Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

balance trænning
Forfatter: 
Dato:  19-08-2005 15:37
hej

nu har jeg lige fået lov til at ride min dejlige traver efter 5 måneders ro pga af haltning!

i al den tid har de ikke kunne finde ud af hvad der var galt selv om han er blevet tjekket i hoved og røv. (undskyld mit sprog ;-D) -han har så fået sko med kiler og såler og det har så hjulpet at han ikke haltede efter 2 måneder. men dyrlægen er stadig usikker på hvad der kunne være galt.

jeg har så gået ture med ham og har nu fået lov til at skritte på ham, men hans balance er simpelthen blevet så dårlig!

nu mit spørgsmål til jer

hvordan får man trænet balancen op igen ud over at skridte i volter (men det må jeg ikke gøre så meget for at beskytte hestens ben som ikke fejler en disse på røngten)??

nogen der har nogle gode ideer?? som samtidig ikke er for hårde ved hesten?

mvh viki
et kys er en dejlig ting
til verdens glæde født
det spises ej, det drikkes ej
men smager dog så sødt
0
0
Svar på denne tråd

hej med dig
Forfatter: 
Dato:  19-08-2005 16:18
ja du kan lægge bomme på jorden som hesten skal gå over det styrker deres balance ..
mvh. Mille
0
0
Svar på denne tråd

er der...
Forfatter: 
Dato:  19-08-2005 21:29
slet ikke flere der har nogle forslag??

-tak for forslaget mille -det vil jeg prøve

mvh viki
et kys er en dejlig ting
til verdens glæde født
men smager dog så sødt
0
0
Svar på denne tråd

bare kom igang med gfenoptræningen
Forfatter: 
Dato:  20-08-2005 09:52
Så han får noget mere styrke.. Jo mere styrke de har jo lettere får de ved at holde balancen.. (går udfra at du kun må ride udenfor på lige strækninger? - det er lidt svært at lave så meget balance træning, før hesten er i form med sener, muskler og led, det er jo mange andret ing end balancen en hest mangler efeter så lang en pause)

:-D Kh Miss E

0
0
Svar på denne tråd

Ud i terrænet
Forfatter: 
Dato:  21-08-2005 17:33
Hej Viki.

Du må ud i terrænet med hesten, her får den oparbejdet både styrke og balance, bedst af alt i kuperet terræn, men ellers giver jeg Mille ret i at bomme på banen også er godt, men problemet opstår vel netop i dét som Miss E. nævner; med at du vel kun må ride ligeudrettet på nuværende tidspunkt (?), så derfor må terrænet være den bedste løsning for Jer på nuværende tidspunkt.

Held og lykke med det !

MVH Caballus
v/ Mette Hauge Munch

* Mentaltræning til ryttere *
* Dobbeltlinetræning af heste *

0
0
Svar på denne tråd

Volter uden rytter
Forfatter: 
Dato:  22-08-2005 17:55
Jeg vil lave arbejde med hesten uden rytter på volter. Gerne efter de grundprincipper man bruger i Klassisk Ridekunst. De virker på alle heste og kan også bruges på tidligere skadede heste.

Måske også en gang massage, du kan selv forsøge dig. Din hest vil elske dig for det!

Mvh. Monals

www.sitecenter.dk/naturlighesteteknik
0
0
Svar på denne tråd

Op af bakke - ned af bakke
Forfatter: 
Dato:  22-08-2005 18:49
Find dig nogle gode bakker - de er suveræne til opbygning af muskler og balence

Held og Lykke >o<
0
0
Svar på denne tråd

mange tak
Forfatter: 
Dato:  23-08-2005 10:44
for svarene!

ja jeg må helst kun ride på lige strækninger! men også lidt i ridehus hvis det er dårligt vejr! jeg har gået ture med ham de sidste 2 måneder så hans sener og muskler skulle være (næsten) i orden.

jeg har hele tiden tænkt mig at skulle ride ude i det fri, men efter som han stadig mangler meget balance efter 2 måneders skridt i naturen tænkte jeg på at der måtte være noget andet man kunne gøre for at få balancen igen som ikke ville gøre skade på ham.

men igen er der jo også en forskeld på at gå i naturen uden rytter og med rytter.

jeg vil dermed ride en masse ude i naturen op og ned af bakke (de få der er rundt om mig) og så prøve at skridte over bomme.

ellers må jeg jo bare vente til han forhåblig er fit for fight igen.

endnu en gang mange tak for svarene.

jeg har lige et enkelt spørgsmål til!

nu glemte jeg at spørge dyrlægen hvor tit jeg måtte skridte ture på ham (når jeg gik ture med ham måtte jeg meget gerne gøre det hver dag hvor turene varede imellem 10min og 1 time)

hvor mange dage om ugen ville i mene at det var akseptabelt at skridte ture på ham? (det skal lige siges at jeg starter blødt op med 10-15 min og stille og roligt ligger minuterne til efter hånden som jeg kan mærke at han kan klare det. jeg har ikke travlt med at ride ham frem for jeg vil jo meget gerne ende med at have en rask hest.

håber også at der er nogen som kan hjælpe mig med dette spørgsmål

mvh viki
et kys er en dejlig ting
til verdens glæde født
men smager dog så sødt
0
0
Svar på denne tråd

Mona Løvendahl
Forfatter: 
Dato:  23-08-2005 10:51
massage får han rigligt af.

jeg startede selv op med at massager ham da jeg fik ham, men da han så blev halt fik jeg en massøger ud til ham, men efter som han er en en-mands hest stod han og spændte op så han ikke fik meget ud af det. vi prøvede ellers mange gange for at se om han ikke ville slappe af men det hjalp ikke.
så jeg måtte opgive massøgeren og måtte selv igang igen. men selv om jeg havde fået mange tips af massøgeren kunne jeg ikke huske det hele så jeg har været ude og købe en bog om massage som jeg så kigge i når jeg er i tvivl.
og samtidig får han også lov til at få varmet hele kroppen op af en gang solarie som jeg er så heldig at have på mit opstaldings sted.

men ellers tak for svaret

mvh viki
et kys er en dejlig ting
til verdens glæde født
men smager dog så sødt
0
0
Svar på denne tråd

Hver dag!
Forfatter: 
Dato:  23-08-2005 15:15
Jeg ville mene at du sagtens kunne ta ud og skridte hver dag.. Især når han allerede har gået ture hver dag i 2 mdr.. Og om ikk så længe ka du sikkert også begynde at lægge korte trav intervaller ind..
Og ja så vil det kræve mere af hans balance at skridte med rytter på.. Husk også at bygge bakketræningen langsomt op og lad vær emd at tage 15 bakker den første dag heller ikk selvom det kun er skridt, hvis han ikk er vant til det, så får han bare spændinger og så vil der være tilbagegang igen..

Mht. bommene er det jo også muligt at lægge dem på et lige spor.. Så dem ser jeg ikke som det store problem.. Det jeg mener med at lige udstrækningen er et problem er at hesten som regel begynder at arbejde med balancen når man rider volter (så ka man mærke at den skyder skulderen ind og ud af volten, efter velbefindende)..

:-D Kh Miss E

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider