|
|
| jeg kan bare ikke sidde ned i sadlen |
|
|
Jeg kan altså ikke sidde ned i sadlen i trav nogle der kan hjæple!!!!!!!!!!
Elsker dig, Finesse
Venner er som to fødder de behøver hinanden for at komme vider! Min hp
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| at sidde ned i sadlen |
|
|
Prøv at få en til at longere dig. Så prøv at slippe med hænderne (eller holde lidt i sadlen indtil du føler dig sikker). Så skal du bare koncentrere dig om at sidde tungt og dybt i sadlen og strække benene langt ned. Og husk at have tålmodighed ... det kommer ikke på én dag
♥♥♥♥ Nobody is perfect - Pablo is Nobody ♥♥♥♥
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Læn dig tilbage... |
|
|
Hej Mai.
Jeg giver Maria ret...men et ekstra fif for balance og tyngde er at sænke skuldrene, læne overkroppen lidt bagud, hold stadig dit fæste med lår og knæ, samt lidt med underschenklerne, træk vejret roligt og tungt, og du vil følge hestens bevægelser meget nemmere.
(Men få lige vedkommende der longerer dig til ikke kun at få hesten til at suse rundt på en snæver lige volte, det gør det for det første sværere for dig, og du bliver på denne måde let skæv - gør det på store rummelig volter, og allerhelst på fuld volte, ridebanen rundt....det er hårdt for longøren ja..  ..men bedst for dig.)
Held og lykke med det.
De bedste hils´ner fra MetteCABALLUSEquipagetræning og træning af heste i dobbeltliner udføres ! Send mail for nærmere info og bookingmette.hauge@tiscali.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift.. |
|
|
Jeg havde lidt samme problem, med min eks vallak i starten.
Jo dårligere jeg sad, jo mere sad jeg og spændte og så skubber man egentlig sig selv op ad sadlen.
Jeg tog en masse enetimer, og min ridelære var god til at hjælpe mig med problemet. I starten skulle jeg kun ride nedsidning når hesten slappede af og brugte sig ordentlig(taktfast)
Så kunne det godt være, det kun var en halv volte til at starte med. Men det var en start.
Jeg begyndte at finde ud af, hvor og hvordan og i hvad tempo hesten skulle være i for at han var nem at være på. Og det resulterede i, at hesten og jeg var meget mere afslappet.
Det min ridelære mente var, at han synes der er for mange der fokusere for meget på, den nedsidning. I stedet for først at få hesten og en selv til at slappe af, og få det hele med fra starten.(hvis du forstår)
Jeg sad i hvert fald rigtig grimt, ind til jeg trænede på den måde.
Men held og lykke med det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Uden bøjler |
|
|
Jeg rider for det meste uden bøjler hvis jeg døjer med at sidde ordentligt ned om hesten en dag.
Det giver god balance og gør at man lærer at slappe bedre af omkring hesten.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| At ride hesten i holdning |
| Forfatter:  |
LouiseHansen |
| Dato:  |
20-06-2005 19:03 |
|
Noget der også kan være et problem for mange ryttere er, at de kan have problemer med at ride hesten korrekt i holdning. Alene dette kan gøre, at den bliver ti gange nemmere at sidde på. Hvis du får din ridelære/underviser til at tjekke op på dette , kan det være at problemet går i sig selv.
Held og lykke med det
MVH Louise
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bøjler og takt... |
|
|
prøv at tage bøjlerne af, det hjælper dig til at sidde ekstra dybt i sadlen. hvis du ikke har mod på det så prøv bare at gøre dem længere.
Du kan også prøve at tælle takten (1, 2, 3, 4, 1, 2, 3, 4, osv...)inde i dit hovede, så får du en bedre føling med hestens bevægelser og rytme. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| longering |
praktikeren |
20-06-2005 21:52 |
|
hejsa
Longering vil være en supergo ide, jeg har selv prøvet det. Jeg vil dog anbefale, at der bliver lagt indspændinger/chambon på. Det gør det nemmere at sidde på hesten, idet ryggen kommer op. Du skal bare ikke snøre den HELT VILDT ind fortil.
Det kan også skyldes at hesten har et hæftigt tempo, hvorved du bør sænke tempoet, så den løftes fortil, således at du kan ride frem. Det gør det også nemmere.
Pøj pøj med arbejdet!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tænke på |
|
|
...at klemme om hesten med dine underschenkler i stedet for dine lår. Spænder man i lårene hiver man sig selv op af sadlen og kan umuligt sidde ned, og så følg hestens bevægelser med dit bækken.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lære nedsedning. |
finobaby |
26-06-2005 19:00 |
|
Det er skam let nok, du mangler bare teknikken. Jeg har også haft mange problemer med det. Du skal bare slappe helt af i skuldrene, i det hele taget skal alle dele af din krop være absolut afslappet. Det eneste der akal arbejde er dit bækken, som skal svinge i takt med hestens bevægelser. Det er en god ide at ride uden bøjler, eller helt uden sadel (hvis du har balancen) Det lyder let og, det er det også, du skal bare se et billede i dit hovede af at i er et og samme væsen, og at i hører sammen. (prøv evt. at lukke øjnene og mærke takten. håber du finder ud af det , det hjalp mig rigtig meget
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Andefødder |
|
|
Du kan sagtens lære det. jeg har selv en stor oldenborg med stort rygsving, som er svær at ride nedsidning på.
Det med longeringen er rigtig godt, men ekstremt hårdt synes jeg - hæ hæ. Men når du rider alene, er det som tidligere sagt, nemmest når hesten går frem og ned og løfter ryggen. Men derudover er din egen vejrtrækning vigtig. Prøv at finde en rytme i din vejrtrækning, som går lidt ind i hesten "gårytme" - lyder lidt mærkeligt, men det kan godt lade sig gøre.
Du kan også prøve, at forestille dig at dine sædeben er et par andefødder, som løber. Ved godt det lyder sjovt, men forestil dig den der slagts legetøj til børn, med et langt skaft hvor der for enden er en and, som har fødder der "løber", når du kører den hen over gulvet. Overfør disse fødder til dine sædeben, og bevæg dem i takt med hesten.
Sammen med vejrtrækningen, er det bare noget der virker.
Også lige til sidst - nøjes med at sidde ned et par travtrin ad gangen. Hvis du ryger ud af balance, så op i letridning igen - også selvom det kun er 2-3 trin. Hvis du sidder og spænder op, kommer hesten også hurtigt til at gøre det, også er det endnu sværere. Go' ridetur.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|