans ævl "ja få den til at trave såden, barer blær dig lidt" stakkels pige, jeg har aldrig presset min hest så meget lige på grænsen, og den kunne "blærer sig" vi red hold mesterskab og vi vandt, 3 rytter for noa manglede til præmieoverrekelsen, de stod da inde i ride huset og fik en kæmpe balde, om det var dem eller os der blev kaldt amatører det må guderne vide.
kender michael carstensen han er ok både spring og dressur han har fået undervisning hos jørgen men rider lige i øjeblikket hos nalle
har redet hos jørgen hvenegård i 7 år han har kørerkort men kører ikke ud, da maglebjerggård er lukket er han på næstvedridecenter og der er ikke så mange rytter ennu så du kan da altid ringe og hører
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  15-07-2001 14:52
Sanne -

Har du redet hos Hvenegård? Eller er det Michael der har det ? Hvad alle rygterne siger, så har hvenegård fået taget kørekortet pga. spirituskørsel...
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  15-07-2001 16:58
michael har redet der og jeg har redet der i 7år. og det med kørerkortet er længe siden han har fået det tilbage
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  16-07-2001 23:49
jeg ved at michael carstensen undeviser en gang om ugen på vemmelevridecenter.
han skulle vist være rimlig god har jeg hørt..
jeg må lige tilføje at jeg kun har hørt godt om jan men man ved jo aldrig om rygter passer både negative og posetive man er nød til aelv at danne sig et indtryk
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider