Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Horsemanship - hvor???
Forfatter: 
Dato:  14-07-2005 23:31
Jeg ville gerne have undervisning i horsemanship, men hvor kan man få det?
Jeg bor på Lolland.
Jeg ved der er undervisere i Nordsjælland og i Jylland, men findes der ikke nogen lidt tættere på.
Hvis du kender nogen på Lolland, Falster eller Sydsjælland, vil jeg blive glad for at få en kontakt til dem.
Hvis der bliver afholdt horsemanship kurser eller opvisninger i dette område, vil jeg også gerne høre om det.
:-D

Jeg har en hingst på 2 år. Jeg brækkede min højre arm da han var 7 dage gammel. Jeg kunne ikke bruge armen i næsten 1 år, så han er ikke blevet opdraget som han skulle have været. Han er såmænd en sød hest, men han mangler respekt, og det ville jeg gerne have hjælp til at lære ham.

Susan

0
0
Svar på denne tråd

hej sus
Forfatter: 
Dato:  15-07-2005 10:18
Jeg kender ikke nogen på lolland men
Det ville hjælpe dig at købe noget læse stof omkring horsemanship, man kan læse sig til meget ;)
F.eks
"At danse med heste" af Klaus Ferdinand Hempfling.
Den beskriver en masse øvelser du selv kan udføre.

Det har givet mig en helt anden omgang med mine heste.
Der er nemlig heller ikke nogle kursur på als :)

***En god leder dominere ikke, en god leder er én man ønsker at følge***
0
0
Svar på denne tråd

parelli
Forfatter: 
Dato:  15-07-2005 12:26
Jeg kan anbefale parerllis hjemmestudie sæt. Der er lavet hjemmestudie sæt til level 1, 2 og 3 og de er geniale. Du får 2 film, et kassettebånde, en teoribog, 9 lommebøger og en tjekliste.
Lommebøgerne er til at tage med når du træner med din hest (i lommen naturligvis hehe). De forklarer skridt for skridt hvordan du skal gøre hver enkelt øvelse og hvorfor du skal gøre netop denne øvelse og på netop denne måde. Der er også pitfalls og succes tips. Og så eksempler på en hel masse problemer som KAN opstå (det gør ikke nødvendigvis) og hvordan disse problemer kan løses.

Tjeklisten bruger du selvfølgelig til at tjekke hvor godt du kan tingene med din hest (det er vigtigt at være ærlig)

Når du kan alle tingene fra tjeklisten kan du printe en task liste (med de opgaver du skal kunne for at bestå en level) ud fra nettet og filme dig selv udføre opgaverne og sende det hele til en parelli instruktør, som så kan fortælle dig om det er godt nok til at bestå pågældende level eller om du skal arbejde mere på en bestemt ting.

Du kan få fat i disse hjemmestudie sæt på www.patparelli.dk

If you allways do what you allways did, you'll allways get what you've allways got
0
0
Svar på denne tråd

Tak for svarene
Forfatter: 
Dato:  16-07-2005 13:15
Tak for de svar jeg har fået.

Jeg har haft heste i 15 år hjemme hos mig selv.
Jeg har læst en hel del om HMS og været til flere opvisninger.
Jeg mangler ikke erfaring i generel håndtering af heste og teorien er også til dels på plads.

Mit problem ligger i at jeg brækkede højre arm da han var en uge gammel. Den brækkede på begge leder lige under håndledet og senen kom i klemme så 3 fingre blev lammede. Der gik et helt år før jeg kunne bruge hånden igen.
For et par år siden faldt jeg og brækkede højre ben, så det er lappet sammen med en jernstang og en masse kramper og skruer.

Jack er en stor hest nu, og på grund af omstændighederne har han ikke fået den opdragelse han skulle have haft fra begyndelsen. Derfor mangler han respekt. Han er generelt en sød og flink hest, men hvis der er noget han ikke vil, tramper han mig ned.
Jeg er ikke så smidig og hurtig efter de skader jeg har haft og har derfor brug for hjælp til at starte ham rigtigt op med HMS.
Af samme grund har han heller ikke fået lært at løfte ben. Det lærer jeg ellers altid mine føl lige fra de er helt små. Men med et stift håndled og et stift ben er det ikke sjovt når man ved at man ikke kan følge med i hans bevægelser.

Jeg har forsøgt at få ham kastreret for længe siden, for at problemet ikke skal blive værre, han går jo sammen med min hoppe, men han er klaphingst, så det er ikke sket endnu. Jeg har en tid i Fakse i august, hvor det skal ske under fuld narkose.

Håber nogen kan hjælpe mig, eller kender nogen som kan.

Susan
0
0
Svar på denne tråd

horse in harmony
Forfatter: 
Dato:  16-07-2005 16:32
prøv at se siden www.horseinharmony.dk Ute som har siden tager rundt i hele landet og holder kurser, måske er der et tæt på dig... eller måske kan du aftale at mødes med hende.. prøv i hvert fald at se kursuslisten på hjemmesiden

Hvordan er det for dig at komme til møn??? for der bliver afholdt et kursus til august med en virkelig dygtig instruktør. se siden www.patparelli.dk under kursus listen kan du læse mere informationer om kurset

held og lykke med det..

If you allways do what you allways did, you'll allways get what you've allways got
0
0
Svar på denne tråd

angående horse in harmony
Forfatter: 
Dato:  16-07-2005 18:38

Jeg har set på de foreslåede sider.
MEN ... der er 2 problemer.
Det første kursus på Møn med en Sweitser, falder sammen med at Jack endelig bliver kastreret, så det kan jeg ikke.
Jeg har set Ute i funktion, og beundrer hende meget.
Men jeg tror ikke det passer ind i hendes kurser at jeg kommer med en uopdragen hingst til hendes 7. games.
Jeg tror han egner sig bedre til enten en af deres demonstrationer af hvad man kan lære en hest, eller bedst af alt, til eneundervisning.
Men tak for tippet.
Hvis der ikke dukker noget andet op, kan jeg måske ringe til nogen af de kontakter der står på de sider, og høre om der er nogen der kan hjælpe.

Susan
0
0
Svar på denne tråd

Mia Nielsen
Forfatter: 
Dato:  17-07-2005 11:34
kan jeg kun anbefale. Jeg er selv under oplæring hos hende og hun er kanon dygtig!

Besøg hendes hjemmeside:

http://mia-nielsen.dk/pages/kurser.html

Hun dækker hele landet, men man kan også komme til hende og få træning/kurser. Hun bor ved Rønnede.

Mvh.
Tinamaria
0
0
Svar på denne tråd

Mia Lykke Nielsen
Forfatter: 
Dato:  17-07-2005 14:20

Jeg har aldrig hørt om Mia før, men nu har jeg set på hendes hjemmeside, og det ser jo rigtig godt ud.
Og det er absolut det der ligger tættest på Lolland ind til nu.

Tak for det gode tip.

Susan
0
0
Svar på denne tråd

ute...
Forfatter: 
Dato:  17-07-2005 14:51
du kan også få ene timer af ute, og det er da også muligt at hun kan bruge din hingst til et show. altså hun tilbyder jo at hun enten kan bruge hendes egne heste til show eller at hun kan tage en hest som din...

men kan virkelig anbefale de savvysystem for du får meget mere end bare teori. du får vejledning til øvelserne skridt for skridt, og din sikkerhed er højeste prioritet gennem hele systemet. altså du bliver ikke bedt om at løfte hestens hove før i begge er klar til det, og du sætter ikke dig selv i en situation hvor du kan blive nødt til at springe for livet... og en anden fed ting er at du kan få "undervisning" lige når du har lyst til det...

0
0
Svar på denne tråd

annebeth
Forfatter: 
Dato:  17-07-2005 21:48
Hejsa

annebeth er levet 1'er og rigtig sød samt tålmodig :-)

hun bor da dernede af mener jeg.

hilsen sjanna
0
0
Svar på denne tråd

Annebeth
Forfatter: 
Dato:  17-07-2005 21:56

Jeg har for flere år siden mødt Annebeth nogle gange i en rideklub uden for Nakskov, men jeg kender ikke nogen der ved hvor hun befinder sig nu, eller hvordan man kommer i kontakt med hende.

Susan
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider