Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Hun skal i form og galopere
Forfatter: 
Dato:  11-06-2005 17:24
Jeg er så heldig at have fået lov til at ride en sød hoppe i weekenderne. Der er bare lige 2 problemer: Hun er fed. Hun kan ikke galopere. Hun skal bruges som elevhest og derfor kommer jeg ikke til at kunne ride hende i hverdagene. Jeg vil gerne have nogle tip til hvordan hun bedst kan slankes - skal jeg ride hende i lang tid eller meget kort tid? Skal hun lave meget eller ingenting? Hun er rimelig god til dressur og får fint til biddet, men en anedn irriterende ting er at hun ikke rigtig kan galopere. Når man prøver at lave et galopanspring, suser hun afsted med 200 i timen - i trav. Det er meget svært at få hende til at galopere, men når hun endelig gør det, så gør hun det faktisk ret godt. Men hvordan kan jeg vænne hende til at galopere=
Hilsen Nanna/Artinirte og Klaus

- I was an atheist until I noticed I'm God.

Ubrugte springpiske sælges

Stævnetøj købes
0
0
Svar på denne tråd

i form
Forfatter: 
Dato:  11-06-2005 19:06
Hejsa

For at få en hest i form er det vigtigt at træne ofte, men ikke for lang tid ad gangen.. Det giver nemlig ikke ekstra at overanstrenge hesten, så der er vel ikke andet at gøre for dig end bare at ride den i weekenden?

Mvh Jane
0
0
Svar på denne tråd

Galopen
Forfatter: 
Dato:  11-06-2005 20:28
Hey :)

det med at slanke sig kommer a sig selv hvis hesten bliver brugt til pas .....

og det med galopen er bare at blive ved med at øve og hvis den løber tager du den bare stille op igen og prøver igen og roser den når den gør det.. self lære den det ikke den første dag men hvis du bliver ved at være konsekvens og gør det på samme måde hele tiden og sån kommer det (har selv det problem med en jeg hjælper med at ride ;P)

Hilsen Pernille :) 8-)
0
0
Svar på denne tråd

fedtforbrænding
Forfatter: 
Dato:  11-06-2005 21:36
For mennesker sker fedtforbrænding hovedsageligt hvis man arbejder mere en tre kvarter og ikke alt for hårdt - det samme burde gøre sig gældene for heste, så alt efter hvor fed hun er og hvor god eller dårlig kondi hun er i, kan den korrekte træning bestå i alt fra at starte med lange friske skridtture til ridning på banen i store volter i både skridt og trav.

Galoppen ville jeg ikke have så travlt med så længe hun endnu er overvægtig, i hvert fald ikke på banen hvor hun vil skulle løbe rundt og let kan komme til at belaste led og sener som styrkes MEGET langsommere end kondi og muskler.

Hvor god eller dårlig kondi er hun i og hvor overvægtig/fed taler vi om?

Venlig hilsen
Julie
Når hjertet er med er du godt på vej

Part tilbydes til rutineret rytter se min præs.
Plads i løsdrift tilbydes til islænder
0
0
Svar på denne tråd

julie...
Forfatter: 
Dato:  11-06-2005 21:47
Så jeg skal vente med galoppen til det andet er på plads? Hun er ret overvægtig, vil skyde på 100 kg CIRKA da jeg ikke har så meget forstand på det. Men nok deromkring. Og hendes kondi er meget dårlig, hun har meget svært ved at flytte fødderne hvis ikke man hele tiden har benene ved hende. Hvor lang tid tror I cirka det vil tage før hun er normalvægtig?
Hilsen Nanna/Artinirte og Klaus

- I was an atheist until I noticed I'm God.

Ubrugte springpiske sælges

Stævnetøj købes
0
0
Svar på denne tråd

tja med Medoc.......
Forfatter: 
Dato:  12-06-2005 12:19
gik det fra, at dyrlægen vurderede at han vejede ca. 125 kg for meget - hvilket dette billede viser

Og efter ca 4 måneders ridning, så han så sådan ud

Medoc gennemgik netdyredoktorens genoptræningsprogram, hvor han over 8 uger blev redet op fra 15 min. skridt til 2 timers skridt med indlagte travintervaller.
Så vidt jeg husker begyndte jeg så småt at få undervisning på ham efter 3 måneder.
På det tidspunkt kunne han kun galopere hele ridehuset rundt, da han havde så dårlig balance, at en 20 m volte fik ham til at falde i trav.

Reelt set syntes jeg, at det gik rimeligt hurtigt med at få ham til at tabe sig.
Men det har dælme taget lang tid, førend han blev pæn at se på muskelmæssigt.

MVH Charlotte
0
0
Svar på denne tråd

netdyredoktor
Forfatter: 
Dato:  12-06-2005 20:22
jeg ville netop foreslå dig at kigge på genoptræningsprogrammet på netdyredoktor som Charlotte også har brugt.
Når den er i så dårlig form som du beskriver ville jeg slet ikke overveje at galopere, men hvorvidt det er nødvendigt at starte programmet fra bunden med de 15 minutters skridt kan jeg ikke sige.
Hvor hurtigt hun taber sig kommer an på om det foder hun får nu passer sammen med den arbejdsinsats der kræves af hende.

VH
Julie
Når hjertet er med er du godt på vej

Part tilbydes til rutineret rytter se min præs.
Plads i løsdrift tilbydes til islænder
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider