|
|
| Min plag er meget kilden |
|
|
Nu vil jeg høre hvad I gør når jeres hest er kilden... Min plag på 1år er så kilden ved "patterne" og på indersiden af bagbenene... Hun hopper rundt og markere med bagbene at det kilder(nærmest sparke øvelser)......
Hvad gør I? Hun skal jo have mygge Håber I kan hjælpe med en metode der kan hjælpe mig..
Knuser Annette og Altima
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sådan gør du.. |
| Forfatter:  |
Trine Berthelsen |
| Dato:  |
30-06-2005 13:05 |
|
hej.. jeg har selv haft samme problem, den eneste grund til at du ikke kaN KOMME TIL AT RENSE DEN ER FORDI DEN HAR ONDT FOR DE FÅR NEMT SÅR DERNEDE.. DU BLIVER NØD TIL AT FÅ EN TIL AT LØFTE ET FORBEN PÅ DEN OG SÅ ELLERS BAR RENSE HENDE BLIDT. TIL SIDST VIL HUN AUTOMATISK SLAPPE AF OG FINDER UD AF AT DET ER DEJLIGT.. DET EN ENESTE UDVEJ OG DET SKAL GØRES HURTIGT OG MERE EN ENGANG FOR ELLERS KAN HUN FÅ SÅR M.M..
VENLIG hILSEN TRINE
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ungheste... |
|
|
Ungheste skal ofte bare lære at blive rørt alle steder på kroppen. Det skal blive en vanesag at du rør hende hver dag, og til sidst vil hun ikke sige noget til det.
jeg vil ikke sige at det er en god idé at løfte det ene forben for at komme til hendes lyske, kun hvis hun decideret sparker ud efter dig. Jeg mener det er at tvinge hesten til noget den ikke kan lide når man løfter forbenet.
Selvfølgelig tager det ti gange så lang tid at få hende renset deroppe, men jo længere tid du rører hende dér, jo hurtigere bliver hun vandt til det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er jo det.............. |
|
|
Altima har ikke værret så meget i hænder så derfor er det selvfølgeligt svært for hende. Ved godt at det er vigtigt at rense mellem patterne... Tusind tak for hjælpen. MVH Annette og Altima
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kildne steder |
| Forfatter:  |
Christina Hornhaver |
| Dato:  |
07-07-2005 15:53 |
|
Måske ville det hjælpe, hvis du startede med at stryge hende fra halsen og ned af ryggen med flad hånd - derefter omkring bagpartiet og omkring de "kildne" steder. Huden på indersiden af bagbenene er meget tynd og følsom så hvis du er for forsigtig med dine berøringer disse steder er det måske ubehageligt for hende?
jeg er enig med Line - dårlig ide at tvinge hende...
Christina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet