Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

tilridning??
Forfatter: 
Dato:  21-09-2000 19:17
Hejsa*S*

Jeg kan ik huske om jeg har spurgt for noget tid siden, men jeg mener bare jeg har tænkt det, og aldrig skrevet..
Sagen er:
Er det for tidligt at jeg allerede nu kan springe op ( læs, stige op fra f.eks en træstub, men jeg kan også hoppe fra jorden*S*) og lægge mig på min mave henover Shibas ryg??
Hun er blevet 2 i juni, så ældre er hun altså ikke..
Jeg ligger mig derop ca 1 gang hver 14 dag, mens hun står og græsser..
Jeg ligger der ca 2 min..*S*
Bare for at gøre hende ryttervant..
Jeg ved det er tidligt, men kan det skade hende, når det kun er så lidt??
Jeg syntes jo det er dejligt jeg kan, og vil gerne vænne hende til det.. ( hun er allerede vant til det, og jeg har gjort det måske 5 gange)
En ting mere..
Jeg overvejer om jeg skal starte tilridningen allerede til foraåret, og så lade hende stå til næste vinter for så først at ride RIGTIGT der..
Ved godt der er forskel på hvornår folk vil starte...
Men tror I det skader hende jeg ligger deroppe allerede??
MVH caroline
0
0
Svar på denne tråd

RE: tilridning??
Forfatter: 
Dato:  22-09-2000 07:57
Der sker garanteret ikke noget ved, at du læner dig ind over hende allerede nu, men jeg ville nok ikke hoppe derop og hænge med al min vægt, men stille mig på en bænk eller lign. og så forsigtigt læne mig ind over og og lægge noget af vægten på hendes ryg mens jeg stadig stod på bænken bare for at vænne hende til tilstedeværelsen og lidt tyngde.

Det er ikke SIKKERT at det skader at hoppe op på ryggen og hænge, men hesten skal jo holde i mange år, så jeg ville ikke løbe risikoen.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  22-09-2000 09:40
Jeg ville også vente et år med at hænge over hesten. Egentlig tilridning ville jeg vente med til hesten var 4 år.

KH Camilla L
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  22-09-2000 18:11
Hej.

Jeg mener ikke, at der sker noget, så længe det ikke er mere du hænger dig op på hende. Det er jo ikke sådan, at det er hver dag, og at du sidder på den.

Mht. til tilridningen, så kommer det an på hvordan hesten ser ud. Er den færdig sker der ikke noget ved at gøre den ryttervant og styrbar i løbet af en måneds tid, og så sætte den på græs igen. Men ser den ikke udvokset ud, så ville jeg vente til efteråret eller vinteren.

Mvh. Lisbeth K.

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  24-09-2000 18:54
Det sker der ikke noget ved, prøv også at lægge en arm hen over hendes ryg, når du står på den venstre side og klappe hende på den anden side af kroppen, det er en god forberedelse på at der engang kommer til at ligge et ben der. Når den er tre kan du prøve at lægge dig rigtigt på den om foråret og efterfølgende sætte dig op når den er vant til det.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider