Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Vil ikke gå!
Forfatter: 
Dato:  17-07-2005 19:57
Hej

Håber der er nogen der vil hjælpe mig.

Jeg har en stor oldenborg, han er så god som dagen er lang, men han vil ikke gå når jeg skal have ham ind fra fold.
Han står fast på et punkt og rokker sig bare ikke, det er vildt anstrengende.
Håber der er en der har et svar, Jeg kan bruge!

Har aldrig pisk omkring ham for de gør ham nervøse, har dog prøvet at klappe ham i røven med en flad hånd eller træktovet, men han er ligeglad....
0
0
Svar på denne tråd

Dominans
Forfatter: 
Dato:  17-07-2005 20:07
Det lyder som om han dominerer dig meget....prøv at øve lidt stop/gå-teknikker med ham når du er kommet væk fra folden, så det ikke kun forbindes med når han skal trækkes ind.
Det kræver træning og tålmodighed, men er næsten nødvendigt for dig, da han ellers vil tage mere og mere over med andre ting også hvis han ofte vinder kampen med dette.

Så på med træktovet og træn lidt hver dag når I er væk fra folden. Held og lykke med det. ;-)

VH Mette

CABALLUS tilbyder :

* Dobbeltlinetræning af heste & mentaltræning til ryttere *

(Bestil brochure via mail)
mette.hauge@tiscali.dk

0
0
Svar på denne tråd

bare gå...
Forfatter: 
Dato:  17-07-2005 20:41
Min har nøjagtigt det samme problem... men det er blevet bedre efter jeg har vendt mig af med at vende mig mod hende når hun stopper.. hold dit fokus hvor du vil hen og begynd og gå, og fortsæt når han stopper (Ved godt det ikke er nemt, når hesten læner 600 kg den anden vej!) Men så bare træk i rebet og gør trækket stærkere og stærkere... på et tidspunkt bliver han nok træt af trækket i nakken, og når han tager et skridt frem, lader du rebet blive løst, så er presset væk.. de lærer det ret hurtigt. Og ja ellers så forsøg med som ovenstående sagde- stop og gå øvelser.

Håber det hjælper!
Det er ALDRIG hestens fejl, det er RYTTERENS!
0
0
Svar på denne tråd

Gå i cirkler
Forfatter: 
Dato:  18-07-2005 00:30
Det hjælper altid at dreje hesten rundt om sig selv i en bue, da dens balance er forringet, når den trækkes ud til siden. Heste kan ikke modstå et træk fra siden. Du skal ikke "vælte" hesten, men trække moderat, så den mærker sin svaghed. Husk at skifte retning jævnligt.

Det virker efter lidt øvelse..

Carina
- INGEN ER MERE VÆRD END ANDRE -
0
0
Svar på denne tråd

samme problem..
Forfatter: 
Dato:  18-07-2005 16:42
Jeg har det samme problem med en lille Welsh hingst. Dog er det ikke min egen, men mine reserveforældres.

ALLE metoder er forsøgt på ham, når han har besluttet han ikke vil ud i folden, ja så kan man stå i 4 timer uden han går derhen.

Folk er altid fuld af ideér, men ingen af dem har tilsyneladende virket på ham endnu - Håber ikke din er lige så stædig :-D
0
0
Svar på denne tråd

Har prøvet
Forfatter: 
Dato:  18-07-2005 21:04
Jeg har faktisk prøvet at stå at dreje lidt med ham så han mister en smule balance, det får ham til at røre lidt på sig, men ikke meget, så Jeg tror det kommer til at tage tid, men har en fornemmelse af at det hjælper....

Men han er også vildt stædig, og det er træls hvis man skal ud at ride, at man skal bruge længere tid på at få ham ind, end det tager at ride....!

Siger tak for de gode råd, har tænkt mig at afprøve det hele...
0
0
Svar på denne tråd

Bliv ved..
Forfatter: 
Dato:  18-07-2005 22:44
Hej Mette

Godt at høre, at han ikke er groet helt fast i jorden:)

Du skal bare blive ved med at dreje, også når han drejer med, for så finder han ud af, at han bliver nødt til at følge dig. Tag 5 omgange til hver side og gentag, hvis han stadig tøver. Det smarte er, at han til sidst følger dig så snart du ændre retning. Hver gang han så ikke vil gå med dig ligeud, ja så tager i bare atter en lille tur rundt om "enebærbusken"...

Held & Lykke

Carina
- INGEN ER MERE VÆRD END ANDRE -
0
0
Svar på denne tråd

sådan har jeg øvet
Forfatter: 
Dato:  18-07-2005 22:48
Hej!

Jeg har (har haft) den store udfordring, at jeg for et par år siden var bange for heste.
Jeg er stadig usikker på ryggen, men sjældent på jorden.
Ham jeg i dag har part i Frederik, en stor knapstrubber, kunne jeg heller ikke få ind fra folden, for halvandet år siden. Han gjorde som din :-(
Jeg begyndte at træne ham fra jorden (turde/tør ikke ride, når jeg er/var alene).

Når vi arbejder fra jorden har han rebgrime på og jeg har det lange parellitov med. Det giver en utrolig kraft.
Jeg har gået og gået med ham i ridehuset, på folden, i området på markveje og ridebanen. eg har øvvet stop, drejninger, tempo og bak.
I dag følger han mig fint :-)

Hisen Hanne
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider