Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Hvad synes I?
Forfatter: 
Dato:  08-07-2005 15:48
Hejsa
Jeg har en sød knabstrupper hoppe på 3år, som ses herunder.
Jeg vil høre jeres mening om hvor udvokset hun ser ud? jeg synes selv at hun mangler lidt. Hun bliver kørt for vogn for at få nogle gode muskler samt for at blive trafiksikker.
Jeg har skridtet lidt på hende, for at øve i at stoppe, starte osv, men vil vente 1-2år med at ride koncentreret. Hvad synes I, at jeg burde gøre?
Håber at I vil hjælpe

Med venlig hilsen Reginella
0
0
Svar på denne tråd

Afslappet...
Forfatter: 
Dato:  08-07-2005 18:15
Jeg synes umiddelbart hun ser pæn ud, men jeg kunne også godt forestille mig, du skal passe på med at ride og køre hende for stramt fortil. Hun kunne godt ligne én der spænder hurtigt i overlinien og det er slet ikke sundt for en ung hest. En HEL masse skridt før travarbejdet og ikke for mange hurtige ture (i trav og galop, altså) i terænnet - det tror jeg ikke hendes ryg vil have godt af.
Det er en rigtig dejlig hest og jeg synes det er en super ide at køre de unge heste - og såmænd også at ride dem i skridt (så længe det sker uden at tage i dem, så man ødelægger skridten og ryggen)... Helst i et godt (friskt) tempo, så hun kan få nogen bagbartsmuskler (som du også selv skriver).
Jeg ville nok ikke lave andet end en masse skridtarbejde og en smule trav til næste år. Det lyder nok kedeligt, men så kan det være du får et par åri den anden ende og en mere afslappet hest.

Nnoget helt andet er; når du går i gang med at ride (og måske køre) noget mere, skal du måske tjekke om hun kan klare sig uden sko.

Keep on the good work - det er en rigtig dejlig hest, du har!

:-D Elisabeth med Dicte S og Kikki! Hvorfor ikke prøve en FJORDHEST? :-D

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svaret
Forfatter: 
Dato:  09-07-2005 10:10
Tak for dit svar. Det lyder fint- ligesm jeg også selv har tænt det.
Mht. sko- så går det fint uden sko nu. Og jeg vil helst holde hende uden sko, så længe som muligt. Hendes hove er ikke blevet slidt særlig meget mht kørslen. Hun har stadig behov for at få besøg af smeden.

Tak for komplimenterne og for hjælpen (y)
0
0
Svar på denne tråd

Så lidt...
Forfatter: 
Dato:  10-07-2005 11:05
Ja, jeg tænkte nok den sagtens ku gå uden sko. Dens hove ser jo også fine ud... (y)
Og det var da så lidt :-)

:-D Elisabeth med Dicte S og Kikki! Hvorfor ikke prøve en FJORDHEST? :-D

0
0
Svar på denne tråd

Vokse vokse vokse...
Forfatter: 
Dato:  15-07-2005 18:15
Jeg synes ikke hun ser helt udvokset ud, når man ser på forholdet mellem bagpart og forpart. Jeg kunne godt tro at hun vil skyde ca. 2-4 cm mere i vejret før hun er færdig med at vokse. Ofte vokser heste jo også lidt når de kommer i rigtig træning.

Jeg har ikke forstand på kørsel, men synes umidelbart at det lyder fornuftigt at træne hende i to-spand.

Med hensyn til tilridning mener jeg godt du kan begynde at ride hende som 4-års. Efter et par måneder kan du så vurdere om hun trænger til en kortere pause, hvis hun fx. begynder at vokse igen.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider