Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

bagpartsvending - i trav?
Forfatter: 
Dato:  23-08-2005 22:15
ja, er lidt "glemsom" og heller ikke så godt inde i dressuren må jeg nok erkende: kan man lave bagpartsvending i trav?? Det kan man da ikke kan man..! Man kan jo i galop, men så kaldes det vel for en piruette (staves)?
Jeg skal have min hest's bagpart gjort stærkere og min træner sagde at det at lave en galoppiruette (eller sådan næsten, skal jo lige igang) skulle være effektivt. Bagpartsvending i skridt, piruette i galop - hvad så i trav?

Har du eller din jyske klub en vandgrav jeg må leje 1 time, jeg vil gerne betale for det! Send en besked :-)
Jeg mangler en veninde til at give lille mig et par tips eller to om store Vejle, samt tips om opstaldning og træner...
0
0
Svar på denne tråd

bagpartsvending
Forfatter: 
Dato:  23-08-2005 22:29
hej jumping girl.

Du kan ikke lave den i trav. Så vidt jeg er informeret ihvertfald :-)

Men i skridt som du jo selv skriver,kan man godt, og i galoppen er det en pirouette. Meeen det er da ikke bare sådan lige at lave i galop! Det er en helt vildt samlende øvelse, og hesten skal have en del muskler, for at kunne gennemføre den..

Så mon ikke det er bedst, at holde sig i skridt til at starte med?

mvh trine
:-D
Don´t let a fool kiss you
....or a kiss fool you

:-PKun den der forsøger det latterlige, kan opnå det umulige
0
0
Svar på denne tråd

Alle 3 gangarter
Forfatter: 
Dato:  24-08-2005 08:50
Hej Jumpinggirl!

Piruetter kan laves både i skridt, trav og galop. Den i trav er ikke så almindelig, men indenfor den klassiske dressur har man også den med.
Husk at en piruette altid skal laves med en hest der er bøjet gennem hele kroppen, og så kan du tænke på den som en traversade på en lille bitte volte... måske 1 meter til sidst (i trav vil jeg nok lave den en anelse større).

km.
0
0
Svar på denne tråd

Ja km..
Forfatter: 
Dato:  24-08-2005 10:45
I trav bliver den vel nærmest til en piaf agtig øvelse, i hvert fald for bagbenene når man får den samlet ind på en helt lille cirkel..

:-D Kh Miss E

0
0
Svar på denne tråd

Det ses vel
Forfatter: 
Dato:  24-08-2005 11:07
nogengange i Kur programmer at der laves bagpartsvendinger i passage...

Hilsen
-Matilde og Shalu :-D-

Medlem af SAK & DÅHM

Uvidenhed står ikke i vejen for fremskridt, illusionen om viden gør

SE! næste Århus Træf 9/9
0
0
Svar på denne tråd

he he..
Forfatter: 
Dato:  27-08-2005 20:49
ja det kan altså ikke værer i passage da hesten skal værer frem ad søgende, men i piaf kan man lave en form for piuette.
i trav laves de som km skriver men er ikke en øvelse nok nærmer et midel til samlige/bæring men her kræves det også at hesten skuber godt af og derfor kan denne ikke centres til en piuette.

men fint spørsmål, jeg glemmer aldrig en af min gode venner var ligebegyndt at ride, berideren trænede tilbagetrædninger med ham, da disse lykkes udbryder han med stolthed i stemmen," hvor når skal vi ride dem i trav" vi vrælede af grin. og jeg kan roligt sige at han stod for underholdningen mange gange siden.

Broget kat 3 sælges, giv et bud

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider