Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Nærbilleder af heste med hackamore
Forfatter: 
Dato:  24-06-2005 07:26
Ja som overskriften næsten siger så søger jeg nogle billeder, helst taget tæt på af heste der har hackamore på.

Hvor langt oppe/nede skal den sidde osv :-)

Håber der er nogen der kan hjælpe.
0
0
Svar på denne tråd

Her er et
Forfatter: 
Dato:  24-06-2005 09:19
hvor Chico har hackamore på.

Om den sidder rigtigt aner jeg ikke, men den virker efter hensigten :-)

Modellen er i fuld læder og føles rigtig lækker, men vi har konstateret at den også er meget blød og Chico hænger mere på denne, end den tidligere model vi brugte, hvor halvdelen af underremmen var en kæde. (Begge typer var med korte stænger).

hilsner
/Diane

Ytringsfrihed er ikke det samme som ytringspligt

Kan du lide Rock? Så lyt til det her:
Bleeding Paint

Læs mere om bandet her: www.wamusic.dk

Hør mere her: whyanonymous.mymusic.dk
0
0
Svar på denne tråd

Hackamore
Forfatter: 
Dato:  24-06-2005 09:47
En hackamore må ikke sidde længere nede end den stadig hviler på hestens næseryg hvor der er knogle dvs ca. 2 fingersbredde fra kindknoglen - som det ses på ovenstående billede.
Hvis den sidder længere nede kan den gøre varig skade, da den ved tryk knækker den bløde næseknogle - og det er dyremishandling.
Ellers er en hackamore en god ide, hvis man har problemer med bid. Hesten reagerer lige så godt på hackamore som bid, og den kan modsat bid ikke "tage i biddet" og blive ustyrbar.
Hackamore har sin begrænsning, idet du ikke kan styre sidebevægelser lige så præcist som med et trensebid eller en spansk kapsun. Hackamoren kan kun - ligesom stangbid - påvirke op og ned.
Men hvis hesten er trænet med trensebid/kapsun i at reagerer på om tøjlen ligger til halsen eller ej, kan man sagtens ride både western og dressur på hackamore.
Mange distanceryttere bruger hackamore fordi hesten har lettere ved at indtage væske og føde uden bid.
Håber det er svar nok.

Susanne
0
0
Svar på denne tråd

jnhafbkrtj
Forfatter: 
Dato:  24-06-2005 11:28
Diane : tusind tak for billedet :-)

Susanne: det var bestemt svar nok (y) det skal netop bruges til distance og skovture.
0
0
Svar på denne tråd

Medoc går distance med hackamore......
Forfatter: 
Dato:  24-06-2005 15:02
Fordi han foretrækker at drikke og spise undervejs i løbet uden bid i munden.

Iflg distancedyrlægerne ligger min hackamore korrekt, da man desværre ofte ser, at folk sætter den meget lavere, hvorved de lukker af for hestens næsebor.

Men man skal vænne sig til at ride med hackamoren - både hest og rytter.
Og jeg gør så ofte det til løb, at jeg starter med alm. hovedtøj når han er meget frisk og fremadgående, hvorefter jeg efter første dyrlægetjek overgår til hackamore.

MVH Charlotte
0
0
Svar på denne tråd

lige et spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  24-06-2005 18:17
findes hackamoren med forskellige slags træk eller?
altså kan man få en blid hackamore og en stærk???

-stina :-D

:-D Stina :-D

Kíeffer Madonna trense sælges!
0
0
Svar på denne tråd

Hvor blid eller stærk
Forfatter: 
Dato:  07-07-2005 16:08
hackamoren virker afhænger af hvor lange stængerne er. Jo længere stænger jo hårdere tryk når man tager i tøjlen. Og så afhænger det selvfølgelig af rytterens hånd.

Linda.
Krone og bølge - en selvfølge

Medlem af: Pylreklubben, FHK og HGK
Jeg har ikke altid ret men jeg tager aldrig fejl
0
0
Svar på denne tråd

Luftveje!
Forfatter: 
Dato:  07-07-2005 19:02
Hej..
Har desværere ikke et billede til dig.. Du skal bare passe på i hvert fald ikke at sætte den for langt nede, så den lukker for luften!!
Mvh Laura..
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider