Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Problemer på højrevolte
Forfatter: 
Dato:  12-06-2005 16:14
Jeg rider en dejlig hest lige nu som jeg har lidt problemer med på højre volte. Det er i alle gangarter faktist men værst i galop.
I skridt kan jeg ikke rigtig flytte hende for min schenkel. Altså versader osv. På venstre volte gør hun det perfekt.
I trav skyder hun meget skulder og i galop kan jeg slet ikke få hende til at søge frem og ned Hun slår noget med hovedet og går meget mod biddet. Og skyder selvfølgelig også skulder her.
Når jeg springer går hun også helt perfekt på venstre. Hun venter fint og reagere på mine halve parader. Men på højre jorde hun bare afsted og er ikke til at få til at vente eller noget. Nogen der har et forslag til hvordan jeg kan komme dette problem til livs?
Det er denne skønhed det drejer sig om

Knus Lene :-D

0
0
Svar på denne tråd

hej Lene..
Forfatter: 
Dato:  12-06-2005 17:11
Kan det ske at hun har lidt ømme muskler i den ene side?? Siden hun prøver så meget at undgå bøjningen, det kan jo være at musklerne i hendes venstre side er lidt stramme!? Dvs at når du forlanger bøjning til højre,gør det ondt i hendes venstre side.

Det kunne være det var en ide med en massør, der kan gå hendes muskler i gennem (går selvfølgelig ud fra at det ikke er smerter pgr af sadel osv...??)

Ellers en totalt lækker hest...

Håber du finder ud af noget...

mvh Robsen

:-D
Don´t let a fool kiss you
....or a kiss fool you
0
0
Svar på denne tråd

overskrift..
Forfatter: 
Dato:  13-06-2005 13:53
Jeg har en kusine, der har haft store problemer med hendes pony også på højrevolte. Alle har sagt hvor dum og stædig den pony er.

Den kunne også gå rigtig fint på venstre, men højre ville den også skydeskulder og løbe.

Jeg fik hende til at få en massør på den, og det viste sig at den var skæv i skuldrene. Så kan man jo godt forstå den var lidt træls, for det har jo gjordt ondt på den.

Men jeg kan jo selfølgelig ikke sige om det er det der er med din, men det er da værd at undersøge. Hvis du ikke allerede har gjordt det. :-)
0
0
Svar på denne tråd

Den evige....
Forfatter: 
Dato:  13-06-2005 14:17
...Har hun fået ordnet tænder for nyligt?
Jeg ved godt at det bliver nævnt så tit at det efterhånden er svært at tage seriøst, men det bør være noget af det første man tjekker hvis hesten "slår fra" på en (eller flere) volte(r), så det vil jeg anbefale.
0
0
Svar på denne tråd

Ja den har fornylig
Forfatter: 
Dato:  13-06-2005 17:51
fået ordnet tænder.
SÅ det kan ikke være problemet!
Knus Lene :-D

0
0
Svar på denne tråd

løsgjordt
Forfatter: 
Dato:  13-06-2005 19:56

kan du lave nogle øvelser fra jorden for at få hesten løsgjordt til højre?

Evita var stiv til begge sider og jeg fik hende "løst op fra jorden"
basis øvelser fra jorden klassisk ridekunst - er rigtig godt for at få hesten løsgjordt og søge fram og ned til begge sider.
0
0
Svar på denne tråd

få den tjekket
Forfatter: 
Dato:  13-06-2005 22:06
Jeg ville klart få den tjekket. Min gjorde det samme og den står nu med en skade der kunne være blevet værre hvis ikke jeg havde reageret. Termografi og en bøjeprøve kan anbefales... Min løb ud gennem højre skulder for at aflaste højre forben.
Jeg fik også ordnet tænderne først, men da det ikke hjalp måtte hun en tur til Falck-Rønne, der udtalte at han ser dette meget ofte.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider