Ja, jeg har altså også bidt en hest engang...
Ikke lige nogle af mine egne, men min lillesøsters bette skid af en shetlænder-blanding.
Vi var ude og hente hestene på marken. Jeg gik med min DV i den ene hånd og min araber i den anden. Min søster gik bagved med hendes pony. Lige pludselig hører jeg min søster skrige (hun var 8 på det tidspunkt), jeg vender mig om, og ser Lukas (ponyen) stejler, og bider min søster lige ned oven i knolden!
Min søster sætter sig bare ned, for hun bliver jo presset ned af Lukas' vægt, jeg smider træktovene over halsene på mine 2 heste, og løber ned og tager fat i Lukas' grime, og så bed jeg ham simpelthen så hårdt i øret!
Det var sidste gang han bed, mens vi havde ham, og han gik pænt med ind i stalden....
Jeg har nu et hingste-føl på 3 måneder, og han har også tendens til at ville bide. Men nu er det mest fordi, at han gerne vil gnubbe igen, når han bliver nusset eller striglet. Og det forstår han ikke lige, at det ikke er med tænderne!

Ham skubber jeg til og siger et bestemt "NEJ". Og så forstår han det godt.
Det ville jeg nok prøve ved din pony K.a. Og husk at rose og nusse ham, når han står pænt, og hvis han laver noget, han ikke skal, så giv ham et skub og sig strengt "NEJ"! Og så vend ryggen til ham i et minuts tid. Så finder han ud af, at man får opmærksomhed, når man opfører sig pænt, og man får skæld ud og ingen opmærksomhed, når man opfører sig dumt.
For mig, der lyder det lidt som om, at han er sådan en hest, der hellere vil tiltrække sig dårlig opmærksomhed, end slet ikke få noget opmærksomhed....