Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Hvorfor er hun Sådan?
Forfatter: 
Dato:  21-08-2005 20:55
Hey alle ændeeer.

Nogen gange når jeg rider min hest, vil hun IKKE hører overhovedet, hvad kan man gører?
MAN kan så gører lige hvad MAN vil " sparke"er nok hårdt sagt men tæt på. hvorfor er hun sådan NOGEN gange?

Jeg synes det er meget Iriterende, for man ved jo ikke hvornår hun næste gang er sådan, hun virker helt døv på shenklerne og også pisken, hvor hun andre gange kan være halt oppe i højeste gir, når jeg bare har pisken med!

Jeg vil stadig gerne have undervisning, men det må helst ikke koste noget, eller meget, kunne man evt. have en der er dygtig, men som bare har lyst til at ride, og blive mere erfaren og lære ponyen noget, eller er det umuligt! ?
Venlige sjæle er det hele værd! også hestesjæle...
0
0
Svar på denne tråd

overskrift.
Forfatter: 
Dato:  21-08-2005 21:10
Hej.

Hvis det var mig, og hesten ikke reagerede når jeg lagde schenklerne til den, så ville jeg give den et par hurtige "hak-hak" med hælen. Det er bedre end at sidde og kæmpe, og bare gøre hesten endnu mere døv over for schenklerne. Hvis man ikke vil høre, så må man jo føle!!

Desuden finder jeg det nyttigt at drive hesten frem i et ret frisk tempo når jeg starter med at varme op - det som min ridelære kaldte "At ride tempo ind i hesten" - hvis hesten ikke går frem, så kan man jo ikke lave nogle øvelser på den.
Prøv evt at tage pisken med bare i 10 min, og smid den igen, når hesten går fremad.

Men der er alt jo ikke sagt. Din hest kan have ondt et eller andet sted, eller den kan være i dårlig form, så den ikke kan opfylde de krav du stiller den.
Når hesten siger fra på en eller anden måde, skal man jo psse på at det ikke er fordi den har ondt pga. sadel, tænder, bentøj og andet.

Det koster ikke en bondegård at få undervisning, selvom prisen jo variere. En berider kan koste ret meget at få undervisning af, og hvis det ikke lige er det man har lyst/tid til, så kan man jo også vælge at få undervisning af en anden heste kyndig.

Held og lykke med det :)

KH
Charlotte (",)

It's too late to shut the stable door after the horse has bolted.

Beauty is only skin deep, ugly goes to the bone

Murphys Law
0
0
Svar på denne tråd

ja..........
Forfatter: 
Dato:  21-08-2005 21:25
tak for det!
Det med pisken har jeg prøvet.
Og jeg tror ikke hun har ondt nogen steder, for dagen før red jeg og der var hun dygtig, det er ligesom hun bare bestemmer " idag gider jeg ikke"

hmm........
Venlige sjæle er det hele værd! også hestesjæle...
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-08-2005 21:28
Hej igen.
Så må du sætte dig i respekt og bare blive VED indtil at hun opføre sig ordentligt.
Ellers finder hun ud af at hvis jeg nu gør sådan og sådan, så får jeg min vilje.

Det kan jo også være at hesten er blevet lidt træt af at ride dressur. Så kan man jo prøve evt. at lave noget andet, som skovtur, springning, løsspringning, eller "leg" på ridebanen :)

KH
Charlotte (",)

It's too late to shut the stable door after the horse has bolted.

Beauty is only skin deep, ugly goes to the bone

Murphys Law
0
0
Svar på denne tråd

Betaling
Forfatter: 
Dato:  22-08-2005 08:29
Hvis du gerne vil have undervisning, og det ikke må koste noget, så får du nøjagtigt det du ikke skal have, nemlig en uerfaren, som måske gør dit problem større.

Pris og kvallitet hænger tit sammen.

Jeg ser det hver eneste dag.

Hilsen Torben
Natural Horsetraining
v/ Torben Andersen
Træning af problemheste - Trailertræning som speciale

Hjemmeside - Mail
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider